Wtorek 23-10-2018, imieniny Teodora, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Projekt Robotnik Sztuki zakończony

Centrum Sztuki Galeria EL zrealizowało projekt wznowienia pierwszego zina artystycznego w Europie Wschodniej, wydawanego przez galerię w latach 1972-73. Reprint pięciu tomów „Notatnika Robotnika Sztuki” wraz z ze specjalnym woluminem historycznym pozwolił na stworzenie kompleksowego systemu informacji o zinie. Wszystkie tomy będą dostępne w Galerii EL podczas spotkania promocyjnego, które odbędzie się 18 lutego (środa) o godz. 18.

Do wznowienia jest dołączony specjalny wolumin o charakterze historycznym, w którym zamieszczone zostały teksty Gerarda Kwiatkowskiego, Jarosława Denisiuka, Lecha Lechowicza, Łukasza Ronduda oraz archiwalny materiał zdjęciowy. Wolumin ten jest tłumaczony na język angielski. W trosce o to, by wznowiony Robotnik Sztuki był jak najbardziej zbliżony do pierwowzoru, reprint został wydrukowany na specjalnym ekologicznym papierze, który swą fakturą przypomina materiały dostępne w latach 70.
     Wirtualną wersję „Robotnika Sztuki" można zobaczyć na stronie galerii.
     „Notatnik Robotnika Sztuki” miał charakter nieregularnika i był wydawany pomiędzy IV Biennale Form Przestrzennych „Zjazd Marzycieli” a V Biennale Form Przestrzennych „Kinolaboratorium”, w latach 1972-73. Ostatni - piąty numer pisma był jednocześnie katalogiem V Biennale Form Przestrzennych.
     „Notatnik Robotnika Sztuki” redagowany przez założyciela Galerii EL – Gerarda Kwiatkowskiego był przedsięwzięciem wyjątkowym. Powstawał jako autentyczna oddolna inicjatywa, dzieło grupy pasjonatów bez żadnego wsparcia ówczesnych czynników oficjalnych. Drukowany był na powielaczu, na kiepskiej jakości papierze, zachowując nieformalny, zupełnie nowatorski charakter zinu. W założeniu miał być miejscem żywej wymiany idei artystycznych, prezentacji postaw twórczych. „Notatnik Robotnika Sztuki” odegrał rolę konsolidującą nurt sztuki konceptualnej w Polsce.

 


     „Robotnik Sztuki” nie był tylko zbiorem komentarzy, opinii czy esejów dotyczących przedsięwzięć w dziedzinie polskiej sztuki współczesnej na początku lat siedemdziesiątych. Sam w sobie stał się efektem kreacji artystycznej.
     Dziś „Notatnik Robotnika Sztuki” jest pozycją całkowicie niedostępną, jego pojedyncze egzemplarze odnajdują się w prywatnych księgozbiorach. Nawet podczas słynnej wystawy w Niemczech „Europa, Europa” w latach 90. organizatorzy nie zdobyli kompletu „Notatnika…”, a jego ekspozycja cieszyła się dużym zainteresowaniem gości.
     Wydawnictwo przyczyni się do wznowienia badań naukowych nad historią nurtu konceptualnego w sztuce polskiej, a także pozwoli na przywrócenie znaczenia kluczowej roli Galerii EL w kształtowaniu tego ruchu.
     
     Projekt ten był współfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Program Operacyjny: Znaki Czasu.
     
     Mówi p.o. obowiązki dyrektora Galerii EL Jarosław Denisiuk:

Oprac. Anieze
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapety z motoryzacją
Fototapety one color
Obrazy na alupanelu
Obraz na dibond 300x60 cm - Deski