UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Sonatowe drogi Rossiniego

 
Elbląg, Sonatowe drogi Rossiniego
fot. nadesłana

Zbliżająca się wiosna upłynie elbląskim melomanom pod znakiem podróży na Półwysep Apeniński. Przeniesiemy się tam za sprawą dźwięków Elbląskiej Orkiestry Kameralnej i Jana Staniendy, którzy przypomną postać Gioacchino Rossiniego. Artysty, o którym inny włoski kompozytor, Gaetano Donizetti, stwierdził, że „pierwszy i trzeci akt opery Wilhelm Tell z pewnością napisał Rossini, ale drugi musi być dziełem Boga”.

Te słowa są prawdziwe nie tylko w odniesieniu do opery, ale i sonat mistrza z Pesaro. Przekonamy się o tym dwukrotnie, 24 marca i 28 kwietnia, ponieważ bogactwo sonat – jak dramaty – najlepiej poznaje się na przestrzeni kilku aktów.
       W sali koncertowej Ratusza Staromiejskiego zabrzmi sześć sonat, które Rossini stworzył w wieku…12 lat, debiutując w roli kompozytora. Ów zbiór jest potwierdzeniem prawdy, że pozory mogą mylić – sonaty są wyrazem artystycznej dojrzałości autora Cyrulika sewilskiego. Idealnie zbalansowane, pozostają pełne wdzięki i lekkości, a zarazem niepozbawione dramatyzmu i liryzmu. Nic dziwnego, skoro sam Rossini, po latach w rozmowie z Ryszardem Wagnerem, mówił o swojej młodości: „miałem naturalność tworzenia i dużo instynktu”. W programie także utwory Mieczysława Karłowicza, Feliksa Janiewicza i Edwarda Elgara.

 


      
       24.03.2019, niedziela, 18:00, sala koncertowa Ratusza Staromiejskiego w Elblągu
      
       Wykonawcy:

       Jan Stanienda – skrzypce/dyrygent
       Elbląska Orkiestra Kameralna
       Jarosław Praszczałek – prowadzenie
      
       W programie m.in.

       G. Rossini - Sonata nr 1 G-dur
       G. Rossini - Sonata nr 2 A-dur
       G. Rossini - Sonata nr 3 C-dur
       F. Janiewicz – Divertimento na orkiestrę smyczkową
       E. Elgar – Introdukcja i allegro na kwartet smyczkowy i orkiestrę smyczkową, op. 47 (1905)
      
       Rezerwacje:
       Biuro Koncertowe, Ratusz Staromiejski,
       tel. 55 237 47 49, www.eok.elblag.eu
       Bilety: Karnet na dwa koncerty – 55 zł (normalny), 50 zł (ulgowy)
       Bilet na jeden koncert – 35 zł (normalny), 30 zł (ulgowy)
       Sprawdź zniżki z Kartą Dużej Rodziny
      
       Filharmonia uczestniczy w programie „filharmonia / ostrożnie, wciąga!!!” organizowanym przez Instytut Muzyki i Tańca ze środków MKiDN
       Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
       Koncert współorganizowany i współfinansowany w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Dyrygent-rezydent”
       Sponsor Główny Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Meble Wójcik
       Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Metal Expert Sp. J., Toyota Knedler
       Meble Wójcik jest Fundatorem Głównym Instrumentów Elbląskiej Orkiestry Kameralnej
      


       Patronem medialnym EOK jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl

      
Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama