UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Śpiewająca wizytówka miasta w Galerii El

 
Elbląg, Agata Steczkowska i tańcząca Cantata
Agata Steczkowska i tańcząca Cantata (fot. Anna Dembińska)
Reklama

Na początek muzyka sakralna, taka, dla której Galeria El była "środowiskiem naturalnym". W drugiej części pojawił się repertuar bardziej współczesny, na przykład studencki hit "Mój jest ten kawałek podłogi" czy "Szklana pogoda" zespołu Lombard. A na koniec występ Agaty Steczkowskiej i inne niespodzianki. Tak wyglądał niedzielny (11 czerwca) koncert chóru Cantata. Zobacz więcej zdjęć. 

Finałem podzielonego na trzy części koncertu był występ Agaty Steczkowskiej. Ta dyrygentka, pianistka i pedagog od siódmego roku życia koncertowała wraz ze swoją muzykującą rodziną. Jako czternastolatka była już odpowiedzialna za repertuar czy za opracowanie jej występów, razem z ojcem prowadziła chór chłopięco – męski "Cantus".
       - Pochodzę z rodziny muzykującej, jestem pierworodną Danuty i Stanisława Steczkowskich. Nasza rodzina pochodzi z Podkarpacia. Mieszkaliśmy w Stalowej Woli przez 20 lat, ja prowadziłam chór "Cantus". To, co w tej rodzinie zawsze się przewijało z dwóch stron to pieśni – mówiła tuż przed swoim występem Agata Steczkowska. - Chciałam zaśpiewać państwu dwie, które mają 200- 300 lat. A jeśli coś przetrwało tyle lat, to musi mieć wartość.
       Jedną z nich była biesiadna melodia znana jako "Góralu, czy ci nie żal" (tekst Michała Bałuckiego o tytule "Dla chleba"). Dzięki zmienionej tonacji ta popularna piosenka zyskała nowy wyraz, o wiele bardziej dramatyczny. Drugą pieśnią był "Kozak" Stanisława Moniuszki.
       Podczas tego wieczoru zaprezentowano również efekty warsztatów, które z Cantatą przeprowadziła Agata Steczkowska. Piosenki, które chórzyści przyswoili podczas tej pracowitej dla nich niedzieli ukazały to, czego się nauczyli. A na koniec koncertu wszyscy zaczęli... żywiołowo tańczyć. 
       - To, co mnie najmilej zaskoczyło, to sposób pracy z tymi ludźmi. Oni są amatorami, ale mają taką samą dyscyplinę pracy jak profesjonaliści. Ten chór to wizytówka tego miasta – tak o Cantacie mówiła Agata Steczkowska. - Kłaniam się im nisko, za pracę "od serca", którą wykonują dla tutejszego środowiska. Pomyślałam zatem, że nawiążę z tym chórem współpracę. Mam już pewne pomysły, nasza dzisiejsza praca nie kończy się dzisiaj, a, mam nadzieję, rozpoczyna - dodała na koniec. 
mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama