UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Święto mam pod znakiem fletni

 

Dzień Matki coraz bliżej i wiele osób zastanawia się, jak go spędzić. Najlepiej z Elbląską Orkiestrą Kameralną i Andreeą Chirą. Warto tym bardziej, że czeka nas spotkanie z „najstarszym aerofonem świata”, czyli fletnią pana.

Instrument wywodzący się jeszcze z czasów starożytnych gości na naszych ziemiach od ponad tysiąca lat, a swój ślad pozostawił chociażby w kolędach ludowych (np. we fragmencie pieśni „Hej, w Dzień Narodzenia” - pasterze śpiewają, na multankach grają, Hej, kolęda, kolęda!). Melodie wygrywali na nim zarówno uliczni grajkowie, jak i nadworni muzycy, a współczesna historia multanek wiąże się nieodmiennie z Gheorgem Zamfirem. Rumuński wirtuoz zrewolucjonizował grę na fletni, zwiększając m.in. liczbę piszczałek z 20 do 30. W jego ślady poszła solistka Andreea Chira, której grę będziemy mogli podziwiać już 24 maja w sali koncertowej Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych.

 


       Muzyka panflecistki łączy sprzeczności: z jednej strony pozostaje pełna liryzmu, z drugiej zaś nie brak w niej energetycznych momentów. Warto również zwrócić uwagę na repertuar. Mamom przypadną do gustu kompozycje Jana Sebastiana Bacha i Antonio Vivaldiego. Program koncertu zadowoli także miłośniczki regionalnych rytmów, a zagwarantują to „Rumuńskie tańce ludowe na orkiestrę smyczkową” Béla Bartóka.
      
       Z Vivaldim i Bachem przy wtórze fletni
       czwartek, 24 maja, godz. 19
       sala koncertowa Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych
      
       Wykonawcy:
       Andreea Chira - fletnia pana
       Jakub Chrenowicz - dyrygent
       Elbląska Orkiestra Kameralna
      
       W programie m.in.:
       A. Vivaldi – Koncert a-moll op. 3 nr 6 L’Estro Armonico
       J. S. Bach – Badinerie z II Suity orkiestrowej b-moll BWV 1067
       J. B. Arban – The Carnival of Venice na fletnię pana i orkiestrę smyczkową
       E. Grieg – Suita Z czasów Holberga op. 40
       B. Bartók – Rumuńskie tańce ludowe na orkiestrę smyczkową
      
       Rezerwacje:
       Biuro Koncertowe, Ratusz Staromiejski,
       tel. 55 237 47 49, www.eok.elblag.eu
       Bilety: 40 zł (normalny), 30 zł (ulgowy)
       Sprawdź zniżki z Kartą Dużej Rodziny
      

Sponsor Główny Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Meble Wójcik
       Sponsorzy Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Metal Expert Sp. J., Toyota Knedler
      
      
Patronem medialnym Elbląskiej Orkiestry Kameralnej jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem (od najstarszych opinii)
Reklama