Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 25-11-2017, imieniny Katarzyny, Erazma
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Wydźwięki po kobiecemu

 
Elbląg, Wydźwięki po kobiecemu fot. nadesłana
Rek

Dziś od 19 w Galerii EL będzie można poznać damską odmianę elektroniki. Na scenie zobaczymy ukraińską artystkę Zavolokę oraz Anię Zaradny, polską kompozytorkę i improwizatorkę. Wszystkich chcących bliżej poznać Annę Zaradny zapraszamy do Galerii EL o godz. 15 na spotkanie z artystką. Niestety, z przyczyn zdrowotnych Gijs Gieskes odwołał swoją wizytę podczas Festiwalu. Zapraszamy także o godz. 17 na spotkanie z Krzysztofem Burnatowskim, który zaprezentuje stworzone przez siebie instrumenty elektroniczne.

ZAVOLOKA to pseudonim artystyczny Kateryny Zavoloki – artystki dźwięku, kompozytorki muzyki eksperymentalnoelektronicznej, performerki i graficzki pochodzącej z Kijowa na Ukrainie. Zavoloka bada głównie cyfrowe i analogowe syntezy i łączy je z ukraińskimi starożytnymi pieśniami folklorystycznymi oraz różnymi instrumentami, które sama nagrywa. Jej muzyka składa się z intensywnie zróżnicowanych ruchów dźwięków i niespodziewanych kombinacji sprowadzonych do kontrolowanych przepływów elektronicznych. Zavoloka współpracuje z: Kotra (Ukraina), Mark Clifford of Seefeel (Wielka Brytania), Feldermelder (Chiny), AGF (Niemcy), została zaproszona przez Aphex Twin (Wielka Brytania), aby wystąpić przed jego występami audiowizualnymi. Często współpracuje i występuje z Laetitia Morais (Francja) – artystką wizualną. Brała także udział w wielu międzynarodowych i międzygatunkowych projektach artystycznych: muzka dla rzeźb i pawilon sztuki, muzyka do filmu i inne. Jest także grafikiem dla prawie wszystkich płyt wydanych przez ukraińską wytwórnie muzyki eksperymentalnej Kvitnu. Zavoloka występuje regularnie, a jej muzykę można było usłyszeć w wielu salach koncertowych, klubach, współczesnych muzeach, teatrach i podczas wydarzeń na świeżym powietrzu na całym świecie.
     
     ANNA ZARADNY
kompozytorka i improwizatorka posługująca się przede wszystkim saksofonem oraz komputerem, tworząca również instalacje multimedialne oraz muzykę dla teatrów. Wraz z Robertem Piotrowiczem prowadzi wytwórnię płytową Musica Genera oraz współorganizuje doroczny festiwal muzyki improwizowanej i eksperymentalnej Musica Genera Festival (od 2002 roku). Edukację muzyczną rozpoczęła od fortepianu i skrzypiec, by później zainteresować się saksofonem. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu (dyrygentura i teoria muzyki). Na początku lat 90tych rozpoczęła współpracę z zespołem Stuckonceiling, który od eksperymentalnego noiserocka przeszedł drogę do muzyki improwizowanej. Stuckonceiling tworzyli Robert Piotrowicz (gitara), Sebastian Krawczuk (bas), Kacper Jaskiewicz (perkusja), a później Jacek Majewski (perkusja). W latach 2000 - 2002 zespół Stuckonceiling w składzie Majewski/Piotrowicz/Zaradny intensywnie koncertował, grając między innymi na festiwalach Audio Art w Krakowie, Jazz in E, Copenhagen Jazz Festival, a także m.in. w Nowym Jorku (Knitting Factory, CBGB, ABC No Rio), Chicago (Empty Bottle) i w Filadelfii.
     Zaradny regularnie koncertuje, solo oraz w wielu mniej lub bardziej trwałych projektach, grała na wielu festiwalach, m.in. Aux Pole'n, ParthenayNPAI, Terra Polska, Art Rythmic Depot, Muzyka z Mózgu, Audio Art. Współpracowała z takimi muzykami jak: Burkhard Stangl, Zbigniew Karkowski, Tony Buck, John Butcher, Jacek Majewski, Joe Williamson, John Hegre, Otomo Yoshihide, Werner Dafeldecker, Kasper Toeplitz, Martin Klapper, Boris Hauf, Scot Rosenberg, Sophie Agnel, Martin Siewert, Jean Pallandre, Ute Volker, Ingar Zach, Kaffe Matthews, Robert Piotrowicz i innymi. Od 2004 Zaradny współpracuje także z offowymi teatrami: napisała muzykę do dwóch spektakli młodego teatru Karton, wspomagała też szczeciński Teatr Kana, którego gościnna scena jest co roku miejscem głównych wydarzeń festiwalu Musica Genera. W 2006 roku Anna Zaradny rozpoczęła współpracę z warszawskimi teatrami, Teatrem Usta Usta / 2xu i reżyserem Marcinem Liberem komponując muzykę do spektakli "Śmierć Człowieka Wiewiórki" i "Bóg/Honor/Ojczyzna: Katarzyna Medycejska". Artystka jest również autorką muzyki do spektaklu Teatru Dramatycznego "Peer Gynt" w reż. Pawła Miśkiewicza.
     
     A już jutro kulminacja Festiwalu – prezentacja dźwiękowej instalacji na dziedzińcu Galerii EL autorstwa Patrycji Orzechowskiej i Emitera oraz performance Fennesza i Lillevana. Start o godz. 17.
     
     Patronat medialny: Elbląska Gazeta Internetowa PortEl.pl, Glissando, nowamuzyka.pl, popupmusic.pl, Konkubinat Kultury,       

Zadanie dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Beata Branicka, Centrum Sztuki Galeria EL
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama