Sobota 18-08-2018, imieniny Heleny, Ilony
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Wydźwięki/Resonances na półmetku

 
Elbląg, Wydźwięki/Resonances na półmetku Ludomir Franczak, fot. nadesłana
Rek

Festiwal Wydźwięki/Resonances jest już na półmetku. Do tej pory mogliśmy obejrzeć i usłyszeć performance francuskiego duetu Cantenac Dagar oraz gości zza wschodniej granicy: Aleksandra Kozyreva i Danila Akimova. Od niedzieli trwały warsztaty „Dźwiękowa orkiestra tabletowa” oraz „Budowanie prostych instrumentów elektronicznych”. Dziś od godz. 18 będzie można posłuchać efektu tych działań podczas performance’u grup warsztatowych. Jutro (18 września) od godz. 10 trwać będą warsztaty z Robem Curgenvenem i Ludomirem Franczakiem, a o godz. 19 zapraszamy na pokaz powarsztatowy.

Robert Curgenven (1974) jest australijskim kompozytorem, artystą tworzącym muzykę ambient. Mieszka w Kornwalii. W swojej pracy zajmuje się zjawiskiem rezonansów, wytwarzanych poprzez gramofony i harmoniczne, instrumentalne brzmienia gitary. Interesuje go fizyczność dźwięku – nie tylko w postaci fizycznego oddziaływania na ciało, ale sposobu, w jaki dźwięk może kształtować nasze postrzeganie przestrzeni i upływu czasu. Curgenven koncertuje od 2005 r. w Australii i Europie. Jego prace audiowizualne brały udział w wystawach grupowych: Transmediale (Berlin) i 10 lat microsound (Diapason Gallery, Nowy Jork), znajdują się też w galeriach w Australii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech. Swoją najnowszą pracę pokazywał kilka dni temu podczas Open Source Art Festival w Sopocie.

  Robert Curgenven, fot. nadesłana Robert Curgenven, fot. nadesłana


     Ludomir Franczak
jest absolwentem Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Współpracował z m.in. z: Słupskim Ośrodkiem Kultury, Ośrodkiem Teatralnym RONDO w Słupsku, KUB Gllerie w Lipsku, KKI Flensburg, Mao Gallery Cartaxo (Portugalia), Ośrodkiem Teatralnym Kana w Szczecinie. Kurator ponad 20 wystaw w Polsce (Galeria Interdyscyplinarna w Słupsku) i za granicą (Niemcy, Portugalia). Wspólnie z Marcinem Dymiterem twórca i organizator festiwalu mikro_makro. Dwukrotny stypendysta Bornholms Hojskole w Danii. Stypendysta Fundacji Wyszehradzkiej (warsztaty SHARE w Budapeszcie 2007, rezydencja w galerii IMPEX, Budapeszt 2008). Artysta działający na pograniczu mediów i dyscyplin. Stypendysta Prezydenta Miasta Słupska (2009), oraz trzykrotnie Marszałka Województwa Pomorskiego (2008, 2010, 2011). W roku 2010 otrzymał Nagrodę III stopnia Prezydenta Miasta Słupska za aktywne działania kulturalne i organizację projektów teatralnych i artystycznych w skali krajowej i międzynarodowej. Nominowany do tytułu Kulturysta Roku 2013, tytułu nadawanego przez dziennikarzy radiowej Trójki.
     
     Wspólnie z Robertem Curgenvenem tworzą projekt „The Indians”, który prezentowali w Galerii EL w listopadzie 2013 r. Całość projektu oparta jest na taśmach video, znalezionych w jednym z polskich komisów. Są na nich prywatne nagrania starszej pary niemieckiej, mieszkającej we wschodniej części kraju. Po kupieniu kamery zaznajamiają się oni z jej działaniem filmując swoje mieszkanie, widok z okna, siebie na wzajem, telewizor. Kadry są długie i statyczne. Curgenven i Franczak postanowili zmontować całość wg hollywoodzkich zasad konstruowania scenariuszy filmowych. Zarówno dźwięk, jak i obraz tworzone są w trakcie występu.
     


     Patronat medialny:
Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl, Glissando, nowamuzyka.pl, popupmusic.pl, Konkubinat Kultury.
     Zadanie dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
     

Beata Branicka, Centrum Sztuki Galeria EL
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Artemia
Fretka
ichtovit
Krewetkarium