Festiwal Wydźwięki/Resonances jest już na półmetku. Do tej pory mogliśmy obejrzeć i usłyszeć performance francuskiego duetu Cantenac Dagar oraz gości zza wschodniej granicy: Aleksandra Kozyreva i Danila Akimova. Od niedzieli trwały warsztaty „Dźwiękowa orkiestra tabletowa” oraz „Budowanie prostych instrumentów elektronicznych”. Dziś od godz. 18 będzie można posłuchać efektu tych działań podczas performance’u grup warsztatowych. Jutro (18 września) od godz. 10 trwać będą warsztaty z Robem Curgenvenem i Ludomirem Franczakiem, a o godz. 19 zapraszamy na pokaz powarsztatowy.
Ludomir Franczak jest absolwentem Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Współpracował z m.in. z: Słupskim Ośrodkiem Kultury, Ośrodkiem Teatralnym RONDO w Słupsku, KUB Gllerie w Lipsku, KKI Flensburg, Mao Gallery Cartaxo (Portugalia), Ośrodkiem Teatralnym Kana w Szczecinie. Kurator ponad 20 wystaw w Polsce (Galeria Interdyscyplinarna w Słupsku) i za granicą (Niemcy, Portugalia). Wspólnie z Marcinem Dymiterem twórca i organizator festiwalu mikro_makro. Dwukrotny stypendysta Bornholms Hojskole w Danii. Stypendysta Fundacji Wyszehradzkiej (warsztaty SHARE w Budapeszcie 2007, rezydencja w galerii IMPEX, Budapeszt 2008). Artysta działający na pograniczu mediów i dyscyplin. Stypendysta Prezydenta Miasta Słupska (2009), oraz trzykrotnie Marszałka Województwa Pomorskiego (2008, 2010, 2011). W roku 2010 otrzymał Nagrodę III stopnia Prezydenta Miasta Słupska za aktywne działania kulturalne i organizację projektów teatralnych i artystycznych w skali krajowej i międzynarodowej. Nominowany do tytułu Kulturysta Roku 2013, tytułu nadawanego przez dziennikarzy radiowej Trójki.
Wspólnie z Robertem Curgenvenem tworzą projekt „The Indians”, który prezentowali w Galerii EL w listopadzie 2013 r. Całość projektu oparta jest na taśmach video, znalezionych w jednym z polskich komisów. Są na nich prywatne nagrania starszej pary niemieckiej, mieszkającej we wschodniej części kraju. Po kupieniu kamery zaznajamiają się oni z jej działaniem filmując swoje mieszkanie, widok z okna, siebie na wzajem, telewizor. Kadry są długie i statyczne. Curgenven i Franczak postanowili zmontować całość wg hollywoodzkich zasad konstruowania scenariuszy filmowych. Zarówno dźwięk, jak i obraz tworzone są w trakcie występu.
Patronat medialny: Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl, Glissando, nowamuzyka.pl, popupmusic.pl, Konkubinat Kultury.
Zadanie dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.