Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

EUH-E - studentki pedagogiki piszą bajki terapeutyczne

Elbląg, EUH-E - studentki pedagogiki piszą bajki terapeutyczne

 Jakże trudno jest mówić dziecku o swoich problemach. Często samo ich dobrze nie rozumie, nie potrafi zwerbalizować swoich lęków i niepokojów. Może to powodować, że Twoje dziecko będzie rozdrażnione, będzie często płakać, popadać w skrajne nastroje. Możemy mu pomóc poprzez zastosowanie bajkoterapii. Taką intencją kierowały się studentki pedagogiki Elbląskiej Uczelni Humanistyczno- Ekonomicznej, które pod kierunkiem dr Kamili Zdanowicz- Kucharczyk spróbowały swoich umiejętności pisarskich. Efektem tej pracy jest książka pt. "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców".

Wywiad z dr Kamilą Zdanowicz-Kucharczyk, Prodziekan Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Elbląskiej Uczelni Humanistyczno- Ekonomicznej.
     
     Książka jest efektem zajęć z bajkoterapii prowadzonych ze studentami na kierunku pedagogika. Na czym polegają takie zajęcia?

     Zajęcia z bajkoterapii prowadzone są w ramach przedmiotów zintegrowana edukacja wczesnoszkolna z metodyką oraz wychowanie przedszkolne- teoria i praktyka. Początkowo opowiadam studentom bajkę, często przy zasłoniętych roletach, przygaszonym świetle. Potem proszę o wyrażenie swoich emocji, czy poprzez rysunek, ruch, czy werbalnie. Następnie rozmawiamy o tym, jak takie bajki powstają, oraz jakie muszą być spełnione warunki, by bajka była terapeutyczna.
     
     A co na to sami studenci, czy zajęcia im się podobają?
     Studenci początkowo są zszokowani inną formą zajęć, a przede wszystkim tym, że sami dochodzą do wielu ciekawych dla siebie wniosków. Bajka jest tak dobrana, by pozwolić im zatrzymać się nad swoim życiem. Oczywiście na zaliczenie mają przygotować własną bajkę. Przeraża to ich, nie wierzą w swoje możliwości. Dopiero, gdy przynoszą tekst na zaliczenie, u wielu z nich widać dumę, że udało im się, czego rezultatem jest publikacja.
     
     Czy w planach są kolejne książki?
     Jeśli tylko będą chętni do pisania i powstaną wartościowe teksty, dlaczego nie.
     
     Jak zachęciłaby Pani rodziców do czytania bajek terapeutycznych?
     Kochani Rodzice możecie być najlepszymi terapeutami własnych dzieci, wystarczy tylko pobawić się z dzieckiem w ułożenie bajki. Na pewno nie zaszkodzicie, a zyskacie niezapomniany czas i pomożecie mu w codziennych trudnościach.
     
     Książka "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców" została wydana przez Oficynę Wydawniczą ”Impuls”.
     
------- Reklama -------
.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl