Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 20-04-2018, imieniny Czesława, Agnieszki
 

UWAGA!

EUH-E - studentki pedagogiki piszą bajki terapeutyczne

Elbląg, EUH-E - studentki pedagogiki piszą bajki terapeutyczne

 Jakże trudno jest mówić dziecku o swoich problemach. Często samo ich dobrze nie rozumie, nie potrafi zwerbalizować swoich lęków i niepokojów. Może to powodować, że Twoje dziecko będzie rozdrażnione, będzie często płakać, popadać w skrajne nastroje. Możemy mu pomóc poprzez zastosowanie bajkoterapii. Taką intencją kierowały się studentki pedagogiki Elbląskiej Uczelni Humanistyczno- Ekonomicznej, które pod kierunkiem dr Kamili Zdanowicz- Kucharczyk spróbowały swoich umiejętności pisarskich. Efektem tej pracy jest książka pt. "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców".

Wywiad z dr Kamilą Zdanowicz-Kucharczyk, Prodziekan Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Elbląskiej Uczelni Humanistyczno- Ekonomicznej.
     
     Książka jest efektem zajęć z bajkoterapii prowadzonych ze studentami na kierunku pedagogika. Na czym polegają takie zajęcia?

     Zajęcia z bajkoterapii prowadzone są w ramach przedmiotów zintegrowana edukacja wczesnoszkolna z metodyką oraz wychowanie przedszkolne- teoria i praktyka. Początkowo opowiadam studentom bajkę, często przy zasłoniętych roletach, przygaszonym świetle. Potem proszę o wyrażenie swoich emocji, czy poprzez rysunek, ruch, czy werbalnie. Następnie rozmawiamy o tym, jak takie bajki powstają, oraz jakie muszą być spełnione warunki, by bajka była terapeutyczna.
     
     A co na to sami studenci, czy zajęcia im się podobają?
     Studenci początkowo są zszokowani inną formą zajęć, a przede wszystkim tym, że sami dochodzą do wielu ciekawych dla siebie wniosków. Bajka jest tak dobrana, by pozwolić im zatrzymać się nad swoim życiem. Oczywiście na zaliczenie mają przygotować własną bajkę. Przeraża to ich, nie wierzą w swoje możliwości. Dopiero, gdy przynoszą tekst na zaliczenie, u wielu z nich widać dumę, że udało im się, czego rezultatem jest publikacja.
     
     Czy w planach są kolejne książki?
     Jeśli tylko będą chętni do pisania i powstaną wartościowe teksty, dlaczego nie.
     
     Jak zachęciłaby Pani rodziców do czytania bajek terapeutycznych?
     Kochani Rodzice możecie być najlepszymi terapeutami własnych dzieci, wystarczy tylko pobawić się z dzieckiem w ułożenie bajki. Na pewno nie zaszkodzicie, a zyskacie niezapomniany czas i pomożecie mu w codziennych trudnościach.
     
     Książka "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców" została wydana przez Oficynę Wydawniczą ”Impuls”.
     

------- Reklama -------

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl