UWAGA!

Lotnicza konferencja

 Elbląg, Lotnicza konferencja
(fot. PS)

W piątek 7 maja Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu oraz Aeroklub Elbląski zapraszają na II Elbląskie Biennale Lotnicze pt. „Lotnictwo – przeszłość, teraźniejszość, perspektywy – nowe rozwiązania”. Konferencja odbędzie się w sali nr 3 Instytutu Pedagogiczno-Językowego PWSZ w Elblągu przy ul. Czerniakowskiej. Konferencja miała się odbyć 16 kwietnia, ale została przełożona z powodu żałoby narodowej. 

Konferencję uświetni pokaz modeli latających autorstwa dr inż. Henryka Olszewskiego z PWSZ.
      
       Program Konferencji:
      
godz. 9.30 – otwarcie Konferencji – rektor PWSZ w Elblągu prof. Halina Piekarek-Jankowska
      
       I sesja (godz. 9.45-12.15) – przewodniczący: Cezary Orlikowski
       – Tadeusz Liziński (PWSZ w Elblągu) – „Znaczenie lotnictwa w ograniczaniu ryzyka powodziowego na Żuławach delty Wisły”
       – Tomasz Płocke (PWSZ w Elblągu) – „Perspektywy rozwojowe lotniska w Elblągu”
       – Michał Jaremczuk (Poznań) – „Sposób komunikowania się z rynkiem tanich przewoźników lotniczych w Polsce w latach 2005-2008”
       – Tomasz Hillar (Elbląska Grupa Paralotniowa) – „Jednostkowe koszty szkolenia paralotniowego w oparciu o doświadczenia Elbląskiej Grupy Paralotniowej”
       – Agnieszka Cieślik (Muzeum Lotnictwa w Krakowie) – „Początki pasażerskiej komunikacji lotniczej w niepodległej Polsce”
       – Henryk Olszewski (PWSZ w Elblągu) – „Bezzałogowe środki latające (BSL) w układzie czterowirnikowego helikoptera; Głowice optoelektroniczne bezzałogowych środków latających”
       – Henryk Olszewski (PWSZ w Elblągu) – Pokaz modeli platform latających (30 min.)
       – Dyskusja.
      
       II sesja (godz. 12.45-14.45) – przewodniczący: Zbigniew Walczyk
       – Witold Kurski (Politechnika Gdańska) – „Analiza sił prędkości podczas startu szybowca za wyciągarką”
       – Edward Jaremczuk (PWSZ w Elblągu) – „Pierwszy dzień II Wojny Światowej, główne zadanie niemieckich samolotów bojowych startujących z lotniska w Elblągu”
       – Anna Szczypińska (Uniwersytet Gdański) – „Próba oceny oddziaływania hałasu lotniczego dla lotniska w Elblągu (w kontekście perspektywy rozwoju)”
       – Wojciech Janik (MSWiA) – „Wybrane prawne sposoby przeciwdziałania terroryzmowi w lotnictwie cywilnym”
       – Jarosław Dobrzyński (Muzeum Lotnictwa w Krakowie) – „Od Junkersa F-13 do Embraera 175 – samoloty PLL LOT”
       – Marek Jagodziński (Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu) – „Środki transportu jako czynniki integracyjne i kulturotwórcze – przyczynek do badań nad znaczeniem komunikacji w Europie wczesnośredniowiecznej”
       – Tomasz Stężała (III LO w Elblągu) – „Lotnisko w Elblągu na tle przebiegu walk o miasto w 1945 roku”
       – Dyskusja.
      
       Podsumowanie i zamknięcie konferencji – przewodniczący Zdzisław Janowski i Cezary Orlikowski.
      
       Patronat Honorowy Konferencji – rektor PWSZ w Elblągu prof. dr hab. Halina Piekarek- Jankowska. Komitet Konferencji: przewodniczący Konferencji: prof. dr hab. inż. Zbigniew Walczyk, prorektor PWSZ w Elblągu, mgr inż. Zdzisław Janowski, prezes Aeroklubu Elbląskiego; opiekun naukowy: dr hab. inż. Cezary Orlikowski, prof. PWSZ, prorektor PWSZ w Elblągu; sekretarz Konferencji: dr Edward Jaremczuk.
      
      
      
Justyna Kościuk, PWSZ

Najnowsze artykuły w dziale Szkoły i uczelnie

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • No cóż. Z Aeroklubu Elbląskiego widzę tłumy panie prezesie :)
  • Na czasie temat.
  • sami sobie podcinają gałąź
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Sloninagetdown(2010-04-12)
  • to trzeba być z PWSZ-u, żeby taki temat w takim czasie
  • A kto niby ma latać w tym aeroklubie panie prezesie? Stać choćby na jeden lot szybowcem którąś z pańskich pracownic?
  • Nasze miasto niestety nie umie wykorzystać takiego atutu jakim jest lotnisko w Elblągu do promocji !!!
  • florek Elbląskie lotnisko nadaje się na komunikacje miedzumiastową małych samolotów pasażerskich. Kiedy UM Elblag i prezes aeroklubu dostaną " jasnosci umysłu ", by te mozliwości wykorzystać ?bylaby to konkurencja dl; a PKP i PKS. Ale oni. .. wola se kieszenie kasą napychac niz myśleć o udigodnieniach dla ludzi. A loty samolotem -GRATEM radzieckiej produkcji AN, to chyba lekka przesada, by oferować śmierć mieszkańcom za 50zł w Dni Elblaga. To cudo radzieckiej techniki powinno juz dawno pójść na złom. Ale dziwnym sumptem 9 być moze za fruba kopertówe 0,otrzxymuje swoadectwo legalizacji. Co Państwo na to ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-05-03)
  • Same smutne rzeczy. To może coś weselszego. Co nam dało lotnictwo. Swego czasu skoro świt ówczesny wicewojewoda Pauli oblatywał woj. elbląskie i miał pełny ogląd stanu żniw. Jakież było żdziwienie Dyrektorów PGRów jeżeli, ,prostował, ,ich meldunki o zaawansowaniu prac. .. Dzięki tym oblotom powstały ośrodki w Dębinach- ferma owiec przerobiona na ośrodek doszkalania oraz leśniczówka pod Sztumem, obecnie własność J. Kurskiego. .. .(prezent od komuny). Sporo ludzi uzyskało licencje pilota, turystyczne i zawodowe czy wojskowe. Rzesza spadochroniarzy też jest znaczna. Pomysły na komunikacje lotniczą były za czasów Prezydenta Wąsa. Nawet dwa foteliki dla dziewczynek blizniaczek były w AN-2.Teraz to już KOBIETY! Lotnicy jak mają pieniądze to i fantazja się znajdzie. Przykład: proszę. Jeden pilot ma dwa samoloty. Czerwony na niedzielę, a zielony na dzień powszedni. .. . Tyle facecji. Elbląg naprawdę stoi i wodą, i powietrzem, i krajobrazem, tylko patrzą i nie widzą. Malkontenckie przeżuwacze starych szmat nawet w pokaznej ilości na tym forum nie są tego w żadnym stanie zmienić. A więc do dzieła, razem, zespół - wespół: młodzi i starzy, lotnicy, wodniacy, turyści, cykliści. W grupie rażniej i sympatycznie.
  • Lornisko w Elblągu jest na tyle duże, że wylądowałby na nim Boeing 737-800.Pas startowy byłby wystarczający. Tego typu maszyny wymagają co najmniej 1 800 metrów pasa. Łatwo poradziłyby także mniejsze jednostki. Niestety, ani Gdańsk, ani Olsztyn nie zgodzą się na to, żeby im pod nosem konkurencja urosła. Aeroklub i szybowce nikomu nie przeszkadzają. A szkoda.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    latafian(2010-05-03)
  • florek latafian - A czy musimy się pytać Gdańsk czy Olsztyn o pozwolenie ?Po prostu budukmy lotnisko spelniajace przepisy unijne i yyle. kiedy w końcu Elblag bedzie niezalezny od nikogo ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-05-03)
Reklama