Sobota 15-12-2018, imieniny Waleriana, Celiny
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Bezpłatna mediacja

Jeżeli konsument wchodzi w spór z przedsiębiorcą, ma prawo prosić wojewódzkiego inspektora handlowego o mediację. To nic nie kosztuje.

Na podstawie ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, wojewódzki inspektor podejmuje działania mediacyjne w celu polubownego zakończenia sporu cywilno-prawnego między konsumentem a przedsiębiorcą.
     - Postępowanie mediacyjne wszczyna się na wniosek konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta - mówi Bronisława Walawska-Pawlak, dyrektor Inspekcji Handlowej w Elblągu. - W toku postępowania mediacyjnego wojewódzki inspektor lub osoba upoważniona zapoznaje przedsiębiorcę z roszczeniem konsumenta, przedstawia stronom sporu przepisy prawa mające zastosowanie w sprawie oraz ewentualne propozycje polubownego zakończenia sporu.
     Wtedy strony zapraszane są do Delegatury w celu zakończenia sporu.
     - Wojewódzki inspektor odstępuje od postępowania mediacyjnego, jeżeli w wyznaczonym terminie sprawa nie została polubownie zakończona oraz w razie oświadczenia co najmniej przez jedną ze stron, że nie wyraża zgody na polubowne zakończenie sporu - kontynuuje Bronisława Walawska-Pawlak. - W takim przypadku oraz gdy strony nie dojdą do porozumienia, pozostaje możliwość skierowania sprawy do Polubownego Sądu Konsumenckiego lub przed sąd cywilny.
     W określonych przypadkach Inspekcja Handlowa nie podejmuje działań mediacyjnych, m.in. w zakresie ubezpieczeń, usług pocztowych i telekomunikacyjnych, usług edukacyjnych, usług pośrednictwa finansowego czy działalności bankowej.
     1 stycznia br. weszła w życie ustawa o opłacie skarbowej, której przepisy nie przewidują opłaty skarbowej od podań i załączników. W związku z tym nie będzie ona pobierana od wniosków o przeprowadzenie mediacji w Inspekcji Handlowej.
     
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Tylko szkoda ,ze dzisiaj tzn.4.01.2007 nie chcial podjąc się obrony konsumenta a nawet przyjąc skargę na jedną z duzych firm motoryzacyjnych. pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    gal(2007-01-04)
  • Ciekawe dlaczego nie chcieli przyjąć? A z drugiej strony jak to duża firma to pewnie główna siedziba jest poza Elblągiem a wtedy... .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-04)
  • ? bo widac jaki kompetenty .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-04)
  • Mediacje w PIH ?, bardzo ciekawe to co Pani proponuje. To ja pytam : dlaczego nie potrafi Pani załatwić,aby w dużych sklepach spożywczych towar sprzedawano wg wagi netto ( za np. szynkę i papier pakowy ta sama cena). Kierownicy stoisk robią dobrą kase do swoich kieszeni.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Oszukany(2007-01-04)
  • Kiedyś byłam na rozmowie kwalifikacyjnej do PIHU-u. Tam strasznie malo płaca 900 zl brutto. A wymogi są olbrzymie i ten ciągły kontakt z niezadowolonymi z niczego petentami. Ludzmi, którzy często mają pretensje o to, że żyją. A Ci, którzy tam pracują na pewno pracując musza przestrzegać przepisów prawa polskiego, a teraz również unijnego i z pewnościa to robią. Więc może trzeba mieć pretensje do naszego ustawodawcy, a nie wykonawcy prawa i praktyka. Może należy lepiej wybierać w następnych wyborach, a podpisując umowy i dokonując zakupów szczególnie rzeczy o wysokiej wartości lepiej czytać umowy, lepiej poznać nasze prawa i obowiąki, a następnie rzetenie odnieść to do sytuacji, w której się aktualnie znajdujemy oraz lepiej przemyślać zakupy, a nie później starać się na siłę oddawać to co się kupiło, bo później okazuje się, że w większości przypadków (zgodnie z przepisami prawa polskiego) nie mozna dokonywać zwrotów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-04)
  • Mało płacą a trzymają się rękami i nogami, to jest świetny biznes.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-04)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Czytnik kart kryptograficznych Mini
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata (bez czytnika)
Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok Mini
Czytnik kart kryptograficznych