Piątek 16-11-2018, imieniny Małgorzaty, Gertrudy
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Dary lasu- gigant Dary lasu- gigant

E-porady dla konsumentów

 
Elbląg, E-porady dla konsumentów
Rek

W środę (18 lipca) z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomiony został specjalny adres mailowy, który umożliwia uzyskanie bezpłatnej pomocy prawnej z zakresu wiedzy przydatnej konsumentom w wypadku problemu z nieuczciwymi przedsiębiorcami. Dzięki centrum elektronicznych porad, nawet osoby będące z dala od domu, czy na wakacjach mogą liczyć na wsparcie specjalistów.

Pomocy za pośrednictwem poczty elektronicznej udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać, ze specjalnego adresu porady@dlakonsumentow.pl i opisać problem czy kwestię sporną. Pomoc prawna jest bezpłatna.
     W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskazują właściwą instytucję lub organizację. Dlatego ten adres mailowy warto sobie zanotować.
     
     Gdzie jeszcze można udać się po pomoc?

     Już od kilku lat (od poniedziałku do piątku w godz. 9 - 17) pod numerem 800 007 707 działa infolinia konsumencka prowadzona przez Federację Konsumentów, której specjaliści udzielają również bezpłatnych porad w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą.
     
     Porady prawne można uzyskać bezpłatnie również u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów:
     
     Miejski Rzecznik Konsumentów
     ul. Łączności 1; 82-300 Elbląg
     tel. 55 239 34 56
     
     Powiatowy Rzecznik Konsumentów
     ul. Saperów 14a; 82-300 Elbląg
     tel. 55 239 49 27
     e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl
     
     Nie tylko dla seniorów
     Z myślą o konsumentach powstały specjalne poradniki internetowe, które zawierają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - dotyczące 16 kategorii takich jak: umowy zawierane na odległość, ubezpieczenia, kredyt konsumencki, transport czy nieruchomości. Dużym ułatwieniem są gotowe formularze, dostępne w zakładce wzory pism,  które przy składaniu reklamacji lub pozwów sądowych są niezbędne.
     
     Źródło: UOKiK
oprac. MK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kalendarz Książkowy A5 Firmowy
Żarówki LED
Pieczątki Firmowe
Kalendarz Książkowy z Grawerem