Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 24-02-2018, imieniny Bogusza, Macieja
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Studniówki

Wiadomości

Na osiedlu

Społeczeństwo

Gospodarka

Sport

Kultura

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Mała górka a cieszy maluchy zimą Mała górka a cieszy maluchy zimą

E-porady dla konsumentów

 
Elbląg, E-porady dla konsumentów
Reklama w Elblągu
Rek

W środę (18 lipca) z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomiony został specjalny adres mailowy, który umożliwia uzyskanie bezpłatnej pomocy prawnej z zakresu wiedzy przydatnej konsumentom w wypadku problemu z nieuczciwymi przedsiębiorcami. Dzięki centrum elektronicznych porad, nawet osoby będące z dala od domu, czy na wakacjach mogą liczyć na wsparcie specjalistów.

Pomocy za pośrednictwem poczty elektronicznej udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać, ze specjalnego adresu porady@dlakonsumentow.pl i opisać problem czy kwestię sporną. Pomoc prawna jest bezpłatna.
     W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskazują właściwą instytucję lub organizację. Dlatego ten adres mailowy warto sobie zanotować.
     
     Gdzie jeszcze można udać się po pomoc?

     Już od kilku lat (od poniedziałku do piątku w godz. 9 - 17) pod numerem 800 007 707 działa infolinia konsumencka prowadzona przez Federację Konsumentów, której specjaliści udzielają również bezpłatnych porad w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą.
     
     Porady prawne można uzyskać bezpłatnie również u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów:
     
     Miejski Rzecznik Konsumentów
     ul. Łączności 1; 82-300 Elbląg
     tel. 55 239 34 56
     
     Powiatowy Rzecznik Konsumentów
     ul. Saperów 14a; 82-300 Elbląg
     tel. 55 239 49 27
     e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl
     
     Nie tylko dla seniorów
     Z myślą o konsumentach powstały specjalne poradniki internetowe, które zawierają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - dotyczące 16 kategorii takich jak: umowy zawierane na odległość, ubezpieczenia, kredyt konsumencki, transport czy nieruchomości. Dużym ułatwieniem są gotowe formularze, dostępne w zakładce wzory pism,  które przy składaniu reklamacji lub pozwów sądowych są niezbędne.
     
     Źródło: UOKiK

oprac. MK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama