Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 18-01-2018, imieniny Małgorzaty, Piotra
 
Rek

UWAGA!

Gdy odpruje się rękaw

Konsument pyta: Zleciłem krawcowi uszycie garnituru. Po kilku dniach odpruł się rękaw na szwie. Będę żądał usunięcia wady. Jakie przepisy regulują reklamację takich usług, jak szycie garnituru na miarę?

Sprawę wyjaśnia Radosław Rzepecki z elbląskiej delegatury Inspekcji Handlowej:
     - Zgodnie z zapisem kodeksu cywilnego, do umowy zawartej przez przedsiębiorstwo z osobą fizyczną, która zamawia dzieło będące rzeczą ruchomą, w celu niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Kiedy jest to rzecz nowa wytworzona od początku (na przykład wykonane na zamówienie okna, drzwi, buty), to w przypadku wady rzeczy zastosowanie mają przepisy wymienionej ustawy konsumenckiej. Należy pamiętać, że wadę należy zgłosić niezwłocznie, jednak nie później niż 2 miesiące od jej zauważenia.
     Jeśli natomiast zlecimy np. pranie odzieży, naprawę butów czy odkurzacza, wtedy
     zastosujemy przepisy kodeksu cywilnego o umowie o dzieło.

oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama