Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 22-04-2018, imieniny Łukasza, Leona
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Samozapłon czy brak wyobraźni? Samozapłon czy brak wyobraźni?

Inspektor - mediator

Do Delegatury Inspekcji Handlowej w Elblągu zwróciła się o pomoc konsumentka, której nie uznano reklamacji obuwia. W sklepie została poinformowana, że „uszkodzenia i zużycie obuwia nie podlega reklamacji i stąd brak podstaw do jej uznania”. Kobieta nie zgodziła się z taką opinią.

Delegatura Inspekcji Handlowej w Elblągu informuje, że w zakresie posiadanych kompetencji może w takich sprawach przeprowadzać postępowanie mediacyjne na podstawie art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej. Jeżeli mediacja nie przyniesie oczekiwanego przez konsumenta rezultatu, wówczas pozostanie droga sądowa z powództwa cywilnego przed sądem powszechnym lub Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Olsztynie, ul. Dąbrowszczaków 10 tel. 089 527 27 65. Postępowanie mediacyjne oraz przed Polubownym Sądem Konsumenckim jest bezpłatne.
     Wzór wniosku o mediację jest dostępny na stronie Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej www.giih.gov.pl, a wzór zapisu na sąd polubowny jest dostępny na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Olsztynie - www.olwiih.neostrada.pl.
     Do wypełnionego wniosku o mediację należy dołączyć dokumenty niezbędne do przeprowadzenia mediacji w szczególności kserokopie: dowodu zakupu, protokołu reklamacyjnego oraz odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne.
     Konsumenci, którym nie uznano reklamacji, a chcący dochodzić swoich roszczeń, uzyskają informacje w Delegaturze Inspekcji Handlowej w Elblągu, ul. Hetmańska 31 tel. 055 641 78 80.

oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

AMK Kuchnia 7
AMK Szkło ozdobne 7
AMK Szkło ozdobne 8
Promocja RATY 0%