Niedziela 21-10-2018, imieniny Jakuba, Urszuli
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Jak długo mam czekać na zamówiony towar?

Konsumenci często pytają jak długi powinien być termin realizacji zamówienia złożonego np. w sklepie internetowym czy też w katalogu wysyłkowym?

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) stanowi, iż jeśli strony nie umówiły się co do takiego terminu to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek wywiązania się z umowy zawartej na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.
     Może zdarzyć się sytuacja, iż przedsiębiorca nie będzie mógł wysłać zamówienia do klienta, gdyż dany towar w tym momencie jest niedostępny, przedsiębiorca w związku z tym musi poinformować o tym fakcie konsumenta niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy i zwrócić całą otrzymana od niego sumę pieniężną.
     Bywa również, że przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z powodu chwilowych problemów z realizacją świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta. Jeśli w umowie zawarto takie zastrzeżenie to przedsiębiorca ma możliwość zwolnienia się z zobowiązania spełniając świadczenie zastępcze, które będzie odpowiadało tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie. Ważne jest aby przedsiębiorca poinformował konsumenta na piśmie o prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy. Kwestię zwrotu towaru reguluje art. 7 cyt. wyżej ustawy. Należy nadmienić, że tylko i wyłącznie w takim wypadku zwrotu towaru dokonuje się na koszt przedsiębiorcy. W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta przedsiębiorca ma obowiązek poświadczyć na piśmie zwrot świadczenia.

Ewelina Antczak - Bobińska, Inspekcja Handlowa
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapety do łazienki
Fototapeta fizelinowa 400x148x cm - Most Golden Gate
Fototapety z uliczkami
Fototapety do lekarza/dentysty