Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Czekamy tygodnie czy miesiące na pierwsze złamania ? Czekamy tygodnie czy miesiące na pierwsze złamania ?

Jak długo mam czekać na zamówiony towar?

Konsumenci często pytają jak długi powinien być termin realizacji zamówienia złożonego np. w sklepie internetowym czy też w katalogu wysyłkowym?

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) stanowi, iż jeśli strony nie umówiły się co do takiego terminu to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek wywiązania się z umowy zawartej na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.
     Może zdarzyć się sytuacja, iż przedsiębiorca nie będzie mógł wysłać zamówienia do klienta, gdyż dany towar w tym momencie jest niedostępny, przedsiębiorca w związku z tym musi poinformować o tym fakcie konsumenta niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy i zwrócić całą otrzymana od niego sumę pieniężną.
     Bywa również, że przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z powodu chwilowych problemów z realizacją świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta. Jeśli w umowie zawarto takie zastrzeżenie to przedsiębiorca ma możliwość zwolnienia się z zobowiązania spełniając świadczenie zastępcze, które będzie odpowiadało tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie. Ważne jest aby przedsiębiorca poinformował konsumenta na piśmie o prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy. Kwestię zwrotu towaru reguluje art. 7 cyt. wyżej ustawy. Należy nadmienić, że tylko i wyłącznie w takim wypadku zwrotu towaru dokonuje się na koszt przedsiębiorcy. W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta przedsiębiorca ma obowiązek poświadczyć na piśmie zwrot świadczenia.

Ewelina Antczak - Bobińska, Inspekcja Handlowa
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama