Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 22-01-2018, imieniny Wincentego, Anastazji. Dzień Dziadka
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pędem przybędę, gdy potrzebujesz.... Pędem przybędę, gdy potrzebujesz....

Jak długo mam czekać na zamówiony towar?

Konsumenci często pytają jak długi powinien być termin realizacji zamówienia złożonego np. w sklepie internetowym czy też w katalogu wysyłkowym?

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) stanowi, iż jeśli strony nie umówiły się co do takiego terminu to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek wywiązania się z umowy zawartej na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.
     Może zdarzyć się sytuacja, iż przedsiębiorca nie będzie mógł wysłać zamówienia do klienta, gdyż dany towar w tym momencie jest niedostępny, przedsiębiorca w związku z tym musi poinformować o tym fakcie konsumenta niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy i zwrócić całą otrzymana od niego sumę pieniężną.
     Bywa również, że przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z powodu chwilowych problemów z realizacją świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta. Jeśli w umowie zawarto takie zastrzeżenie to przedsiębiorca ma możliwość zwolnienia się z zobowiązania spełniając świadczenie zastępcze, które będzie odpowiadało tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie. Ważne jest aby przedsiębiorca poinformował konsumenta na piśmie o prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy. Kwestię zwrotu towaru reguluje art. 7 cyt. wyżej ustawy. Należy nadmienić, że tylko i wyłącznie w takim wypadku zwrotu towaru dokonuje się na koszt przedsiębiorcy. W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta przedsiębiorca ma obowiązek poświadczyć na piśmie zwrot świadczenia.

Ewelina Antczak - Bobińska, Inspekcja Handlowa
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama