Czwartek 13-12-2018, imieniny Łucji, Otylii
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Rek

Jak powinno wyglądać zgłoszenie reklamacyjne?

Elbląg, Jak powinno wyglądać zgłoszenie reklamacyjne?

Kiedy składamy reklamację pamiętajmy, że mamy dwie możliwości, możemy spisać ją na formularzu przygotowanym przez sprzedawcę lub też sporządzić samemu.

W przypadku kiedy przynosimy własnoręcznie napisaną sprzedawca powinien potwierdzić jej wpłynięcie. Istnieje również możliwość przesłania reklamacji pocztą, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
     Takie zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
     - datę zgłoszenia reklamacyjnego
     - dane osoby reklamującej
     - dane sprzedawcy
     - dane towaru konsumpcyjnego niezgodnego z umową
     - datę zakupu
     - określenie wad towaru
     - oczekiwania konsumenta (początkowo możemy domagać się naprawy lub wymiany na nowy towar).
     Pamiętajmy, że 14 dni, które sprzedawca ma na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji jest to 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji.
     Termin ten nakłada na sprzedawcę obowiązek poinformowania o tym czy reklamacja została uznana czy też nie. Ustawa niestety nie podaje ile taka naprawa bądź wymiana mogą trwać. Nie udzielenie odpowiedzi w terminie na reklamację powoduje automatyczne uznanie roszczeń konsumenta. Dlatego tak ważne jest, aby reklamacja była w formie pisemnej, opatrzona datą (w przypadku listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, odliczanie terminu umożliwi nam żółta zwrotka).
     Pamiętamy również, że to sprzedawca powinien nas skutecznie poinformować o wyniku reklamacji. Nie można wymagać od konsumenta przychodzenia i dopytywania się. Obowiązek ten spoczywa na sprzedawcy.
Ewelina Antczak - Bobińska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • Pamiętajmy również, że sprzedawca wcale nie musi odpowiadać pisemnie, gdyż ustawodawca nie określił sposobu ustosunkowania się do zgłoszonej reklamacji. Pamiętajmy również, żeby nie wymagać od sprzedawcy cudów. Pamiętajmy również, żeby sprzedawcy nie oszukiwać, co niestety często sugerują doradcy konsumenta. Pamiętajmy, że reklamując towar należy go sprzedawcy wydać, czym niektórzy wydają się zdziwieni. I najważniejsze, pamiętajmy, że sprzedawca to nie złodziej, który chce nas ograbić, nawet, jeżeli reklamacji nie uzna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-03-27)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia klasyczna
Kuchnia nowoczesna
Kuchnia nowoczesna III
Kuchnia nowoczesna II