Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 16-01-2018, imieniny Włodzimierza
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Kto odpowie za usterki?

Dwa tygodnie temu wstawiono mi nowe okna. Okazało się, że występują usterki. Producent odsyła mnie z reklamacją do montażysty, zaś montażysta przerzuca odpowiedzialność na producenta. Kto więc odpowiada za usterki oraz za ich usunięcie?

Sprawę wyjaśnia Radosław Rzepecki z elbląskiej Delegatury Inspekcji Handlowej:
     Gdy zawarto umowę na zakup i montaż okien z producentem, to on odpowiada wobec konsumenta. Nie będzie miało tutaj znaczenia, że producent zlecił montaż innemu podmiotowi.
     Jeżeli konsument zawarł dwie odrębne umowy, wówczas, w zależności od rodzaju ustek, odpowiadałby producent lub montażysta. Oczywiste jest, że producent odpowiada za wady okna, a montażysta za prawidłowość jego wstawienia.
     Reklamując wadliwe okno, możemy zrobić to na podstawie warunków określonych w karcie gwarancyjnej, jeżeli taka została wydana, lub na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. To konsument decyduje, co dla niego jest korzystniejsze. Natomiast jeżeli występują wady montażu, wtedy podstawą prawną złożenia reklamacji są przepisy umowy o dzieło z kodeksu cywilnego.
     Ważne staje się więc uważne przeczytanie umowy sporządzonej przez przedsiębiorcę.

oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • Trzeba było kupić okna u JOCZa, mają własne ekipy montażowe, no i co ważnejsze są producentami i sprzedają własne okna. 6 lat temu zakupiłam u nich okna, teraz zgłosiłam, że okna sie nie domykają, ciężko chodzą. Po dwóch dniach przyjechał pan, wyregulował mi okna i działają bez zarzutów. Mimo,że gwarancja minęła 2 lata temu to nic nie zapłaciłam. To mi sie podoba. Oni niezbywają klientów. Polecam. MG
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-09-12)
Reklama