Sobota 17-11-2018, imieniny Elżbiety, Samueli
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Budowa hali na Modrzewinie Budowa hali na Modrzewinie

Kupiłem, ale to była chwilowa zachcianka

Konsument zapytał, czy jeśli zakup jakiego dokonał podczas pokazu, po przemyśleniu okazał się być jego chwilową zachcianką, a nie realną potrzebą – to może zwrócić towar do sprzedawcy?

Robienie zakupów podczas prezentacji odbywających się w domach, hotelach czy sanatoriach stało się bardzo modne i zarazem wygodne. Konsument zakupując daną rzecz podczas pokazu może jak najbardziej zrezygnować z niej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2000 Nr 22, poz. 271 z późn. zm.).
     
     Od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa konsument może odstąpić:
     - bez podania przyczyny swojego działania,
     - składając oświadczenie na piśmie w ciągu dziesięciu dni od zawarcia umowy. Aby zachować ten termin wystarczy wysłać to oświadczenie przed upływem wspomnianego terminu,
     - przedsiębiorca nie może zastrzec, że konsument może odstąpić od umowy za zapłatą danej kwoty (odstępne),
     - kiedy konsument odstąpi od umowy uważa się ją za niezawartą, konsument jest wówczas zwolniony z wszelkich zobowiązań,
     - to co strony świadczyły powinny zwrócić w stanie niezmienionym niezwłocznie jednak nie później niż w ciągu czternastu dni,
     - gdyby konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą mu się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
     Przedsiębiorca powinien przed zawarciem umowy poinformować konsumenta na piśmie o możliwości odstąpienia od umowy. Jeśli przedsiębiorca nie powiadomi konsumenta o takim uprawnieniu wówczas taki konsument będzie mógł odstąpić od umowy nie przekraczając terminu trzech miesięcy od wykonania umowy.
Ewelina Antczak - Bobińska, Inspekcja Handlowa
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • Tak, a co gdy firma zabiera w ferworze walki umowę ze sobą, uniemożliwia zwrot towaru, fakturę z łaską dostarcza po długim - bardzo długim terminie? Straszy prawnikami, że zwykłemu człowiekowi już się nawet nie chce walczyć, chociaż wie, że został po prostu oszukany??? Co wtedy? Donosik???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    oszukana(2010-04-01)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Wypożyczalnia aut HADM Gramatowski
Autoryzowany Serwis Skoda Hadm Gramatowski.
Citroen HADM Gramatowski już otwarty!
Pomoc w przypadku szkody komunikacyjnej