Czwartek 24-01-2019, imieniny Franciszka, Felicji
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Kupiłem, ale to była chwilowa zachcianka

Konsument zapytał, czy jeśli zakup jakiego dokonał podczas pokazu, po przemyśleniu okazał się być jego chwilową zachcianką, a nie realną potrzebą – to może zwrócić towar do sprzedawcy?

Robienie zakupów podczas prezentacji odbywających się w domach, hotelach czy sanatoriach stało się bardzo modne i zarazem wygodne. Konsument zakupując daną rzecz podczas pokazu może jak najbardziej zrezygnować z niej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2000 Nr 22, poz. 271 z późn. zm.).
     
     Od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa konsument może odstąpić:
     - bez podania przyczyny swojego działania,
     - składając oświadczenie na piśmie w ciągu dziesięciu dni od zawarcia umowy. Aby zachować ten termin wystarczy wysłać to oświadczenie przed upływem wspomnianego terminu,
     - przedsiębiorca nie może zastrzec, że konsument może odstąpić od umowy za zapłatą danej kwoty (odstępne),
     - kiedy konsument odstąpi od umowy uważa się ją za niezawartą, konsument jest wówczas zwolniony z wszelkich zobowiązań,
     - to co strony świadczyły powinny zwrócić w stanie niezmienionym niezwłocznie jednak nie później niż w ciągu czternastu dni,
     - gdyby konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą mu się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
     Przedsiębiorca powinien przed zawarciem umowy poinformować konsumenta na piśmie o możliwości odstąpienia od umowy. Jeśli przedsiębiorca nie powiadomi konsumenta o takim uprawnieniu wówczas taki konsument będzie mógł odstąpić od umowy nie przekraczając terminu trzech miesięcy od wykonania umowy.
Ewelina Antczak - Bobińska, Inspekcja Handlowa
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • Tak, a co gdy firma zabiera w ferworze walki umowę ze sobą, uniemożliwia zwrot towaru, fakturę z łaską dostarcza po długim - bardzo długim terminie? Straszy prawnikami, że zwykłemu człowiekowi już się nawet nie chce walczyć, chociaż wie, że został po prostu oszukany??? Co wtedy? Donosik???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    oszukana(2010-04-01)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Żarówki LED
Kalendarz Książkowy A5 Firmowy
Kalendarz Książkowy z Grawerem
Kalendarz Książkowy z Grawerem