Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 10-12-2016, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Mediacje w sprawie butów

W pierwszym półroczu 2006 r. do Delegatury IH w Elblągu wpłynęło 59 wniosków o mediację. Najwięcej, bo aż 46 wniosków, dotyczyło obuwia.

Na podstawie ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, wojewódzki inspektor podejmuje działania mediacyjne w celu polubownego zakończenia sporu cywilno-prawnego między konsumentem a przedsiębiorcą. Postępowanie mediacyjne wszczyna się na wniosek konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta. W toku postępowania mediacyjnego wojewódzki inspektor lub osoba upoważniona zapoznaje przedsiębiorcę z roszczeniem konsumenta, przedstawia stronom sporu przepisy prawa mające zastosowanie w sprawie oraz ewentualne propozycje polubownego zakończenia sporu. Strony zazwyczaj zaproszone są do Delegatury w celu zakończenia sporu.
     Wojewódzki inspektor odstępuje od postępowania mediacyjnego, jeżeli w wyznaczonym terminie sprawa nie została polubownie zakończona oraz w razie oświadczenia co najmniej przez jedną ze stron, że nie wyraża zgody na polubowne zakończenie sporu. W takim przypadku oraz gdy strony nie dojdą do porozumienia pozostaje możliwość skierowania sprawy do Polubownego Sądu Konsumenckiego lub do sądu cywilnego.
     W pierwszym półroczu 2006 r. do Delegatury IH w Elblągu wpłynęło 59 wniosków o mediację. Wnioski dotyczyły niezgodnego z oczekiwaniem rozpatrzenia reklamacji konsumentów na zakupione artykuły przemysłowe, a w jednym przypadku wniosek dotyczył usługi remontowo-budowlanej. Najwięcej, bo aż 46 wniosków o mediację, dotyczyło obuwia, dwa - mebli, jeden - sprzętu komputerowego, jeden - sprzętu AGD i RTV, a osiem - innych artykułów przemysłowych, takich jak odzież, wózek dziecięcy, wiertarka, aparat cyfrowy.
     Wnioski o mediację były załatwiane w terminie nie przekraczającym jednego miesiąca.
     Przeprowadzono 43 mediacje bezpośrednie i korespondencyjne, w tym 31 z efektem pozytywnym dla konsumenta. W 14 przypadkach przedsiębiorcy w ogóle nie zareagowali na pismo mediacyjne. Pozostałe wnioski o mediację były załatwione w lipcu.
     W porównaniu do drugiego półrocza 2005 r. znacznie zmalała ilość wniosków o mediację.
     

Bronisława Walawska-Pawlak, IH w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Pani Broniu tyle razy proszę, aby IHzajeła się dużymi sklepami , sprzedają papier w cenie wędliny, czy Wy macie korzyści materialne z takiego przymykania oka?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-01)
  • a ile ludzi pracuje w dh grand na czarno albo po 12 godzin dziennie a umowy na 1?4 etatu. gdzie ich zyczliwie podp... ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zyczliwy uprzejmy kochany(2006-08-02)
  • dlaczego nikt kompetentny na pytania przedmowcow nie odpowie ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-04)
  • jeśli chodzi o pracę na czarno to proponuję Inspekcję Pracy, natomiast odnośnie komentarza pierwszego, to razdzę sobie uzmysłowić że mediacje nie są tożsame z kontrolą sklepów, więc co ma piernik do wiatraka...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bez komentarza(2006-08-08)
Reklama