Sobota 26-05-2018, imieniny Filipa, Pauliny. Dzień Matki
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Odesłany z reklamacją

Kupiłem lodówkę, która po kilku dniach zepsuła się. Kiedy poszedłem do sklepu z reklamacją, sprzedawca odesłał mnie do serwisu gwaranta, który jest poza Elblągiem? Czy słusznie postąpił? - odpowiada Radosław Rzepecki z Inspekcji Handlowej w Elblągu.

Jeżeli konsument wraz z zakupionym towarem otrzymał kartę gwarancyjną, to może dochodzić swoich roszczeń, składając reklamację, korzystając z gwarancji lub na podstawie ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. Nr 141 poz. 1176 z późn. zm.). To do konsumenta należy wybór, na jakiej podstawie będzie dochodził swoich roszczeń. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
     Udzielenie kupującemu gwarancji nie jest obowiązkowe i następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego. Określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.
     Przed pojęciem decyzji, z jakiego tytułu będziemy dochodzić swoich roszczeń, ważne jest dokładne zapoznanie się z warunkami gwarancji. Z reguły są różne, w zależności od towaru, którego dotyczą oraz podmiotu udzielającego gwarancji. Gwarantem może być producent, importer, hurtownik, sprzedawca i to on określa warunki gwarancji.
     W przypadku, gdy gwarant bądź jego serwis są poza miejscem zamieszkania konsumenta, warto zastanowić się, czy nie korzystniejsze jest zgłoszenie reklamacji na podstawie cytowanej ustawy, zawiadamiając sprzedawcę o niezgodności towaru z umową, i dochodzić swych roszczeń na jej podstawie. Wówczas sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji, a do konsumenta należy wybór sposobu jej załatwienia - poprzez naprawę czy poprzez wymianę towaru na nowy.
     Jeśli reklamacja została rozpatrzona negatywnie, można złożyć wniosek do Inspekcji Handlowej o przeprowadzenie mediacji. Inną możliwością jest dochodzenie swoich roszczeń z powództwa cywilnego przed sądem powszechnym lub przed Polubownym Sądem Konsumenckim.
     

Radosław Rzepecki - IH Elbląg
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

!!!PROMOCJA7!!!
AMK Szkło ozdobne 5
AMK Wyposażenie salonu fryzjerskiego
AMK Kuchnia 13