Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 24-05-2018, imieniny Zuzanny, Joanny
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Maj w Parku Kajki Maj w Parku Kajki

Owocowe przysmaki dla małych i dużych

 
Elbląg, Owocowe przysmaki dla małych i dużych Fot. AD
Rek

Truskawki, rabarbar, czereśnie, jagody i inne bogate w witaminy owoce kuszą nas ze stoisk i straganów apetycznym wyglądem i niepowtarzalnym zapachem. To znak, że lato na dobre zagości nie tylko w kalendarzach i pogodzie, ale i na naszych talerzach. Zobacz, jak prosto przygotować coś pysznego.

Coś do zjedzenia
     
Placek wiśniowy
     
Składniki: 1 kg wydrylowanych wiśni, 5 łyżek miodu, 2 laski wanilii, ½ łyżeczki cynamonu, kieliszka rumu, 10 łyżek cukru brązowego, 5 łyżek mąki, 10 dag zmielonych płatków migdałowych, ½ kostki masła.
     Przygotowanie: Na patelni rozgrzać miód. Laski wanilii rozkroić, wyjąć nożem nasionka i dodać z cynamonem do miodu. Smażyć wiśnie kilka minut w miodzie waniliowym. Dodać rum i podpalić go na patelni z owocami. Wsypać do miski cukier, mąkę, puder migdałowy, wymieszać i dodać masło. Wyrobić ciasto.
     Do żaroodpornego naczynia włożyć pierwszą warstwę ciepłych owoców, po czym wrzucać na nie niewielkie kawałki kruszonki. Tak przygotowaną masę włożyć na 25 min. do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni.
     
     Lekka sałatka z arbuza
     
Składniki: arbuz, 150 g fety w zalewie olejowej w słoiku (może być z ziołami), 2 łyżki octu balsamicznego, 2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, 1 duży ogórek świeży, 150 g pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół, liście z 2 gałązek mięty posiekane bardzo drobno, sól i pieprz do smaku.
     Przygotowanie: Wlać do miski ocet i oliwę. Dodać liście mięty, wymieszać. Dodać do miski fetę (bez oleju) i pomidorki koktajlowe. Odkroić z ogórka obie końcówki, nie zdejmując skórki. Przekroić go wzdłuż na pół i jeszcze raz na pół, po czym odkroić pestki. Pokroić ogórka w słupki i dodać do miski. Następnie przekroić arbuza na pół i jeszcze raz na pół. Zdjąć pestki przy pomocy małej łyżeczki, odkroić nożem do filetowania ryb miąższ arbuza od jego skóry. Następnie przekroić ćwiartki arbuza jeszcze raz na pół, zdjąć pozostałe pestki, pokroić arbuza w paski i dodać do miski. Całość wymieszać, dodając sól i pieprz do smaku. Odstawić na 3-4 godziny, aż smaki się przegryzą.
     
     Coś do wypicia
     
Smoothie z truskawek
     
Składniki: 10-15 dag surowych lub 7-8 mrożonych truskawek, 1 banan, 2 obrane jabłka, świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy lub ½ szklanki soku z kartonika.
     Przygotowanie: Owoce zmiksować, dodać sok pomarańczowy i kostki lodu według uznania. Podawać w pucharkach z liskiem mięty lub melisy.
     
     Smoothie leśna fantazja
     
Składniki: garść malin, poziomek lub truskawek, jagód i jeżyn, 200 ml soku jabłkowego.
     Przygotowanie: Zmiksować owoce, dodając kostki lodu według uznania.
     
     Koktajl klasyczny
     
Składniki: ½ litra kefiru lub mleka, ½ kg truskawek (malin, jagód lub poziomek), cukier do smaku.
     Przygotowanie: Zmiksować. Podawać z kostkami lodu lub bez.
     
     Chłodzący napój malinowy
     
Składniki na 12 szklaneczek: 1 melon, 2 szklanki soku jabłkowego, 1 butelka litrowa wody mineralnej (może być gazowana), ½ szklanki syropu malinowego, 1 torebka herbaty róży, sok z 2 cytryn.
     Przygotowanie: Torebkę herbaty zalać połową szklanki wrzątku, odstawić na 5 min. do naciągnięcia. Sok z cytryn przelać do szklanej wazy i wymieszać z syropem malinowym, sokiem jabłkowym i herbatą z róży. Wstawić na kilka godzin do lodówki.
     Melona przekroić na połowę, łyżeczką usunąć pestki. Miąższ pokroić w kostkę lub wykroić specjalną łyżeczką kulki. Przełożyć je do napoju, uzupełnić schłodzoną wodą mineralną.
     
     Na imprezę - poncz z ananasem i wiśnią
     
Składniki na 10 kieliszków: 1 butelka (0,75 l) schłodzonego szampana, 1 duży ananas pokrojony w drobne kawałki (ewentualnie może być z puszki), 25 dag świeżych i wydrylowanych wiśni (lub słoik 370 ml wiśni w syropie), 1 butelka schłodzonej cytrynowej gazowanej wody mineralnej i 10 łyżek wódki.
     Przygotowanie: Ananasy przełożyć do dużego dzbanka, dodać wiśnie, wódkę i sok ananasowy. Odstawić na 1-2 godz. do lodówki. Bezpośrednio przed podaniem dodać schłodzoną wodę cytrynową i szampan. Jeśli ktoś lubi napoje bardziej zmrożone można dodać jeszcze kilka kostek lodu.

mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne XAVIER GARCIA
Okulary korekcyjne JUST CAVALLI
Okulary korekcyjne EVA MINGE
Okulary korekcyjne GIANFRANCO FERRE