Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 24-11-2017, imieniny Jana, Flory
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Podpisałam umowę na pokazie

W ostatnim czasie do Delegatury Inspekcji Handlowej w Elblągu o pomoc zwracają się często konsumenci, którzy zawarli umowy poza lokalem przedsiębiorstwa. Z takiej umowy także można się wycofać.

Oto przykłady:
     „Firma zaprosiła mnie na wyjazd do innego miasta gdzie były prezentowane w hotelu do sprzedaży jej towary. W czasie spotkania przedstawiono nam fotel magnetyczny, który kosztuje 10 000 zł, a ponieważ firma otrzymała dotację, sprzedaje je po 1000 zł. Skusiłam się na taką okazję. W domu na spokojnie przemyślałam sytuację. Jestem rencistką i nie stać mnie na taki wydatek. Co mogę zrobić?”
     „Firma organizowała w szkole pokaz poduszek magnetycznych. Podpisałam umowę kupna. W następnym tygodniu chciałam wycofać się z zawartej umowy. Nie otrzymałam jeszcze towaru. Jakie mam szanse?”
     Zgodnie z ustawą z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 poz. 271 z późn. zm.), kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia od umowy w ustawowym terminie i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.
     Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
     Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy, to może od niej odstąpić w terminie 10 dni od uzyskania informacji o prawie do odstąpienia, lecz nie później niż przed upływem 3 miesięcy od jej wykonania.
     Cytowana ustawa dostępna jest na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów WWW.uokik.gov.pl.

Radosław Rzepecki - Inspekcja Handlowa Elbląg
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama