Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 10-12-2016, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Problemy z reklamacją

Zdarza się, że reklamacja, którą złożymy, zostaje odrzucona. Co gorsza – może być też tak, że reklamowany towar wraca od rzeczoznawcy jeszcze bardziej uszkodzony niż był.

Pytanie:
     Bardzo proszę o informację, jak skutecznie udokumentować faktyczny stan towaru, który reklamuję. Ostatnio spotkałam się z sytuacją, która bardzo nieprzyjemnie mnie zaskoczyła. Złożyłam reklamację na użytkowane przez krótki okres markowe buty sportowe, a dokładniej na przecieranie się wierzchniej warstwy i powstającą niewielką (1 może 2 mm ) dziurę. Reklamacja została przyjęta, opisana. Po upływie wyznaczonego terminu otrzymałam odpowiedź, że reklamacja jest odrzucona z powodu mechanicznego uszkodzenia. Moje zaskoczenie było ogromne, kiedy odebrałam obuwie - okazało się, że uszkodzenie jest znacznie większe i obuwie jest zwyczajnie przecięte ostrym narzędziem w miejscu, gdzie było tylko niewielkie przetarcie. Wiem, że to nie ja zniszczyłam w ten sposób obuwie, ale nie mam na to dowodów. Jak w przyszłości postąpić: fotografować i ze świadkami chodzić do sklepu, aby mieć dowód z zeznania świadków w jakim stanie obuwie (lub inny towar) reklamuję?
     Z powazaniem T.U.
     
     Odpowiedź:
     W przypadku składania reklamacji należy jak najdokładniej dokonać opisu uszkodzeń i uzyskać potwierdzenie osoby przyjmującej reklamację. Kwestia dowodowa jest istotna w przypadku rzeczy o większej wartości, chyba że jest się osobą o dużej determinacji i chce się kierować sprawę na drogę sądową bez względu na czas i koszty jakie to pochłonie.
     Kancelaria Radcy Prawnego Rafał Kasprzycki i Kancelaria Radcy Prawnego Kamil Marciniak

M
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
Reklama