Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 24-11-2017, imieniny Jana, Flory
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Sprawdź, jak złożyć PIT

 
Elbląg, Sprawdź, jak złożyć PIT
Rek

Wypełnione zeznania można: przesłać drogą elektroniczną; przesłać pocztą (koszty przesyłki ponosi nadawca, a za datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego) lub złożyć osobiście w Urzędzie Skarbowym w Elblągu na Sali Obsługi Podatnika (literka G z automatu wydającego bilety).

Dlaczego warto złożyć zeznanie drogą elektroniczną?
     Rozliczenie w formie elektronicznej to najszybszy i najprostszy sposób złożenia zeznania rocznego. Przez Internet, bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego można wysłać: PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-16A, PIT-19A wraz z załącznikami. Osoby fizyczne w tym roku mogą również drogą elektroniczna złożyć m.in. PIT-11, PIT-8C, PIT-40 bez konieczności posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (BPE).
     Dodatkowo system gwarantuje bezpieczeństwo przesyłanych danych. Dzięki wymogowi autoryzacji deklaracji do minimum spada ryzyko, że ktoś się podszyje pod podatnika. Potwierdzeniem złożenia deklaracji jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Traktowane jest ono na równi z dowodem nadania listu poleconego czy potwierdzeniem złożenia zeznania bezpośrednio w urzędzie skarbowym.
     
     Aby rozliczyć i wysłać swój PIT przez Internet
     Wystarczy 5 kroków:
     1. wejdź na stronę www.e-deklaracje.gov.pl, pobierz i zainstaluj z zakładki Do pobrania aplikację e-deklaracje Desktop lub wtyczkę (plug-in),
     2. wypełnij odpowiedni formularz w aplikacji e-Deklaracje Desktop lub pobierz formularz ze strony www.e-deklaracje.gov.pl, zakładka – Formularze, a następnie wypełnij,
     3. podpisz go wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2013 r.,
     4. wyślij dokument,
     5. pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Jest ono dowodem traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.
     
     W przypadku pojawienia się wątpliwości zawsze możesz skorzystać z instrukcji obsługi formularzy interaktywnych zamieszczonej na stronie systemu e-Deklaracje na www.e-deklaracje.gov.pl (zakładka – Instrukcje) lub zadzwonić tel. tel. 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych), tel. 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych) .

Aneta Dziemidowicz, Urząd Skarbowy w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama