Piątek 19-10-2018, imieniny Jana, Pawła
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Cisza na kanale. Cisza na kanale.

Wadliwy zegarek

Do Inspekcji Handlowej w Elblągu zwróciła się konsumentka z prośbą pomoc w związku z nieuznaną reklamacją zegarka zakupionego w grudniu 2006 r., z którego po paru tygodniach całkowicie starła się powłoka koloru złotego. Sprawę relacjonuje Bronisława Walawska-Pawlak, dyrektor Inspekcji Handlowej w Elblągu:

Z przedstawionych dokumentów wynikało, że konsumentka w lipcu złożyła reklamację na podstawie karty gwarancyjnej. Jednak w jednym z jej punktów był zapis, że gwarancją nie jest objęte ścieranie powłok galwanicznych. Gwarant nie uznał zasadności roszczeń, gdyż taka wada była przedmiotem reklamacji. Należy podkreślić, że gwarant, czyli podmiot wystawiający kartę gwarancyjną, odpowiada tylko w takim zakresie, jaki określił w karcie gwarancyjnej. Kupujący może dochodzić swoich roszczeń w stosunku do gwaranta tylko w zakresie określonym w karcie gwarancyjnej, dlatego należy dokładnie zapoznać się z warunkami udzielonej gwarancji i stosować się do nich, by nie utracić swoich uprawnień.
     Oprócz uprawnień wynikających z karty gwarancyjnej, konsument może dochodzić swoich roszczeń w stosunku do sprzedawcy na podstawie ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 poz. 1176 z późn. zm.). Ustawa ta nakłada na kupującego obowiązek zawiadomienia sprzedawcy o niezgodności towaru z umową, czyli zgłoszenia reklamacji, w terminie nieprzekraczającym 2 miesięcy od stwierdzenia wady i 2 lat od zakupu towaru. Jeżeli tego nie zrobi, traci uprawnienia wynikające z tej ustawy.
     Niestety, konsumentka nie dotrzymała ustawowego terminu zgłoszenia reklamacji, czyli 2 miesięcy od stwierdzenia wady, a tym samym utraciła uprawnienie do dochodzenia swoich roszczeń na podstawie tej ustawy.
     W tym przypadku nie można było pomóc konsumentce, która wskutek nieznajomości obowiązujących przepisów, utraciła swoje uprawnienia. Warto pamiętać, że tylko konsument znający swoje prawa, może skutecznie dochodzić swoich roszczeń w sporze z przedsiębiorcą.

oprac. PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • A to ci dopiero nowina! Dajcie na pierwszą stronę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    adaśko(2007-08-30)
  • Ciągle" szkoli " się konsumenta jak "wydoić " sprzedajacego czy producenta" Dosyć tej nagonki na usługodawcę, sprzedawcę.Czy kupujący zegarek za 15 zł ma prawo dogwarancji na 2 lata ? A może ta gwarancja ma być dożywotnia ? Znam przypadki gdzie celowo niszczy się produkt by dostać nowy , by dokonać zwrotu. Kpina
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-08-30)
  • cóż to tylko rzeczywistość polska....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    hjkl(2007-08-31)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Ręcznik z haftem
Polar z haftem
Naszywka HERB ELBLĄGA
Naszywki