Wtorek 22-01-2019, imieniny Wincentego, Anastazji. Dzień Dziadka
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Źle zrealizowana umowa o dzieło

 Konsument zamówił u stolarza meble. Niestety okazało się, że zostały one wykonane wadliwie. Na podstawie jakich przepisów konsument może dochodzić swojego roszczenia?

 Konsument zawarł z przedsiębiorcą umowę o dzieło, w wyniku której miało powstać dzieło będące rzeczą ruchomą (w tym wypadku meble). Umowy o dzieło są umowami rezultatu, wobec czego wymaga się, aby usługodawca osiągnął żądany przez usługobiorcę efekt.
     Zgodnie z art. 627 Kodeksu Cywilnego „Do umowy zawartej, w zakresie działalności przedsiębiorstwa przyjmującego zamówienie, z osobą fizyczną, która zamawia dzieło, będące rzeczą ruchomą, w celu niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży konsumenckiej."
     Wobec czego konsument, który otrzymał niewłaściwie wykonane meble aby móc domagać się spełnienia swojego roszczenia musi złożyć reklamację na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmiany Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2002 Nr 141, poz. 1176 ze zm.). Według art. 8 cyt. ustawy konsument może żądać wymiany mebla bądź jego bezpłatnej naprawy. Natomiast zwrotu pieniędzy można domagać się wtedy, kiedy wymiana albo naprawa nie są możliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, nie zostaną wykonane w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. Oczywiście od umowy nie będzie można odstąpić jeżeli niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna, pozostaje wówczas żądanie stosownego obniżenia ceny.
Ewelina Antczak-Bobińska, Inspekcja Handlowa
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Ubezpieczenia OC i AC
Autoryzowany Serwis Skoda Hadm Gramatowski.
Wyprzedaż rocznika 2017 w salonie Skody HADM
Wypożyczalnia aut HADM Gramatowski