Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 25-11-2017, imieniny Katarzyny, Erazma
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Gdańsk-Elbląg w 30 minut? Ruszył przetarg na projekt S7

 
Elbląg, Gdańsk-Elbląg w 30 minut? Ruszył przetarg na projekt S7 fot. AD
Rek

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie kluczowego dla Gdańska odcinka drogi ekspresowej S7 - z Koszwał do Elbląga. Gdyby znalazły się pieniądze, jej budowa ruszy za dwa lata informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto.

Droga ekspresowa nr 7 w założeniu ma połączyć Gdańsk z Krakowem przez Warszawę. Na najważniejszym z naszego punktu widzenia fragmencie do stolicy prace budowlane trwają na kilku odcinkach - niestety oprócz Obwodnicy Południowej Gdańska większość z nich znajduje się poza Pomorzem - to fragmenty Pasłęk - Miłomłyn oraz Olsztynek - Nidzica. Oba będą gotowe za pół roku. W zeszłym roku otwarto odcinek Elbląg - Pasłęk, a w latach poprzednich wybudowano dwujezdniowe obwodnice Elbląga, Nowego Dworu Gdańskiego i Płońska.
     Największym paradoksem krajowej "7" jest to, że drogowcy najpierw wzięli się za budowę tych odcinków, które z punktu widzenia natężenia ruchu i potrzeb kierowców były najmniej pilne. Tak jak nic nie dzieje się na odcinku z Gdańska do Elbląga, tak wciąż nie ruszyła budowa dojazdu do samej Warszawy - zarówno od Mławy do Płońska, jak i dalej, w miejscu, gdzie obecnie biegnie kolizyjna droga dwujezdniowa. Dlaczego tak się stało?
     - Czym bliżej miast, tym przygotowanie do budowy drogi jest trudniejsze. Większa gęstość zabudowy, więcej protestów itd. - mówi nam jeden z pracowników Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wyjątkiem potwierdzającym regułę jest Obwodnica Południowa Gdańska - przebiegająca teoretycznie przez miasto, ale w praktyce przez tereny rolnicze.
     Pierwotnie planowano, że choć budowa odcinków z Elbląga do Gdańska oraz z Mławy do Warszawy się opóźni, to i tak będzie zakończona do 2014 r. Dlatego w przypadku "naszego" odcinka jeszcze w 2010 r. ogłoszono przetarg na jego zaprojektowanie i wybudowanie na podstawie koncepcji programowo-przestrzennej wcześniej wykonanej dla GDDKiA. W zeszłym roku przetarg ten anulowano, tak jak kilkanaście innych w całym kraju - bo Ministerstwo Infrastruktury musiało oszczędzać pieniądze.
     I na tym temat "ekspresówki" do Elbląga się skończył - aż do zeszłego tygodnia, kiedy na stronach internetowych GDDKiA pojawiło się ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie trasy.
     Teraz już wiemy, że jeśli budowa się zacznie, to nie wcześniej niż za dwa lata. Przetarg obejmuje projekt dwujezdniowej drogi ekspresowej o trzech pasach ruchu w każdym kierunku (na początku powstaną tylko dwa na każdą jezdnię). W kluczowym miejscu inwestycji - a więc w Kiezmarku - powstanie drugi most przez Wisłę. Istniejący będzie dostosowany do wymogów drogi ekspresowej (będzie nim przebiegać jedna jezdnia, druga - po nowym moście).
     - Projekt powinien być gotowy na początku 2014 r. - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA. - Równocześnie będziemy przygotowywali materiały do zgody na realizację inwestycji drogowej, czyli specjalnego pozwolenia na budowę przewidzianego w specustawie. Tym samym można powiedzieć, że w połowie 2014 budowa mogłaby się rozpocząć, jeśli oczywiście znajdą się fundusze.
     A z tym będzie problem. Jest oczywiste, że bez względu na to, jak wielki będzie budżet UE na inwestycje drogowe w latach 2014-2020 (i S7 będzie priorytetem - choćby ze względu na duże natężenie ruchu), to unijnych funduszy polskie drogi w 2014 r. jeszcze nie zobaczą.
     - Będziemy myśleć o jakimś mechanizmie prefinansowania inwestycji drogowych. Ten problem dotyczy zresztą nie tylko S7, ale całej sieci dróg. W 2014 r. możemy mieć dużą zapaść inwestycyjną niejako "w oczekiwaniu" na uruchomienie nowych środków UE. Musimy znaleźć sposób, by temu zapobiec - mówi "Gazecie" Sławomir Nowak, minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
     
źródło: www.gazeta.pl
     

,
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Kolejne bez skutku gadanie! Pierw skończcie to co zaczeliście a nie kolejne drogi robicie! A później gadanie że budżet Elbląga na debecie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wściekły elb(2012-01-30)
  • "Gdańsk- Elbląg w 30 minut", EuroPoseł Kurski złamał prawo, bo mu się śpieszyło z Elbląga do Gdańska: : Szary obywatel gdyby pędził 130km/h to by dostał wysoki mandat, komplet punktów karnych i dalej by musiał iśc piechotą, ane nie poseł Kurski. No"może", bo ma immunitet.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    He(2012-01-30)
  • Tu macie link: Po czym złamał prawo:
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    He, he(2012-01-30)
  • Portel zawodowo cenzuruje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-01-30)
  • A po co komu ta droga do Gdańska??? Najważniejszy jest sąsiedni nagłówek w porannej Gazecie: "Stadion Narodowy się sprawdził. Prawdziwa maszyna do robienia imprez" :-) Dla dobra kraju budujmy mniej dróg, a więcej stadionów!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Łukasz23(2012-01-30)
  • W 30 minut? A dlaczego nie w 10? Albo 5? Komuś się chyba coś w głowie pozajączkowało.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zys(2012-01-30)
  • Szybkie połączenie Elbląga z Gdańskiem powinno być priorytetem - tylko porządnie zrealizować, do przetargu zatrudnić kompetentne osoby !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-01-30)
  • Jestem dumny z TUSKMENISTANU
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-01-30)
  • nie rozumiem. To E7 Eg - 3miasto nie jest 30min ? przeciez ile robili tą drogę? 2 lata? a skonczyli niedawno. .. była cały czas w remoncoe. .. .. i i co? gdyby jelopy od razu zaplanowali poprawnie to by już byla prawdziwa droga. .. to jest chore. .. powinno się posadzić tego typa ktory zaplanowal obecny odcinek e7.. .Bo to POLSKA. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-01-30)
  • Z Nowym Dworem GD. zwężenie i objazd, bo sie rogowcy grzebią. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-01-30)
  • 30min to sie robi juz teraz jadac do Gdanska, po wybudowaniu S7 czas przejazdu wyniesie 10-15min
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mistrz_kierownicy(2012-01-30)
  • zobacze to uwierze
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-01-30)
Reklama