„W ciągu ul. Brzeskiej w Elblągu powstał most drogowy, równolegle do istniejącego już wcześniej mostu kolejowego. (...) Aby most mógł pełnić swoją funkcję, konieczna jest budowa prowadzących doń dróg dojazdowych” – informuje Głos Elbląga.
„Przetarg na budowę zostanie rozstrzygnięty w lutym. Cała inwestycja będzie gotowa na przełomie 2002/2003 roku.
Przetarg dotyczący budowy mostu został rozstrzygnięty w listopadzie 1998 roku. Wykonawcą zostało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych. W tym samym roku wykonane zostało palowanie terenu. Pod koniec lipca następnego roku uroczyście został ułożony na filarach element konstrukcji – przęsło o długości 40 metrów i ciężarze 72 ton. Pierwszy z planowanych 11, tworzących całość o długości ponad 430 metrów. (...) Inwestycja przebiegała z wyprzedzeniem. Wydawało się, że marzenie prezydenta (o zakończeniu przeprawy w 2000 roku - portEl) musi się ziścić. Tak się jednak nie stało Przyznanie Elblągowi na tę inwestycję pieniądze z funduszu pomocowego PHARE, mimo monitów, długo nie wpływały do miejskiej kasy".
Szerzej w Głosie Elbląga.
Przetarg dotyczący budowy mostu został rozstrzygnięty w listopadzie 1998 roku. Wykonawcą zostało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych. W tym samym roku wykonane zostało palowanie terenu. Pod koniec lipca następnego roku uroczyście został ułożony na filarach element konstrukcji – przęsło o długości 40 metrów i ciężarze 72 ton. Pierwszy z planowanych 11, tworzących całość o długości ponad 430 metrów. (...) Inwestycja przebiegała z wyprzedzeniem. Wydawało się, że marzenie prezydenta (o zakończeniu przeprawy w 2000 roku - portEl) musi się ziścić. Tak się jednak nie stało Przyznanie Elblągowi na tę inwestycję pieniądze z funduszu pomocowego PHARE, mimo monitów, długo nie wpływały do miejskiej kasy".
Szerzej w Głosie Elbląga.
przyg. M