Agora postanowiła zamknąć dziennik „Nowy Dzień”, w komunikacie giełdowym spółka tłumaczy to interesem akcjonariuszy. Dzisiejszy numer dziennika jest ostatnim – informuje „Gazeta Wyborcza”.
- Sprzedaż „Nowego Dnia” w 2005 roku kształtowała się poniżej 200 tys. egzemplarzy i wykazywała trend spadkowy. Zarząd Agory uznał, że odwrócenie negatywnych tendencji i osiągnięcie docelowego poziomu sprzedaży nie jest możliwe, a ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie spółki i jej akcjonariuszy - czytamy w komunikacie Agory.
„Nowy Dzień” zadebiutował 14 listopada ubiegłego roku. Czytelnika miała przyciągnąć niska cena (1 zł) oraz nowa na polskim rynku formuła „gazety środka” (między tabloidami i dziennikami opinii). „Nowy Dzień” miał osiągnąć rentowność przy sprzedaży na poziomie 250 tys. egzemplarzy, jednak pierwsze listopadowe wyniki pokazały, że osiągnięcie tego celu nie będzie szybkie. Średnia sprzedaż „Nowego Dnia” w ciągu pierwszych dwóch tygodni wyniosła bowiem 212 tys. egzemplarzy, a w grudniu spadła do 177,8 tys. egzemplarzy.
„Nowy Dzień” zadebiutował 14 listopada ubiegłego roku. Czytelnika miała przyciągnąć niska cena (1 zł) oraz nowa na polskim rynku formuła „gazety środka” (między tabloidami i dziennikami opinii). „Nowy Dzień” miał osiągnąć rentowność przy sprzedaży na poziomie 250 tys. egzemplarzy, jednak pierwsze listopadowe wyniki pokazały, że osiągnięcie tego celu nie będzie szybkie. Średnia sprzedaż „Nowego Dnia” w ciągu pierwszych dwóch tygodni wyniosła bowiem 212 tys. egzemplarzy, a w grudniu spadła do 177,8 tys. egzemplarzy.
PD