Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 19-01-2018, imieniny Henryka, Mariusza
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Sekretne życie drzew Sekretne życie drzew

Podróż do Warszawy będzie krótsza

Ruszyły prace remontowe na linii kolejowej Gdynia - Warszawa. Podróż do stolicy ma przebiegać normalnie, a w 2009 roku będzie pół godziny krótsza - informuje „Gazeta Wyborcza Trójmiasto”.

Od tygodnia trwają prace na odcinku Warszawa Praga – Legionowo, we wrześniu ruszą roboty na stacjach Nasielsk oraz Gdynia Główna Osobowa. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, modernizacja nie wiąże się ze skierowaniem pociągów na trasy objazdowe. Pociągi będą jeździły normalnie, przez Iławę i Malbork.
     Na razie wiadomo, że od września odwołane zostaną lokalne pociągi osobowe Kolei Mazowieckich z Warszawy do Legionowa. Na odcinku, na którym remont już trwa, nie powinno być problemów, bo są tam aż trzy tory (gdy jeden jest wymieniany, po dwóch pozostałych kursują pociągi). Gorzej będzie jesienią, kiedy rozpocznie się przebudowa stacji Nasielsk.
     Ponieważ na pierwszy ogień idą najbardziej zniszczone torowiska pomiędzy Nasielskiem a Warszawą (obecnie pociągi jeżdżą tam z prędkością 40-70 km na godz.), po zakończeniu ich modernizacji (2009 r.) tabor będzie w stanie dojechać z Trójmiasta do stolicy w trzy i pół godziny. To jednak nic w porównaniu z tym, co nas czeka po unowocześnieniu całej linii (najwcześniej w 2012 r.). Wtedy pociąg „klasyczny” (wagony z lokomotywą) będzie jechał z Gdyni do Warszawy w 2 godz. i 43 min. Prędkość maksymalna na trasie wynosić będzie 200 km na godz.

oprac. PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama