Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 07-12-2016, imieniny Ambrożego, Marcina
 
Rek

UWAGA!

Popłynęła barka z konstrukcjami

„Z nietypowej drogi wodnej musiała skorzystać Stocznia Elbląska, żeby przetransportować do Gdyni wyprodukowane ostatnio elementy kadłubów okrętowych” – napisał Dziennik Elbląski.

„Na morską barkę załadowanych zostało prawie 230 ton stalowych konstrukcji.
     - Nie mogliśmy czekać, aż opadnie poziom wody i śluza w Gdańskiej Głowie zostanie otwarta – mówi Henryk Jankowski, prezes Stoczni Elbląskiej. – Nasze elementy są pilnie potrzebne dla stoczni w Gdyni. Dlatego zdecydowaliśmy się na znacznie droższy, okrężny transport przez Cieśninę Pilawską.
     Wcześniej mniejsze elementy konstrukcyjne wysłane zostały do Gdyni drogą lądową.
     Również przed miesiącem stocznia przeżywała kłopoty z transportem. Wówczas płynące Szkarpawą i poprzedzone przez lodołamacz barki na dłuższy czas utknęły w Przegalinie. Silne wiatry uniemożliwiły ich wyjście na wody morskie”.
     
     Więcej w Dzienniku Elbląskim.

przyg. M
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Stocznia wysyła swoje produkty drogą morską, to dziwne. Zawsze myślałem, że e-mailem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Drzazga(2002-02-11)
  • Do REDAKCJI: Czytelnicy chcieliby zobaczyć zdjęcie tej barki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    K(2002-02-11)
  • Do REDAKCJI: Czytelnicy chcieliby zobaczyć zdjęcie tej barki, a później chcieliby polecieć na dwa tygodnie za darmo na Wyspy Kanaryjskie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    K2(2002-02-11)
  • Chyba jest napisane, że "więcej w Dzienniku Elblaskim". Ale z Kanarami to inna sprawa, niech REDAKCJA odpowie!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    K8(2002-02-11)
  • A może kyoś mi powie gdzie jest rzeka Szkrapawa bo Szkarpawę znam a tej drugiej nie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    strazak(2002-02-11)
  • Znowu literówka? Boże, ten świat spada na psy...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-02-11)
  • A Szkarapawy też nie ma.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    strazak(2002-02-11)
  • W Dzienniku Elbląskim nie ma zdjęcia. Ja chcę zobaczyć zdjęcie tej barki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-02-11)
  • Ta barka jest ściśle tajna/poufna/przed zobaczeniem wydłub sobie oczy. Tutaj są informacje niprawdziwe i prawdziwe tzw. nekrologi. Prędzej zobaczymy tu swoje barki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zadra(2002-02-11)
  • Silne wiatry uniemożliwiły ich wyjście na wody morskie? Zalew Wiślany to też „wody morskie”! To do nas przypływają same TAKIE OKRĘTY co nawet po Zalewie pływać nie mogą, ...no chyba, że octowej! O morzu nie wspomnę! Drewniane jachty np. Opal (12mb. po pokładzie) pływają bez ograniczeń. A taka stalowa barka morska (100mb) to jak jest w morzu i zaczyna wiać silny wiatr to się ją składa i czeka aż przestanie duć?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Drzazga(2002-02-11)
  • Ja myślę tak. My jesteśmy „port morski ambicjonalny”. Przypływają do nas balie, dziurawe trampki, żeliwne wanny i inne „kaczorki” co tylko aby dmuchnie a one już w szuwarowo-bagiennym morskim elbląskim porcie grzęzną... w dennym mule. SILNY WIATR wieje z prędkością od 39 do 49 km/h. W porcie jachtowym im. Zaruskiego w Gdyni dzieci (6-9 lat) mówią w trakcie pływania na Optymistach o takim wietrzyku – „dobrze wiało”. A marynarz z TAKIEJ barki ma już pełne gacie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Drzazga(2002-02-11)
  • Szanowna Redakcjo. Zainteresowany jestem wyjaśnieniem następujących słów,'Dlatego zdecydowaliśmy się na znacznie droższy, okrężny transport przez Cieśninę Pilawską". Proszę o precyzyjne podanie wszystkich kosztów , koszty portowe nie mogą byc tajemnicą . Koszt frachtu jest tajemnicą ale przy odrobinie zdolności dziennikarskich można to uzyskac a szczególnie jeżeli Pan Prezes jest niezadowolony z wielkości kosztów. Uzyskanie tych informacji pozwoli udowodnić dlaczego do Morskiego Portu Elbląg nie moze wpłynąć pchacz o klasie morskiej. Obawiam się ,że jeżeli producja wyrobów Stoczni Gdynia w Elblągu, ze względu na koszty transportu będzie nieopłacalna, nastąpi zamkniecie stoczni i zwolnienia grupowe. Przecież na szkolenia tych pracowników zostały wydane duże społeczne pieniądze. Z niecierpliwością oczekuję odpowiedzi. Polak to brzmi dumnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-02-11)
Reklama