UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • W Warszawie funkcjonuje taki mit, że kiedy przekopiemy Mierzeję, to w Elblągu powstanie czwarty port morski. Samo to jest nieprawdą, bo portów większych od Elbląga mamy już teraz siedem: Szczecin, Świnoujście, Police, Stepnica, Kołobrzeg, Gdynia i Gdańsk. Zatem Elbląg byłby ósmym portem. Komuś się też może wydawać, że port w Elblągu zbuduje się samym przekopaniem Mierzei Wiślanej. To bzdura. Podaje się nawet kwotę 880 mln zł podczas gdy sam tylko przekop z mostami i nowym torem wodnym to kwota rzędu 2,5 mld zł. A potem przecież trzeba będzie zbudować praktycznie od nowa cały port. Razem z dodatkową przebudową sieci kolejowej i drogowej będzie to wszystko kosztowało minimum 5 mld zł. Są to pieniądze praktycznie poza zasięgiem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    4
    zaRafałZ.art.ONET(2019-01-02)
  • @zaRafałZ.art.ONET - Dno Zalewu Wiślanego to głównie czarny i odtleniony śmierdzący muł. Kanał trzeba będzie pogłębiać nie w gruncie stałym a właśnie w tym śmierdzącym mule, więc trzeba będzie ten muł wyciągać na powierzchnię. Przecież ten smród zabije turystykę! Z drugiej strony jeśli by chcieć przemieścić i złożyć w innym miejscu zalewu a więc zmieszać go z wodą w innym miejscu, to będziemy mieli katastrofę ekologiczną, czyli umieranie ryb i ptaków. Nawet Niemcy, którzy w czasie II wojny światowej mieli strategiczny interes w tym, by budować tam bazę Kriegsmarine, nie zdecydowali się na przekop, bo wiedzieli z czym to się wiąże. Tam pogłębiarka będzie musiała pracować 24 godziny na dobę i 365 dni w roku, bo dno będzie się non stop zamulało. To będzie finansowa studnia bez dna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    2
    zaRafałZ.art.ONET(2019-01-02)
  • @zaRafałZ.art.ONET - Zresztą i tak wszystko zweryfikuje wolny rynek. Elbląg jest zbyt blisko Gdyni i Gdańska. Nie wytrzyma konkurencji z tymi portami. To będzie trochę jak z lotniskiem w Radomiu. Zbudowali lotnisko, ale nikt stamtąd nie latał. Port w Elblągu to właśnie będzie morska wersja lotniska w Radomiu. Chory pomysł, za który wszyscy mamy zapłacić.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    3
    zaRafałZ.art.ONET(2019-01-02)
  • @zaRafałZ.art.ONET - Przywoływanie na tym forum nawet najmądrzejszych artykułów z ONET mija się z celem. Tu dominuje specyficzny gatunek odbiorcy. Mnie taki jeden /hd/ odesłał do PUDELKA.
  • @J71+1 - W przeciwieństwie do Ciebie nie zaglądam do pudelka. Autorem tego ciekawego artykułu jest nie kaczyński, nie jojo, który zapowiedział, że będzie to najnowocześniejszy prom którego Europa nam będzie zazdrościć a Rafał Zahorski, Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, uzyskał też dyplom MBA w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. Wiem, że całą wiedzę czerpiesz z radia maryja i tvp info o których widzach nawet piotrowicz powiedział "Zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy mogą uważać, że przekaz razi ludzi inteligentnych, bo tak odbieram te sformułowania, ale trzeba wiedzieć, że ten przekaz winien trafić do wszystkich, do możliwie jak najszerszej ilości Polaków". Mimo wszystko polecam przeczytać i powiedzieć czy Zahorski kłamie. Nawet nie przeczytałeś a już polemizujesz, pozdrawiam. wiadomosci.onet.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    zaRafałZ.art.ONET(2019-01-02)
  • Oprócz Szczecina i Trójmiasta wszytkie porty wymienione przez Ciebie są w mniejszych miejscowościach od Elbląga i to w dodatku w takich, gdzie nie ma dużego przemysłu w przeciwieństwie do Elbląga także argument niezbyt trafiony. A jaką sieć drogową chcesz tam przebudowywać? Przecież port ma łatwy dostęp do drogi S7 i ekspresówki do Braniewa, a bocznica kolejowa jest tylko trzeba ją wyremontować. Ciekawe kto te brednie z Onetu wymyślił. A niby dlaczego port będzie trzeba zbudować od nowa skoro już jest obrotnica 120 m. Nabrzeża wybetonowane i utwardzone i place przeładunkowe z suwanicami. Możnaby ew dobudować jakieś żurawie, są też mariny, elewator zbożowy i jak to jest, że właściciel firmy Halex przeładowywał tam nawet ponad 600 tys. ton węgla rocznie, a przecież wtedy i inne towary się przeładowywało oprócz węgla, w tej chwili można tam przeładować ponad 1 mln ton rocznie. Ciekawe kto w onecie te głupstwa wypisuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    5
    Gienek (2019-01-02)
  • @J71+1 - już klasyk tow. piotrowicz o słuchaczach tvp info powiedział "Zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy mogą uważać, że przekaz razi ludzi inteligentnych, bo tak odbieram te sformułowania, ale trzeba wiedzieć, że ten przekaz winien trafić do wszystkich, do możliwie jak najszerszej ilości Polaków" Chmmm mam nadzieję, że "ciemnemu ludowi" tvp info nie wmówiło, że prom już pływa? Pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    2
    zaRafałZ.art.ONET(2019-01-02)
  • @Gienek - Na pewno nie znawca prawa marksistowskiego, historyk lub obrońca demokracji były prokurator stanu wojennego. Autorem artykułu jest Rafał Zahorski Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, uzyskał też dyplom MBA w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. A co ty chcesz do Braniewa przewozić? A ten węgiel to skąd z chcesz transportować, z Niemiec (zamknęli ostatnią kopalnię) czy z Rosji, bo skoro z Rosji to po co przekop? A po co elewatory? Nie ma problemu z eksportem do niemieć zboża transportem kolejowym. Obrotnica 120 m. To jest port? Port jest przystosowany do handlu z obwodem kaliningradzkim a jedną z przyczyn budowy przekopu to uniemożliwienie zatrzymania statków przez Rosjan. I koło się zamyka. Sam brednie piszesz. Nie czytałeś całego artykułu a już najmądrzejszy jesteś. Pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    4
    zaRafałZ.art.ONET(2019-01-02)
  • @zaRafałZ.art.ONET - Przeczytaj mój post jeszcze raz, ze zrozumieniem.
Reklama