Poniedziałek 16-07-2018, imieniny Marii, Eustachego
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Anielskie klimaty. Anielskie klimaty.

Ruszy budowa S7 do Gdańska. Dzisiaj podpisano umowę

Rek

Można budować drogę ekspresową S7 na Żuławach! W piątek gdański oddział GDDKiA podpisał umowy na budowę dwóch odcinków 40-kilometrowej trasy. Pierwszy - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - wykona firma Metrostav, drugi - od Nowego Dworu do Kazimierzowa - Budimex. To rekordowe kontrakty na całej budowanej drodze S7.

W sierpniu gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na budowę dwóch odcinków - każdy po 20 km - drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga. Wygrały firmy Metrostav z Czech (oferta: 1,642 mld zł) i Budimex (oferta: 1,576 mld zł). Po zsumowaniu ich ofert 40-kilometrowa droga przez Żuławy miałaby powstać za 3,218 mld zł. Jednak dopiero w piątek udało się podpisać umowy na roboty budowlane. Na drodze zawarcia kontraktów stanęły wcześniej dwa odwołania od przetargów do Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Zamówień Publicznych. Złożyły je firmy Bilfinger i Salini.
     - To inwestycja o znaczeniu ekonomicznym i społecznym dla Pomorza. Na jej realizacji zyskają podwykonawcy z naszego regionu. Droga umożliwi też dalszy rozwój województwa. Skala przedsięwzięcia porównywana jest do jednoczesnej budowy Południowej Obwodnicy Gdańska, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i tunelu pod Martwą Wisłą - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
     
     Rekordowe kontrakty
     Wykonawcy w piątek podpisali rekordowe, pod względem wartości, kontrakty. Nigdy w historii nie podpisywano na budowę drogi ekspresowej S7 między Gdańskiem a Warszawą tak intratnych umów. Najdroższe zadanie będzie realizowane przez Metrostav - 1,642 mld zł, co daje ok. 82 mln zł za kilometr. Na drugim miejscu jest fragment realizowany na Żuławach przez firmę Budimex. Tutaj kontrakt to koszt 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr. Wysokie koszty budowy spotęgowały trudne warunki geologiczne na Żuławach - budowa przejdzie po gruntach podmokłych.
     - To nasz drugi projekt, który będziemy realizować w Polsce. Jest on dwukrotnie większy od poprzedniego. Na naszym odcinku jest przewidzianych wiele technologii zagęszczania gruntów - przed nami mnóstwo pali do wbicia w podłoże. Jesteśmy do tego przygotowani - zapewnia Radim Čäp z Metrostav a.s.
     Budimex skorzysta ze swojego zaplecza w Gdańsku. - Cieszymy się, że udało się nam wygrać przetarg. Przy realizacji zadania będą pracować głównie osoby, które już pracowały w Gdańsku, m.in. na budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przed nami sześć kilometrów wbijania pali pod nową drogę. Daliśmy już dowód na to, że inwestycje kończymy w terminie, a nawet przed jego zakończeniem.

  (graf. GDDKiA Gdańsk) (graf. GDDKiA Gdańsk)


     
     Nowe mosty i węzły
     W ramach inwestycji powstaną dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy. Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace pod koniec 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 45.
     


     Maciej Naskręt, Trójmiasto.pl

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Hosting WWW START
Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok (bez czytnika)
Domena funkcyjna .com.pl
Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok