Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 22-05-2018, imieniny Wiesława, Heleny
 
Rek

UWAGA!

Z Braniewa szybciej do Olsztyna

 
Elbląg, Z Braniewa szybciej do Olsztyna Lubomino - jedna ze stacji na trasie Braniewo - Olsztyn. Tak wygląda obecnie (fot. PKP PLK)
Rek

Ponad 230 milionów złotych ma kosztować przebudowa linii kolejowej z Braniewa do Olsztyna. Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na tę inwestycję. Dzięki niej przejazd pociągiem z Braniewa do Olsztyna skróci się o 25 minut.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 (Braniewo – podolsztyńskie Gutkowo) obejmuje m.in. budowę nowych przystanków kolejowych w miejscowościach Nowy Dwór I Bobrowiec, zmianę lokalizacji przystanków w Henrykowie, Rogiedlach, Lubominie i Wysokiej Braniewskiej, przebudowę peronów z dostosowaniem ich do potrzeb osób niepełnosprawnych.
     Planowana jest również kompleksowa wymiana torów na odcinku prawie 90 km i rozjazdów – ważnych elementów odpowiadających za sprawny przejazd pociągów. Na trasie między Gutkowem a Braniewem zlikwidowane będą ograniczenia prędkości – obecnie nawet do 30 km/h. Pociągi pasażerskie znacznie przyspieszą i pojadą z prędkością do 100 km/h. Poprawią się warunki do przewozu ładunków – składy towarowe pojadą 70 km/h – informuje PKP PLK.
     Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym m.in. na stacjach Gutkowo, Orneta, Pieniężno i Dobre Miasto oraz przebudowie 53 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie w sumie 193 obiekty inżynieryjne, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.
     Obecnie pociąg z Braniewa do Olsztyna jedzie około dwóch godzin. Po realizacji inwestycji podróżni pokonają tę trasę o 25 minut szybciej.
     Przetarg ma być rozstrzygnięty w trzecim kwartale tego roku. Prace mają potrwać do końca 2020 roku.
     
     Więcej na ten temat
     

     

oprac. red. na podst. Informacji PKP PLK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Fascynujące
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    29 1
    hd(2018-02-02)
  • 100 km na godzinę? a to nie będzie szkodliwe dla mózgów podróżnych przeciążenie w związku z takimi prędkościami? z tego to choroby moga być jakieś
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21 2
    dfas(2018-02-02)
  • A co nas elblążan to obchodzi? Niech zainwestują w Elblążkowo, a nie Braniewo zapiziałą dziurę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    35 15
    (2018-02-02)
  • Każdy metr infrastruktury w szuwarowobłotnym jest na wagę złota.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 0
    Dede(2018-02-02)
  • Oj elblazanie, elblazanie czy was coś jeszcze obchodzi? Nie zamykajcie się we własnym gniazdku, bo możecie przegapić naprawdę istotne sprawy. A tak nawiasem trasa z Braniewa do Olsztyna jest krajobrazowo dość ciekawa, polecam ją miłośnikom turystyki i historii regionu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 19
    Fok(2018-02-02)
  • Jestem niewymownie szczęśliwy, jakie to szczęście zaoszczędzić te 25 minut !!!! A co z Koleją Nadzalewową, kiedy rozbiórka ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26 2
    (2018-02-02)
  • Jak na remont torów z Elbląga do Braniewa nie ma pieniędzy -trasa nadzalewowa. A do olsztyna są to jest zwykłe chamstwo -tak zachowują sie urzedasy olsztyńskie. To hwwd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    38 2
    (2018-02-02)
  • won z olsztynem, mówimy od lat. GŁUSI czy uszu nie myli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    28 2
    (2018-02-02)
  • A kiedy port morski i kosmodrom w Olsztynie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    30 0
    (2018-02-02)
  • Jest jeden pozytywny aspekt tej sprawy, kolejna linia nie pójdzie do likwidacji co ostatnio często się zdarza w okolicy, czego nie ukradli ruski w 1945 to PKP PLK sprzedaje na złom, przypuszczam, że los lini nadzalewowej jest już przesądzony tylko na razie cicho sza żeby nie było krzyku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 2
    (2018-02-02)
  • oto sposób marnowania społecznych pieniędzy. Tą starą linię trzeba zlikwidować i za 10% nakładów planowanych na przebudowę, kupić 4 autobusy i przekazać je do PKS-u. One zaspokoją potrzeby przewozowe tej garstki osób kursujących na trasie Braniewo - Olsztyn. Taki sam głupi pomysł jak "rozwój" przewozów tramwajowych w Elblągu i budowa tak zwanego portu ( morskiego - chyba padnę ze śmiechu) też w Elblągu. Panie Boże nie żałuj rozumu decydentom.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 16
    absolwentTransportuLądowego(2018-02-02)
  • A gdzie są posłowie i srnator z Elbląga, widzą ten cyrk czy przyzwolenie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 1
    (2018-02-02)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Ręcznik z haftem
Polar z haftem
POLO z HAFTEM
Naszywka HERB ELBLĄGA