UWAGA!

Zarabianie na katastrofie

 Elbląg, Zarabianie na katastrofie
Fot. Anna Dembińska.

Uwaga, w internecie niektórzy próbują wykorzystać nasze emocje po sobotniej katastrofie - czytamy na stronie internetowej Gazety Wyborczej.

"Jeżeli chcesz, aby Twoje kondolencje zostały wydrukowane w Historycznej Księdze Kondolencyjnej, wyślij SMS o treści AP.smierc" - zachęca serwis, który już chwilę po tragedii w Smoleńsku pojawił się w internecie. Koszt SMS-a to... 30 zł. W zamian Zlozkondolencje.pl zapewnia, że nasze słowa zostaną wydrukowane w księdze, która codziennie, przez tydzień, będzie składana przed Pałacem Prezydenckim.
       Administratorem serwisu jest AFS Ltd. ze... Związku Komorów, państwa położonego na wyspach Oceanu Indyjskiego, nieopodal wybrzeży Afryki.
       - To niedopuszczalne zarobkowanie na nieszczęściu i żerowanie na emocjach Polaków, które muszą znaleźć upust, także w internecie - komentuje Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
       Jak zaznacza, UKE nie ma jednak narzędzi, by tego rodzaju działania ukrócić. - Serwis działa legalnie, podaje nawet od razu cenę tej specyficznej usługi. Jego działalność oceniać można negatywnie jedynie w kategoriach moralnych - przyznaje Streżyńska.
       Kilka dni temu prezes UKE informowała, że Urząd chce walczyć z serwisami, które żerują na ludzkich uczuciach, a przede wszystkim oszukują klientów. - Wiele z nich nie podaje prawdziwej ceny SMS-a, który trzeba wysłać. W takich przypadkach wkroczyć powinny organy ścigania - zaznacza prezes UKE.
       Warto wiedzieć, że rozpoznanie ceny SMS-a nie jest trudne. Jest zawarta w numerze, cyfra po siódemce oznacza koszt SMS-a netto. I tak wiadomości wysłane na numery zaczynające się od cyfr 70 ** (*) kosztują mniej niż 1 zł. Numery zaczynające się od cyfr 71 - 1,22 zł z VAT. Ale już na numer 79 ** (*) - 9 zł plus VAT. Możemy się także spotkać z numerami zaczynającymi się od 9. W tym przypadku usługa będzie kosztować ponad 10 zł, a kolejne dwie cyfry po dziewiątce to cena SMS-a bez VAT. Np. wiadomość wysłana na numer 925 ** (*) kosztuje 25 zł plus VAT.
      
       Źródło: Gazeta Wyborcza
      

Najnowsze artykuły w dziale Prasówka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • i dobrze! kazdy chce jakos przezyc. politycy na nas zarabial ito teraz my na nich nie mam nic przeciwko nie badzcie naiwni.
  • jesteś zwyczajnie głupi. Jak umrze Ci ktoś blisko to wystaw go na widok publiczny i sprzedawaj bilety, bez mózgu
  • Ludzie są okrutni na wszystkim chcą zarobić. Uważam, że należy zbojkotować wszystkie takie portale i firmy. Jeszcze coś o ludziach. 10.04 po mszy św w Katedrze św. Mikołaja o godz. 21 : 00 złożyłam na pomniku Jana Pawła II przepiękną wiązankę z 12 róż. Dnia następnego przyjechałam zapalić znicz i niestety wiązanki nie było. To nieprawdopodobne, ale zapewne ktoś ją ukradł.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Oburzona(2010-04-12)
  • Popatrzcie na nasze budynki, widać ilu patriotów mamy w Elblągu. Można było kochać lub nie Prezydenta RP ale ludzie nie mają szacunku dla nikogo, a przecież zginęli przedstawiciele różnych ugrupowań politycznych i po prostu - nasi rodacy. Smutno, ale w tym kraju nigdy nie będzie dobrze, nie zasłużyliśmy na to, żeby było dobrze :(
  • Nie rozumiem tego artykułu. Tania sensacja? Cena za usługę została podana. Gdzie tu przestępstwo? Za takie pomyje autor tej strony powinien was podać do sądu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    thomek(2010-04-12)
  • To niech podaje!
  • każdy sposób na zarobienie uczciwej kasy nie jest zły. nie widze tutaj niczego zlego. popieram takie akcje ze sie placi
  • A co kasa rządzi światem i nie ma wartości ? Wszystkjo na sprzedaż. Ma rację autor komentarza nr 2
Reklama