UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • "Nauczyciele muszą gonić z programem" mówi jedna z pań. Bzdura! W szkole realizuje się podstawę programową, a nie program nauczania, który jest pomysłem takiego czy innego wydawnictwa. Nauczyciel ma prawo napisać własny program nauczania (nawet dla każdej klasy inny) lub zmodyfikować ten zaproponowany przez wydawnictwo. No ale to wymaga wysiłku, czasu. Aby to zrobić, należałoby wnikliwie przeczytać i przeanalizować postawę programową, a tego się już nie chce. Efekt jest taki, że nauczyciele realizują programy wydawnictw i ich podręczniki, bez zaglądania do podstawy, bez refleksji. Znam takie polonistki, które jeszcze w tym roku szkolnym w liceum zadawały "Potop", bo są święcie przekonane, że trzeba. Chyba nie doczytały podstawy, która już w 2009 roku wyrugowała całego Sienkiewicza z liceum i technikum. Przypadek? Pomyłka? Niedouczenie? A później narzekanie, że podstawa przeładowana. Ech. .. szkoda gadać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    4
    xiaomi(2019-05-21)
  • @xiaomi - xiaomi wiesz tyle co zjesz. Podręcznik i ćwiczenia teraz są jedne, napisane na kolanie przez obecnych "ekspertów", dawane (wypożyczane) za darmo. Ich zawartości nawet nie warto komentować, szczególnie jeżeli chodzi o historię, j. polski. .. A co do lektur, to naprawdę uważasz, ze dla licealisty potop to za ciężka lekturą? Ja przeczytałam w 3 weekendy, a potem z rozmachu dalszą cześć trylogii. Nikt Ci nie każe czytać Ulissesa, ale nie uważasz ze dzisiejsza młodzież wykazuje się za nadto ignorancją?
Reklama