Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 19-08-2017, imieniny Jana, Bolesława
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Płyta upamiętniająca,że miasto Elbląg było kiedyś miastem wojewódzkim Płyta upamiętniająca,że miasto Elbląg było kiedyś miastem wojewódzkim

Elbląskie organizacje przygotują kampanię społeczną

 
Elbląg, Elbląskie organizacje przygotują kampanię społeczną
Rek

Brak umiejętności trafiania słowem, obrazem i przekazem do zwykłego mieszkańca miasta czy wsi to problem wielu organizacji pozarządowych. Tym większa pojawia się motywacja, by sytuację zmienić. Początkiem tej drogi może być przygotowanie przez elbląskie organizacje wspólnej kampanii społecznej.

Rok 2011, ustanowiony Europejskim Rokiem Wolontariatu, daje wiele możliwości dyskusji na temat społecznego działania również w naszym regionie. Temat ważny, bo to głównie wolontariusze tworzą dziś organizacje pozarządowe, w których realizują swoje pasje, zainteresowania lub za pomocą których starają się pomagać innym. To, co próbują robić, bywa określane jako „niemedialne”. Na takie hasło sektor pozarządowy mógł zapracować tym, że zbyt mało uwagi poświęcił umiejętnej promocji swoich działań. Wspólnie przygotowana w Elblągu kampania społeczna ma zatem nie tylko dać czytelny przekaz płynący od społecznych działaczy do mieszkańców miasta niezwiązanych z organizacjami pozarządowymi. Wspólne działanie ma również nauczyć organizacje, jak mówić, by być usłyszanym i zrozumiałym.
     Spośród osób, które wezmą udział w pierwszym spotkaniu rozpoczynającym prace nad przygotowaniem kampanii społecznej, wyłoniona zostanie grupa robocza. To ona, m.in. pod okiem doświadczonego eksperta w zakresie działań marketingowych, opracowywać będzie szczegóły tej kampanii. Tak powstanie scenariusz, wizualizacja, hasło przewodnie, a także wybrane zostaną narzędzia, za pomocą których przekaz trafi do mieszkańców Elbląga i powiatu. Finał prac będzie miał miejsce w przyszłym roku, podczas jednego z największych wydarzeń pozarządowych miasta – Forum Inicjatyw Pozarządowych lub Majówki Pozarządowej. Wtedy też będzie można się przekonać, na ile wspólna praca przyniosła efekt.
     Prace nad kampanią społeczną odbywają się w ramach projektu „Komunikuj się skutecznie! Wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych poprzez podniesienie umiejętności komunikacji społecznej”. Działanie koordynuje Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych.
     
     Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich i realizowany jest przy wsparciu finansowym Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Jola Prokopowicz, ESWIP
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama