Sobota 17-11-2018, imieniny Elżbiety, Samueli
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Erasmus+ dla nauczycieli

 
Elbląg, Erasmus+ dla nauczycieli

Kolejny projekt międzynarodowy w murach III Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Elblągu. Tym razem w ramach programu Erasmus+ KA1 Mobilność edukacyjna. W roku szkolnym 2017/2018 szkoła realizuje projekt dedykowany kadrze pedagogicznej „Rozwój zawodowy i metodyczny nauczycieli”.

Dzięki nowej inicjatywie sześciu nauczycieli języków obcych oraz nauczycielka matematyki w okresie od stycznia do marca br. wyjechało na tygodniowe szkolenia metodyczne do placówek edukacyjnych w siedmiu krajach europejskich: Austrii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii, Hiszpanii oraz Holandii. Warto podkreślić, iż wszystkie organizacje goszczące to szkoły, z którymi III LO prowadzi wieloletnią współpracę przy koordynacji projektów wymiany uczniowskiej w ramach programów Comenius i Erasmus+ (ten ostatni jest obecnie realizowany w III LO).
     
     Główne założenia projektu „Rozwój zawodowy i metodyczny nauczycieli” to nie tylko podnoszenie indywidualnych kompetencji metodycznych i językowych nauczycieli, ale przede wszystkim wsparcie całej kadry pedagogicznej szkoły, m. in. poprzez poznanie nowatorskich narzędzi oraz metod pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych (narzędzia ICT, metoda CLIL) oraz zapoznanie się ze sposobami indywidualizacji procesu dydaktycznego w klasach wielopoziomowych i wielokulturowych.
     
     Wartością dodatnią wszystkich szkoleń był fakt, iż nauczyciele mieli okazję obserwować omawianie narzędzia i metody pracy podczas hospitowania wybranych lekcji. Jedna z nauczycielek, przebywająca na szkoleniu w Norwegii, wspomina: "(…) koordynator projektu zadbał o różnorodność zajęć i lekcji, w których mogłam uczestniczyć, m. in. specjalne zajęcia kulturowo-językowe przeznaczone dla imigrantów z Syrii i krajów afrykańskich, zajęcia językowe, z zakresu psychologii oraz nauk przyrodniczych. Nauczycielka matematyki, która obyła szkolenie w Niemczech, również uczestniczyła w różnych formach zajęć: Oprócz tradycyjnych lekcji takich jak matematyka, fizyka, j. ojczysty i inne, były również zajęcia w obozie koncentracyjnym w Osthofen".
     
     Tygodniowy pobyt w szkole zagranicznej pozwolił wielu nauczycielom na dokonanie ciekawych obserwacji w zakresie wykorzystywanych metod i form pracy: W szkole duńskiej codziennością jest korzystanie z nowoczesnych technologii – quizlet, duolingo, rzutniki multimedialne, itp. (…) uczniowie nie korzystają z klasycznych podręczników szkolnych, tylko przynoszą do szkoły swoje laptopy i na nich pracują. Wychodzenie poza ramy przedmiotowe to cecha szkoły niemieckiej: (…) częste odwoływanie się nauczycieli do lokalnych przykładów, krótkich doświadczeń poprzedzających zasadniczy temat lekcji, a nawet dramy na niemal wszystkich przedmiotach i poziomach nauczania.
     
     Pani Agnieszka Bronś, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu, tak podsumowuje swój udział w projekcie: "(…) wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami, a także sprawdzenie swoich kompetencji w zagranicznej szkole (szkoła holenderska – przyp. aut.) to bezcenne doświadczenie. To, co szczególnie mnie zainteresowało, to praca metodą projektu i współpraca międzyprzedmiotowa nad wspólnym projektem. Nauczycielka języka hiszpańskiego, która wyjechała na szkolenie do Hiszpanii, dodaje: Szkolenie nie tylko udoskonaliło mój warsztat pracy dydaktyczno-wychowawczej (m.in. poprzez poznanie nowoczesnych metod pracy z tablicą interaktywną), ale również wzbogaciło mnie o nowe doświadczenia kulturowe, społeczne oraz umożliwiło nabycie wiedzy na temat drugiego języka urzędowego w tym regionie (kraj Basków – przyp. aut.) – euskera".
     
     Mamy nadzieję, iż zdobyte przez nas doświadczenie oraz wiedza w zakresie praktycznego wykorzystania TIK zaowocuje w kolejnych latach innowacyjnymi rozwiązaniami metodycznymi w ramach nauczania różnych przedmiotów.
     
     Projekt „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowany jest ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna.      

     ------ artykuł sponsorowany ------
     
.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl