Poniedziałek 12-11-2018, imieniny Renaty, Witolda
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Wiadukt wieczorem Wiadukt wieczorem

Hejt - to się w sieci nie mieści. Zobacz film

Rek

Urząd Miejski wraz z policją i telewizją Truso.tv rozpoczynają nową kampanię społeczną. Tym razem jest skierowana do młodzieży i dotyczy hejtu w internecie. Jej wizytówką ma być film „Hejt – to się w sieci nie mieści”, który będzie m.in. prezentowany w szkołach. Zobacz spot!

- Zjawisko hejtu jest dziś bardzo rozpowszechnione. Chcemy pokazać młodzieży, że nie jest anonimowe, a hejt może dotknąć każdego z nich – zauważył Witold Wróblewski, prezydent Elbląga na konferencji poświęconej rozpoczęciu kampanii społecznej „Kultura w internecie. Stop hejtowi”.
     Pierwszym elementem kampanii jest spot wyprodukowany przez Truso.tv przeznaczony dla młodzieży. Przedstawia historię dyrektora „Hejted Company” - korporacji zajmującej się hejtem. Jak już nasza lokalna telewizja na przyzwyczaiła, temat został ujęty w niestandardowy sposób , mający wzbudzić zainteresowanie głównie młodych widzów.
     - Nie chcieliśmy robić kolejnego spotu, który przedstawili problem hejtu w łopatologiczny sposób. Chcieliśmy zaciekawić odbiorcę, stworzyć bodziec do dyskusji o hejcie – Jacek Żukowski, redaktor naczelny Truso.tv przedstawił główne zamiary filmu.
     Czy najnowsza produkcja lokalnej telewizji powtórzy sukces spotu o oszustwie na policjanta i wnuczka, przekonamy się, kiedy film obejrzy młodzież. Dzisiaj został zaprezentowany dziennikarzom i policjantom.

  O kampanii mówiono na dzisiejszej konferencji prasowej (fot. Michał Skroboszewski) O kampanii mówiono na dzisiejszej konferencji prasowej (fot. Michał Skroboszewski)


     - Oglądając ten materiał widzę doskonałą rzecz do pracy z młodzieżą, dorosłymi, rodzicami i nauczycielami, który pozwoli na rozróżnienie dobra od zła, to co prowadzimy teraz na szkoleniach z cyberprzemocy – nadkomisarz Marcin Grabowski, zastępca komendanta miejskiego policji w Elblągu nie krył zadowolenia z powstania spotu.
     Film będzie wykorzystywany m.in. w trakcie zajęć prewencyjnych realizowanych w elbląskich szkołach przez policjantów oraz będzie promowany w internecie. Ma być przyczynkiem do dyskusji, z której „stare zgredy w wieku 30+” mogą sobie nie zdawać sprawy, bo będzie toczona w gronie młodzieży. Spot „Hejt – to się w sieci nie mieści” ma być też pomóc w przezwyciężeniu nieufności pomiędzy młodzieżą (która często nie chce się przyznać , że jest ofiarą mowy nienawiści) a dorosłymi, którzy często nie wiedzą, co tak naprawdę w sieci dotyka uczniów.
     - Planujemy zorganizować też konkurs wśród uczniów na scenariusz kolejnego spotu w ramach tej kampanii. Zwycięski scenariusz zostanie wykorzystany do produkcji kolejnego filmu – dodał Adam Jocz, dyrektor Departamentu Kultury i Promocji elbląskiego ratusza.
     Za spot zrealizowany przez Truso.tv ratusz zapłacił 3690 zł brutto.
     
     Zobacz też naszą relację z planu filmowego.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Polar z haftem
POLO z HAFTEM
Ręcznik z haftem
Naszywki