UWAGA!

Hejt - to się w sieci nie mieści. Zobacz film

Urząd Miejski wraz z policją i telewizją Truso.tv rozpoczynają nową kampanię społeczną. Tym razem jest skierowana do młodzieży i dotyczy hejtu w internecie. Jej wizytówką ma być film „Hejt – to się w sieci nie mieści”, który będzie m.in. prezentowany w szkołach. Zobacz spot!

- Zjawisko hejtu jest dziś bardzo rozpowszechnione. Chcemy pokazać młodzieży, że nie jest anonimowe, a hejt może dotknąć każdego z nich – zauważył Witold Wróblewski, prezydent Elbląga na konferencji poświęconej rozpoczęciu kampanii społecznej „Kultura w internecie. Stop hejtowi”.
       Pierwszym elementem kampanii jest spot wyprodukowany przez Truso.tv przeznaczony dla młodzieży. Przedstawia historię dyrektora „Hejted Company” - korporacji zajmującej się hejtem. Jak już nasza lokalna telewizja na przyzwyczaiła, temat został ujęty w niestandardowy sposób , mający wzbudzić zainteresowanie głównie młodych widzów.
       - Nie chcieliśmy robić kolejnego spotu, który przedstawili problem hejtu w łopatologiczny sposób. Chcieliśmy zaciekawić odbiorcę, stworzyć bodziec do dyskusji o hejcie – Jacek Żukowski, redaktor naczelny Truso.tv przedstawił główne zamiary filmu.
       Czy najnowsza produkcja lokalnej telewizji powtórzy sukces spotu o oszustwie na policjanta i wnuczka, przekonamy się, kiedy film obejrzy młodzież. Dzisiaj został zaprezentowany dziennikarzom i policjantom.

  Elbląg, O kampanii mówiono na dzisiejszej konferencji prasowej
O kampanii mówiono na dzisiejszej konferencji prasowej (fot. Michał Skroboszewski)


       - Oglądając ten materiał widzę doskonałą rzecz do pracy z młodzieżą, dorosłymi, rodzicami i nauczycielami, który pozwoli na rozróżnienie dobra od zła, to co prowadzimy teraz na szkoleniach z cyberprzemocy – nadkomisarz Marcin Grabowski, zastępca komendanta miejskiego policji w Elblągu nie krył zadowolenia z powstania spotu.
       Film będzie wykorzystywany m.in. w trakcie zajęć prewencyjnych realizowanych w elbląskich szkołach przez policjantów oraz będzie promowany w internecie. Ma być przyczynkiem do dyskusji, z której „stare zgredy w wieku 30+” mogą sobie nie zdawać sprawy, bo będzie toczona w gronie młodzieży. Spot „Hejt – to się w sieci nie mieści” ma być też pomóc w przezwyciężeniu nieufności pomiędzy młodzieżą (która często nie chce się przyznać , że jest ofiarą mowy nienawiści) a dorosłymi, którzy często nie wiedzą, co tak naprawdę w sieci dotyka uczniów.
       - Planujemy zorganizować też konkurs wśród uczniów na scenariusz kolejnego spotu w ramach tej kampanii. Zwycięski scenariusz zostanie wykorzystany do produkcji kolejnego filmu – dodał Adam Jocz, dyrektor Departamentu Kultury i Promocji elbląskiego ratusza.
       Za spot zrealizowany przez Truso.tv ratusz zapłacił 3690 zł brutto.
      
       Zobacz też naszą relację z planu filmowego.
      

Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama