Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Inspektorzy w akcji

Do ustawowych zadań Inspekcji Handlowej należy ochrona interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa. W elbląskiej delegaturze zadania te są realizowane poprzez kontrole, mediacje oraz poradnictwo.

W III kwartale br. inspektorzy elbląskiej delegatury IH przeprowadzili 130 kontroli, w tym 96 w placówkach detalicznych, 16 w placówkach usługowych, 8 w lokalach gastronomicznych oraz 10 w hurtowniach.
     - Inspektorzy sprawdzali jakość paliw ciekłych i gazowych, bezpieczeństwo, prawidłowość oznakowania i jakość wyrobów konfekcyjnych przeznaczonych dla dorosłych, a także jakość i prawidłowość oznakowania mięsa i przetworów mięsnych, soków i napojów bezalkoholowych, prawidłowość funkcjonowania wiejskich sklepów spożywczych, placówek małej gastronomii w sezonie letnim oraz bezpieczeństwo zapalniczek – wyjaśnia Bronisława Walawska – Pawlak, szefowa elbląskiej delegatury Inspekcji Handlowej. - Nieprawidłowości stwierdzili w 68,5% skontrolowanych placówkach.
     W efekcie 84 osoby zostały ukarane mandatami o łącznej wartości 14 210 zł, a przeciwko 5 osobom skierowano do sądu wnioski o ukaranie. Sąd uznał ich winę i wymierzył grzywny o łącznej wartości 1400 zł.
     Do przedsiębiorców, u których stwierdzono nieprawidłowości w prowadzonej działalności gospodarczej, a także do producentów bądź importerów kwestionowanych produktów, skierowano wystąpienia pokontrolne z wnioskami o wyeliminowanie stwierdzonych nieprawidłowości.
     Informacje o stwierdzonych nieprawidłowościach przekazano również do właściwych miejscowo stacji sanitarno - epidemiologicznych, urzędów miar, inspekcji jakości handlowej artykułów rolno - spożywczych oraz innych organów.
     - Ważnym uprawnieniem Inspekcji Handlowej pomagającym konsumentom w dochodzeniu ich roszczeń w sporach z przedsiębiorcami jest postępowanie mediacyjne – mówi Bronisława Walawska - Pawlak. - W III kwartale 2007 r. do delegatury w Elblągu wpłynęło 57 wniosków o mediację, z czego aż 35 dotyczyło negatywnie załatwionych reklamacji obuwia. Pozostałe dotyczyły m.in. odzieży, mebli, sprzętu RTV i AGD . Efektem przeprowadzonych działań było zawarcie 22 ugód. W 21 przypadkach przedsiębiorcy nie zmienili negatywnych stanowisk bądź nie wyrazili zgody na mediację.
     - Warto podkreślić, że postępowanie mediacyjne wymaga zgody dwóch stron na polubowne zakończenie sporu – dodaje szefowa elbląskiej delegatury IH. - W przypadku nie wyrażenia zgody przez przedsiębiorców, mediacje nie odbyły się, a konsumenci byli poinformowani o możliwości dochodzenia swych roszczeń na drodze sądowej przed Polubownym Sądem Konsumenckim, gdzie też wymagana jest zgoda dwóch stron sporu lub przed sądem powszechnym.
     Bardzo istotną rolę w edukowaniu konsumenta odgrywa prowadzone poradnictwo konsumenckie. W III kwartale br. udzielono porad prawnych 680 konsumentom telefonicznie lub bezpośrednio w siedzibie delegatury w Elblągu.
     - Przez cały czas nasza delegatura stara się aktywnie współpracować z mediami publikując informacje z zakresu przepisów ważnych dla konsumentów, udzielając na ich łamach konkretnych porad prawnych bądź prezentując wyniki swojej działalności – podkreśla Bronisława Walawska – Pawlak.

opr. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Jeśli tak chętnie udzielacie odpowiedzi to ja pytam dlaczego na STARYM MIEŚCIE lokale gastronomiczne oraz sklepy handlowe nie wywieszają tabliczek o godzinach działalności. Natomiast mam wątpliwości w dane o ilości udzielonych porad telefonicznych, bo dzwoniąc do PIH pani lub pan wypyta nas o cały życiorys, miałem okazje się przekonać gdy chciałem zawiadomić jak papier do pakowania wędlin liczy się jak wędline .Moja skarga została zignorowana.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-10-13)
  • 15610 zł to efekt jednego kwartału kar na przedsiębiorcach, a ile podatników kosztuje utrzymanie delegatury IH, o wiele więcej . Pani Kierownik i pracownicy jesteście mało wydajni, czas na emerytury a zartudnić MŁodych bez koneksji, znajomości. Jeśli ktoś ma ochote niech sume kar podzieli na dni robocz i ilość zatrudnionych pracowników i wyjdzie wydajność, i zapracowanie. Ha, HA, HA.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-10-13)
Reklama