Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

W drogę W drogę

Teraz ja - Kontrapas rowerowy na Kościuszki do poprawki

 
Elbląg, Teraz ja - Kontrapas rowerowy na Kościuszki do poprawki Kontrapas prowadzi przez ul. Wspólną i część Kościuszki (fot. AD, archiwum portEl.pl)
Rek

Długo wyczekiwany remont ulicy Kościuszki jest już na ostatniej prostej. Stara wyeksploatowana nawierzchnia ustąpi miejsca nowej. Jest to dobry moment na zmianę organizacji ruchu na tej ulicy. W szczególności mamy okazję do wydłużenia istniejącego kontrapasa rowerowego aż do skrzyżowania z ulicą Piechoty i Orzeszkowej.

Na ulicy Kościuszki dla samochodów rzeczywiście niezbędne są dwa pasy ruchu, ale na odcinku od ulicy Bema do w skrzyżowania Piechoty i Orzeszkowej. Na nim ruch dzieli się niemal po połowie, by w dalszej części skoncentrować się na prawym pasie. Lewy pas jest pozostawiony raczej jako ułatwienie osobom parkującym auta na chodniku.
     Utworzenie w tym miejscu kontrapasa rowerowego nie zabierze więc miejsc do parkowania na takiej samej zasadzie jak na ulicy Wspólnej. Taka modernizacja byłaby korzystna m. in. dla studentów, którzy uzyskaliby pierwsze elementy bezpieczniejszego połączenia Domu Studenckiego "Na Wspólnej" i rektoratu PWSZ na ulicy Wojska Polskiego, a w perspektywie z kompleksem na alei Grunwaldzkiej. Dzisiaj nie ma żadnych elementów ułatwiających podróż rowerem między budynkami tej uczelni, a jednymi z najchętniej poruszających się ludźmi na dwóch kółkach są właśnie żacy.
     Jeżeli na ten prosty krok nie ma odważnych, to należałoby przynajmniej skorygować oznakowanie poziome na istniejącej części kontrapasa. Nie może on być odizolowanym korytarzem tylko normalnym pasem ruchu, na który można wjechać oraz opuścić go. Chodzi szczególnie o rejon skrzyżowania z ulic Wspólnej i Kościuszki oraz koniec kontrapasa przy tej ostatniej ulicy.
     Niestety już dziś mogę podzielić się informacją, że żadnych z wyżej opisanych prostych i oczywistych zmian nie będzie. Z uzyskanych informacji na podstawie dostępu do informacji publicznej, dowiedziałem się władze nie zamierzają niczego modyfikować. Rewizji stanowiska nie będzie, chyba że zostaną uzupełnione braki w sposobie budowy miast w XXI wieku lub jakiś niezwykły lobbing zmieni jednak nastawienie rządzących do innych uczestników ruchu drogowego niż kierowcy samochodów. Wtedy unikniemy zdziwienia, że nasz kochany Elbląg zajmuje jedno z ostatnich miejsc (33 na 39 w 2016 r.) w rankingu miast przyjaznych rowerzystom magazynu "rowertour".

BartosikMaciej
Liczba publikacji: 7
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
  0 32

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Może najpierw wypadałoby zrobić kampanie informacyjną dla tych rowerzystów którzy nie mają pojecia że ścieżki są kierunkowe i nie jeździ sie po nich pod prąd jak to robią na Hetmńskiej, 12 Luty i innych ścieżkach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    20 7
    rtyhb(2017-04-07)
  • Moim zdaniem to jest czas na przeniesienie pasa poza chodnik i zrobienie go dwukierunkowym. Wg mnie na Kościuszki jest sporo miejsca żeby to zrobić. Jedyne miejsca problematyczne to koło bloku 31 i 29.Poprawiłoby to bezpieczeństwo rowerzystów i płynność jazdy samochodów na Kościuszki. Wyobraźcie sobie samochody jadące 20km/h bo kierowca szuka miejsca do zaparkowania pod wieżowcem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 0
    HvK(2017-04-07)
  • Mieszkam na ulicy Wspólnej i kontrapas uważam za zbyteczny. Studentów na rowerach może dwóch, a osób jeżdżących tą ścieżką w ciągu dnia może 10 osób. no wyjeździe ze Wspólnej w ulicę Sienkiewicza przez kontrapas robi się korek. Ulica jest wąska i gdy autobus stoi na przystanku albo stoją samochody w korku albo większość jedzie kontrapasem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    24 4
    (2017-04-07)
  • co za idiotyczny pomysl z tym kontrapasem, samochody w jedna a rowery pod prad, strach jechac takim pasem bo w kazdej chwili moze cie potracic auto jadace z naprzeciwka. debilizm
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 3
    ziobroo(2017-04-07)
  • Cieszę się że autor myśli o przedłużeniu kontrapasa, bo ja myślę że myślą o jego zgrabnym zlikwdowaniu w ciagu ulicy Kościuszki i pozostawieniu go tylko na ulicy Wspólnej :-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 7
    (2017-04-07)
  • Pomysł beznadziejny, że też takie można mieć pomysły. Ten pas na Wspólnej do likwidacji. I tyle w temacie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 6
    sokrates(2017-04-07)
  • Po śladach widać kto jeździ tym pasem - Samochody!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 0
    (2017-04-07)
  • A jka proponuję wszm i wobec ogłosić patrona tego pasa dla rowerów, postawić pomnik nawet i do kalendarza lokalne święto i nazwać ten pas- TURLEJ-PAS. Bo to zaradny radny sobie zaradny w innych sprawach bezradny Robert Turlej z PO ten bubel wymyślił i zrealizował za nasze podatki, lat temu kilka :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 3
    BOBAS(2017-04-07)
  • do rtyhb: kampanie informacyjna to ty sobie mozesz zrobic tym tumanom z elblaskiego ratusza z departamentu drog i mostow. te barany nie wiedza jak i z czego takie sciezki budowac. tworzenie sciezek jednokierunkowych i zmuszanie rowerzystow do ciaglego przejezdzania z jednej strony jezdni na druga i czekania na swiatlach dwuetapowych tak jak to ma miejsce na 12 lutego, grobli sw jerzego to kretynizm i zniechecenie do korzystania z roweru. szybciej przez takie skrzyzowanie sie przejdzie na pieszo lub przejedzie samochodem. do tych tepych glow z ratusza nigdy to nie dotrze. to tumanstwo ciagnie sie juz od czasow henka/wrobla az do dzis
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 1
    turban(2017-04-07)
  • Gdyby w tym mieście istniała jakakolwiek polityka transportowa, to można by podyskutować nad takim rozwiązaniem. Niestety jedyną grupą, o którą dba urząd to kierowcy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 3
    pacyfista(2017-04-07)
  • Zgadza sie , szybciej jest dojechać sienkiewicza do ulicy piechoty niż kontrabasem przez wspólna, absurd jakich malo
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 1
    (2017-04-07)
  • na pewne te peletony rowerzystow go nie zniszczyly huehuehue ruch rowerow i inicjatywa ulokowania tam sporej sumy pieniedzy w stosunku do tego ze wykorzystywany byl kilka razy na dzien wydaje mi sie marnotrastwem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 1
    inc(2017-04-07)
Reklama