Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Czekamy tygodnie czy miesiące na pierwsze złamania ? Czekamy tygodnie czy miesiące na pierwsze złamania ?

Ku wiośnie - bez zbędnych kilogramów

Jeśli w zimie przybyło nam kilka kilogramów wagi, obchodzony 1 marca „Dzień Puszystych” jest dobrą okazją, aby rozpocząć pracę prowadzącą do utraty niechcianej masy. Dzień zadedykowany ludziom wytrwałym, którzy podejmowali i podejmują próbę walki ze swoimi komórkami tłuszczowymi, ma promować prowadzenie aktywnego trybu życia i prawidłowego odżywiania się.

Zbliża się wiosna i jeśli nie robimy tego na co dzień zbyt dokładnie, czas przejrzeć się w lustrze i dokonać przeglądu odzieży w szafie, aby wraz z nadejściem cieplejszych dni móc swobodnie kroczyć w blasku słońca do celu. Jeśli w czasie zimy przybyło nam kilka kilogramów, których chcemy się pozbyć, warto już teraz przystąpić do działania. Wszystkie osoby, które dbają o swoje zdrowie wiedzą, że możliwość redukcji tkanki tłuszczowej opiera się na ściśle określonych zasadach, których znajomość jest pomocna podczas stosowania diety. Ruch i prawidłowe odżywianie się są składowymi zdrowego stylu życia i profilaktyki zdrowotnej. Ćwiczenia fizyczne dotleniają organizm, poprawiają krążenie krwi, pobudzają metabolizm i powodują skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej. Wystarczy 30 minut spaceru, a poprawi się nie tylko krążenie krwi, ale i nastrój spowodowany przez wytwarzaną w trakcie wysiłku fizycznego serotoninę, zwaną potocznie hormonem szczęścia.
     Chcąc, aby organizm funkcjonował prawidłowo, należy wypijać około 2 litrów wody dziennie, gdyż to pobudza pracę nerek i pomaga skutecznie usunąć gromadzące się produkty przemiany materii. Szczególnie korzystnie na nasz organizm działają herbaty zielone i Pu-erh, które sprzyjają przemianie materii, poprawiają samopoczucie i uważane są za źródło młodości. Spalanie tkanki tłuszczowej wspomagają również owoce papai, ananas, pomidory oraz wciąż mało u nas popularne brokuły. Do diety warto włączyć produkty zawierające jod, który jest pierwiastkiem niezbędnym do produkcji hormonów tarczycy, wpływających na przemiany metaboliczne organizmu. Bogatym źródłem jodu są między innymi: ryby morskie, owoce morza, jaja, czosnek, cebula, czereśnie i wiśnie. Rano, aby poprawić koncentrację, refleks i sprawność działania, należy zjeść np. muesli z owocami i jogurtem, twarożek z pomidorem i pieczywem żytnim lub kanapkę z wędliną i kiełkami oraz wypić sok. Zastrzyk witamin dają na przednówku gęste koktajle powstałe ze zmiksowanych według upodobań owoców: bananów, cytryn, pomarańczy, mango z dodatkiem mrożonych malin, jagód, aronii lub innych dostępnych.
     Owoce, warzywa i produkty z gruboziarnistego zboża to podstawa każdej zdrowej diety. Produkty takie zawierają dużą ilość błonnika, który reguluje pracę układu pokarmowego, wspomaga perystaltykę jelit oraz pęcznieje w żołądku, wywołując uczucie sytości, przyczyniające się do osiągnięcia pożądanej przez nas wagi.
     Smukłej sylwetce sprzyjają wczesne, zjadane ok. godz. 18. kolacje, gdyż tempo przemiany materii wieczorem spada o 10 proc., co oznacza, że wszelkie dodatkowe kalorie spożyte o tej porze powiększą zapasy tkanki tłuszczowej.
     W razie wątpliwości, pewnym wskaźnikiem powinny być pomiary wagi, które można zrobić samodzielnie i całkowicie bezpłatnie w domu, w biurze, teraz… Wystarczy kliknąć na www.zdrowydzien.info , wpisać swoje indywidualne dane, a kalkulator nadwagi i otyłości pokaże, czy mieścisz się w normie, czy też nadszedł czas, by poczynić korekty w sposobie odżywiania tak, by puszystość nie zagrażała naszemu życiu i zdrowiu.
     Dla osób zdesperowanych, które z nadwagą bardzo chcą a nie mogą sobie poradzić, pewną propozycją może być zabieg endoskopowy BIB polegający na implantacji balonu żołądkowego. Inaczej mówiąc - w żołądku pacjenta zostaje umieszczony specjalny silikonowy balon, który napełniany jest solą fizjologiczną do objętości 400-700 ml. Cała procedura trwa około 15-20 minut.
     Balon, pozostając w żołądku przez 6 miesięcy, zmniejsza łaknienie, powoduje uczucie sytości i pozwala schudnąć przeciętnie 15-20 kg. Odchudzanie przy pomocy balonu nadzoruje lekarz, dietetyk oraz psycholog, którzy pomagają pacjentowi zmienić również sposób odżywiania i tryb życia. Z tej formy odchudzania skorzystało już ok. 500 tys. osób na całym świecie. Na implantację balonu żołądkowego może zdecydować się każdy mający nadwagę w zakresie BMI 27-30 oraz otyłość - BMI powyżej 30. Niewskazane jest wykonanie implantacji u osób wymagających stałego podawania niesterydowych leków przeciwzapalnych oraz osób wymagających bezwzględnego stosowania leków przeciwkrzepliwych. Przeciwwskazaniami do implantacji są: przepuklina rozworu przełykowego, aktywne zamiany zapalne żołądka i dwunastnicy, owrzodzenie żołądka i dwunastnicy oraz przebyte operacje żołądka. Lista ośrodków implantujących BIB znajduje się na stronie www.hammer.pl .

mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama