Wtorek 19-06-2018, imieniny Gerwazego, Protazego
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Nauczyciele z Elbląga poznali kształcenie dualne w praktyce

 
Elbląg, Nauczyciele z Elbląga poznali kształcenie dualne w praktyce fot. nadesłana
Rek

Jednymi z najlepszych metod nauki to obserwacja, a następnie praktyka. Mając to na uwadze, grupa nauczycieli z Elbląga wzięła udział w tygodniowym szkoleniu dotyczącym dualnego systemu edukacji w Saksonii. Zdobyte doświadczenie będzie teraz wykorzystywać w edukacji zawodowej elbląskiej młodzieży.

Nauczyciele Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Usług w Elblągu wzięli udział w praktykach zawodowych w Saksonii. Szkolenie odbyło się w ramach projektu „Praktyka czyni mistrza” i dotyczyło kształcenia dualnego w praktyce. - Najprościej rzecz ujmując dualny system edukacji polega na kształceniu zawodowym poprzez naukę praktyczną zorganizowaną przez pracodawcę. Jednocześnie nauka ta jest uzupełniana o zajęcia teoretyczne i ogólne w szkole – wyjaśnia Mirosław Pawlukowicz, nauczyciel przedmiotów energetycznych w ZSIŚiU. - System ten daje doskonałe efekty w Saksonii i wydaje mi się, że może też sprawdzić się na naszym elbląskim podwórku.
     O zasadach funkcjonowania kształcenia dualnego uczestnicy szkolenia dowiedzieli się na spotkaniu z przedstawicielami Saksońskiej Agencji Edukacji. Z praktycznymi aspektami tej metody nauczania zapoznali się natomiast w jednym z centrów kształcenia praktycznego, w którym młodzież może szkolić się w jednym z 30 zawodów. Uczestniczyli w zajęciach praktycznych, obserwowali pracę uczniów, zapoznawali się z dokumentacją szkolną czy sposobami planowania zajęć. Porównywali również realizację procesu kształcenia i sposobów egzaminowania zawodowego w Polsce i w Niemczech oraz zwiedzali sale lekcyjne i pracownie naukowe.
     Nauczyciele przedmiotów budowlanych odwiedzili Ponadzakładowe Centrum Kształcenia „BFW BauSachsene.V.” i brali udział w zajęciach praktycznych, które odbywały się bezpośrednio na placach budowy. Natomiast kadra pedagogiczna odpowiedzialna za kształcenie w zawodzie fryzjerskim wzięła udział w szkoleniach zorganizowanych przez akademię fryzjerską „Schirmer” w Lipsku.
     - To naprawdę wielka przyjemność obserwować przy pracy tak doświadczonych nauczycieli, jak ci pracujący w akademii w Lipsku. Nie tylko mogliśmy przyjrzeć się ich metodom pracy, ale również rozmawialiśmy na temat kształcenia w zawodach fryzjerskich i kosmetycznychoraz o tym, jak kształcenie dualne wpływa na możliwości zatrudnienia wśród absolwentów szkół zawodowych – mówi Magdalena Falkowska-Kucia, nauczyciel przedmiotów fryzjerskich w ZSIŚiU.
     Zastosowanie dualnego systemu kształcenia zawodowego w Saksonii pozwala kształcić rzetelnych fachowców, których potrzebuje rynek. Co w efekcie przekłada się na łatwość w znalezieniu dobrze płatnej pracy zaraz po zakończeniu nauki. Nauczyciele biorący udział w praktykach mają już za sobą pierwsze kroki w tym systemie. Widzieli jak działa i jakie efekty przynosi.Teraz pozostaje im przełożyć swoją wiedzę i doświadczenie na działanie praktyczne, które przyniosą efekty wraz z kolejnymi absolwentami.

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • W system kształcenia dualnego w Niemczech zaangażowane są instytucje na poziomie federalnym (Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych), kraje związkowe, izby przemysłowo-handlowe i rzemieślnicze, pracodawcy oraz uczniowie. Uczniowie sami wyszukują sobie pracodawców w wybranym przez siebie zawodzie. W systemie ważne jest również to, że dla uczniów konieczność samodzielnego poszukiwania i aplikowania do wybranego zakładu pracy oznacza często pierwsze zderzenie z realiami rynku pracy, wymogami pracodawców oraz istniejącą na tym rynku konkurencją. Takie doświadczenie daje młodym ludziom szansę oceny własnych szans na rynku pracy, skonfrontowanie posiadanych umiejętności w relacji do innych. Jednocześnie uczy ich to samodyscypliny oraz odpowiedzialności za wybraną ścieżkę zawodową. Jesteśmy gotowi???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2016-10-04)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

!!!PROMOCJA5!!!
AMK Meble łazienkowe 5
AMK Meble Terrarium
AMK Kuchnia 4