Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 07-12-2016, imieniny Ambrożego, Marcina
 
Rek

UWAGA!

O nie-zależność

W lipcu w Elblągu ma zostać otwarte Centrum Leczenia Uzależnień dla młodzieży.

Centrum tworzy elbląskie stowarzyszenie Katolicki Ruch Antynarkotyczny, które od kilku lat w Elblągu prowadzi sieć świetlic socjoterapeutycznych dla niemal 200 dzieci. W Centrum znajdzie się miejsce dla 20 młodych ludzi. Będą tu oni trafiać po wyjściu ze szpitalnych oddziałów detoksykacyjnych. Pobyt w Centrum ma być dla nich szansą powrotu do normalności. Młodzi ludzie będą tu mogli liczyć m.in. na fachową pomoc psychoterapeutyczną.
     Centrum będzie pierwszą tego rodzaju placówką w województwie. Podobna, ale lecząca tylko dorosłych, znajduje się w Różewcu koło Węgorzewa. O tym, jakim problemem jest w naszym regionie narkomania, niech świadczy fakt, że w ubiegłym roku z pomocy elbląskiej poradni terapii uzależnień, którą prowadzi Monar, skorzystało 5 tysięcy osób.

AJ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Nareszcie i w tym temacie cos konkretnego. Narkomania jest juz w Polsce zbyt duza plaga, by przejsc obok niej obojetnie. To zastraszajace. Oby w niedalekiej przyszlosci moglo powstac jeszcze wiecej takich placowek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Alicja(2003-01-17)
  • Łapać handlarzy, to ten jeden ośrodek może wystarczy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Mar C Pan(2003-01-17)
  • Alicjo Ty jak zwykle myślisz po kobiecemu. Otwórzcie jak najwięcej bo to jest dobre a racjonalizmu zero. Zakumaj, że każda taka placówka (nie licząc jednostek, które funkcjonują ze środków pozyskiwanych w formie darowizn od ludzi o szczodrym i prawym sercu) to kolejne wydatki z budżetu, który i tak już jest pusty i zadłużony przez tzw. dług publiczny w postaci obligacji skarbowych. Podejrzewam, że mechanizmy konstruowania budżetu są Ci obce więc w formie małego pouczenia powiadam Ci, że państwo wydaje i tak o wiele więcej niż zarabia (zarobki=wpływy z podatków, sprzedaży majątku prywatyzowanych przedsiębiorstw, ceł i innych opłat nałożonych na swoich obywateli). Więc zanim znowu coś napiszesz to pomyśl choć chwilę. Ale skoro Ty nie lubisz gołosłownej krytyki bez alternatywy to zaproponuję jakieś inne rozwiązanie - specjalnie dla Ciebie:) Otóż taniej jest wykorzystać możliwości medialne jakie daje telewizja publiczna na którą całe społeczeństwo łoży środki w postaci abonamentu do ZAPOBIEGANIA narkomanii. Jak wiesz łatwiej jest zapobiegać niż leczyć - a na pewno taniej. Zamiast idiotycznych serialików powinno się pokazywać młodym ludziom do czego prowadzi zażywanie narkotyków - takie programy pokazujące w sposób brutalny zejście na samo dno ludzkiej egzystencji po pierwsze cieszą się sporą oglądalnością a po drugie są w stanie skutecznie odstraszyć młodych ludzi od kontaktu z dragami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Prezes(2003-01-18)
  • całkiem niezły i ciekawy punkt widzenia prezesa ...... a co do Alicji to myślę, że ma jakiś swój rozum ....... pewnie to jest jeszcze młoda siksa i nie ma doświadczenia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rozjemca(2003-01-18)
  • No prosze, to juz nie wolno nawet marzen publicznie wyrazic, bo zaraz cala "czolowka finansowa" probuje udowodnic mi, ze nie mam zielonego pojecia o konstruowaniu budzetu i ze w sprawach finansow to powinnam wcale slowa nie zabierac. A czy w mojej wypowiedzi chociaz jedno slowo bylo o finansach? Ja doskonale zdaje sobie sprawe z ciezkiej sytuacji finansowej w kraju i wcale tego nie ignoruje. Pozwolilam sobie tylko na wyrarzenie nadziei, ze moze z czasem bedzie nas stac na takie inwestycje. Przykro mi, ze co niektorzy zrozumieli to jako apel do rozmowy na temat obecnych finansow. Wcale nie to mialam na mysli... Do rozjemcy : za "mloda" nie obrazam sie(ta mlodosc juz dawno minela, przyjemnie mi wiec czytac, ze za taka jestem uwazana) , ale za "sikse" powinnam ukrecic ci nosa, to nie bylo do tematu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Alicja(2003-01-18)
  • Wy kobiety postrzegacie ten świat przez pryzmat marzeń. Potem my samce chcąc urzeczywistnić te mrzonki musimy pracować po 20 godzin na dobę. Potem zamiast uśmiechu mówicie nam, że Was zaniedbujemy bo nas nie ma ciągle w domu. Pytam więc gdzie tu logika Alicjo ???????????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Pytający(2003-01-19)
  • Drodzy Państwo. Pierwsza wypowiedź Alicji była bardzo ogólnikowa (i moim zdaniem sensowna) i doprawdy nie rozumiem, jak na podstawie tak krótkiej wypowiedzi można dochodzić do tak niedorzecznych wniosków na temat jej autorki. Wracając do tematu: podzielam radość z powstania ośrodka i również mam nadzieję, że na tym jednym się nie skończy - przecież, jak wynika z artykułu, jest to pierwszy ośrodek tego typu w województwie, a potrzeby są olbrzymie. To prawda Panie Prezesie, że trzeba się bardzo mocno skupić na profilaktyce, jednak nie można zapominać o tych, dla których na profilaktykę jest już za późno, a pozostaje jedynie leczenie. Pozdrawiam wszystkich
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dodi(2003-01-19)
  • Dodi :Dziekuje za wsparcie. Widze, ze nam chodzilo o to samo. Co sobie inni mysla, to moze juz zostawmy w spokoju( ale tylko tym razem, bo ja nia zalamuje rak i czy to sie komus podoba, czy nie, napewno jeszcze sie odezwe na lamach poerEl-u ). Do Pytajacego : Chyba trudno mi bedzie cos powiedziec, bo cokolwiek to bedzie, przeistoczysz to na swoj, meski sposob. Nie wiem, ale moze nigdy nie widziales kobity, ktora pracuje zawodowo, zajmuje sie garami, zakupami, dziecmi, chodzi na wywiadowki, sprzata mieszkanie i ceruje skarpety, wieczorem pada na nos, ale musi jeszcze zadowolic swojego Pana i Wladce. Bo jak on przychodzi z pracy, to ta bidna kobietka z gory ma wiedziec, ze on tak ciezko pracowal i jemu odpoczynek sie nalezy! No, wystarczy. Chce Ci tylko uswiadomic, ze kazda plec ma swoje racje. Jezeli wciagniemy sie w temat, konca nie bedzie. Pytam sie wiec Ciebie, Pytajacy, co Twoja wypowiedz ma do tematu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Alicja(2003-01-19)
  • Dodi - a TY co adwokat jakiś ?? Jestem Alicją z ogromną ambicją. Choć nic nie pojmuję artykuły komentuję :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Do Alicji(2003-01-19)
  • Jeszcze jeden anonimowy wyszydzacz...Jakie to proste, a moze po prostu prostackie...? No, dalej Panowie i Panie, kto nastepny?!?! Zwracam jednak malutka uwage, ze moje komentarze sa na temat, a jezeli ktos je czyta polowicznie lub bez najmniejszej uwagi, to moze wstrzymalby sie od tak durnych komentarzy? I na przyszlosc, anonimowy, co sie moim imieniem podpisujesz; podpisuj trzema iksami, to do Ciebie lepiej pasuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Alicja(2003-01-20)
  • ludzie zejdzcie z alicji, jakies samcze wywodu az zal sie robi, co do dodi czy to ta samaco " dodi kolezanka z przedszkola" jak tak to pisz:))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mily(2003-01-20)
  • Rozwiązanie: Może tak - niech Redakcja zamieści jakiś prosty tekst - Alicja go skomentuje - my ją pochwalimy i wszyscy będą szczęśliwi :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zgrywus(2003-01-20)
Reklama