Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 19-11-2017, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

W drogę W drogę

Od nowego roku monitoring

 
Elbląg, Od nowego roku monitoring (fot. AD)
Rek

Czytelnik zrelacjonował nam zdarzenie w jednym z autobusów komunikacji miejskiej, którego był świadkiem. Kierowca tego autobusu wezwał policję i z jej pomocą zmusił do opuszczenia pojazdu dwóch młodych ludzi, którzy podróżowali nim w strojach roboczych. Czy miał takie prawo? Już wkrótce takie przypadki pomoże rozstrzygnąć monitoring.

Relacja Czytelnika: „Jak się ubrać do autobusu?”.
     
     O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy Michała Góreckiego, specjalistę do
     spraw marketingu i komunikacji społecznej w Zarządzie Komunikacji Miejskiej. Oto odpowiedź:
     
„To, w jakich sytuacjach prowadzący pojazd komunikacji miejskiej może odmówić pasażerom przewozu, jest uregulowane w stosownych przepisach porządkowych:
„Do pojazdu mogą nie być wpuszczone lub mogą być z niego usunięte osoby: nietrzeźwe, zachowujące się agresywnie wobec pasażerów lub obsługi pojazdu; wzbudzające odrazę brudem i niechlujstwem; które z innych powodów są niebezpieczne lub uciążliwe dla współpasażerów” (Przepisy porządkowe w miejskiej komunikacji zbiorowej w Elblągu, § 2 pkt 18).
     Tak naprawdę, każda tego typu decyzja jest indywidualna, zależy od zmiennych okoliczności i jest po prostu subiektywna. Nie istnieją obiektywne normy o poziomie higieny osobistej osób przebywających w autobusie czy tramwaju. Dlatego też opisaną sytuację niezmiernie trudno jest ocenić i ewentualnie zakwestionować. Zdajemy sobie sprawę, że kierowca nie zawsze może prawidłowo ocenić wygląd pasażera, a czasem wręcz nie ma takiej możliwości.
     ZKM w Elblągu interweniował już w tym temacie u wszystkich przewoźników w komunikacji miejskiej w Elblągu. Wystąpiliśmy o zwrócenie kierowcom szczególnej uwagi na tego typu problemy. Mamy nadzieję, że zarówno sytuacji, w których prowadzący pojazd podjął zbyt pochopnie decyzję o wyproszeniu z pojazdu, ale również sytuacji, w których kierowca, w uzasadnionym przypadku, nie skorzystał z tego prawa, będzie jak najmniej. Z pewnością pomoże w tym monitoring wizyjny w każdym autobusie komunikacji miejskiej. Przypomnę, że od nowego roku każdy miejski autobus będzie wyposażony w kamery, z pewnością pozwoli to rozstrzygać sytuacje sporne m.in. tego typu.
     

Michał Górecki, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu”
     

oprac. PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • PD pierwszy wyraz i całe zdanie nie gramatyczne !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 1
    brzyydaly(2013-09-19)
  • Może się skończą numery z blokowaniem dojścia do jedynego kasownika na zwykłe bilety. A może rzecznik wyjasni dlaczego normą jest że kontrolerzy nie informują o możliwości wniesienia opłaty na miejscu, tylko żądają dokumentu tożsamości? Przecież spisanie danych automatycznie podwyższa opłatę. Chodzi o wiekszy zysk czy po prostu nie znają regulaminu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21 0
    me456(2013-09-19)
  • I co kierowca nie beknie jakas nagana?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 3
    (2013-09-19)
  • .. .monitoring nie potrzebny. Wystarczy poprosić współpasażerów, aby zechcieli skontaktować się z ZKM i przedstawić przebieg zdarzenia. W tym wypadku pasażerowie nie uskarżali się na uciążliwość 2 pasażerów. Kierowca zlekceważył pasażerów i zamiast kontynuować swoją pracę postanowił dopiąć swego. .. Od ZKM, jako odpowiedzialnego za funkcjonowanie komunikacji miejskiej, należy żądać ukarania kierowcy za złe potraktowanie pasażerów (którzy w dodatku zapłacili za przejazd - skasowali bilet po wejściu do pojazdu). ZKM powinien zwrócić im jeszcze za zmarnowane bilety.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 1
    raddik77(2013-09-19)
  • Panie Górecki, bzdury pan pleciesz. A będzie tak:-"ZKM nic nie moze bo to spółka z. o. o". Furman nawet nagany nie dostanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    Kasownik(2013-09-19)
  • Górecki kiedy w końcu uaktualnicie swoja strone zkm z nowymi stawkami i rodzajami biletów które wchodzą za trochę wiecej jak tydzień ? Znowu zostaniecie z palcem w nocniku a pasażerowie bez informacji. Już widze te tłumaczenia że "nie zdążylismy". Podwyzki to natychmiastowo uwzgledniacie i na długo przed wprowadzeniem ale nowe stawki po obnizkach to juz dla was wielki problem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    16LATEK(2013-09-19)
  • Bzdury Panie Górecki. Zachowaj się człowieku jak prawdziwy rzecznik - moja propozycja: kierowca zostanie dyscyplinarnie zwolniony, jego szef zostanie co najmniej pouczony, a wyrzuceni pasażerowie przeproszeni i otrzymaja darmowe przejazdy w ZKM na rok. Na miejscu tych dwóch chłopaków zażądałbym odszkodowania od ZKM za nieuzasadnione szykanowanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 2
    (2013-09-19)
  • Zgadzam sie z przedmówcą. Chłopaków należy wesprzeć a winnych i tych co odwracaja kota ogonem czyt. Góreckiego - przykładnie ukarać i zrekompensować ludziom krzywde, stracone bilety, czas, niesłuszne przekazanie policji i szykany ze strony kierowcy i całego zkm. jJakiś komitet dla wsparcie chłopaków by sie przydał.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 0
    antyurzędas(2013-09-19)
  • To nie tylko ZKM działa byle jak. ZZM - byle jak, Tramwaje - byle jak, EPEC - byle jak, WiK-byle jak, I to wszystko za naszą kasę. Szczytem bylejakości jest Plac Słowiański po "zakończonych" robotach i stojący w pobliżu drogowskaz do miast partnerskich Elbląga. Jutro specjalnie pójdę zobaczyć, czy byle jaki inspektor nadzoru opanował tą byle jaką robotę. Jak odebrał taką fuszerkę niech sam się wdrapie na drabinę i poprzekręca te drogowskazy bo to już żenada do kwadratu. Powodzenia byle jacy Panie i Panowie od byle jakich firm.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 0
    (2013-09-19)
  • Opisane zdarzenie, dwa artykuły poniżej, nigdy nie powinno miec miejsca. ZKM do reorganizacji. Co na to pan Wilk? Pytanie do ZKM:to w ramach promocji tzw. Zrównoważonego Tygodnia Transportu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 1
    NormalnyWsrodIdiotow(2013-09-19)
  • Panie Górecki, ślepy pan jestes? Autobusy ns tym zdjeciu w artykule dawno myjni nie widział !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    7 1
    Pucuś(2013-09-19)
  • z tą obniżką cen biletów to nic nie wiadomo, żeby weszła w życie to musi podpisać marszałek województwa, potem muszą minąć 2 tygodnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    EG(2013-09-19)
Reklama