Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 25-11-2017, imieniny Katarzyny, Erazma
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Parkingów nie przybędzie. Chyba że z budżetu obywatelskiego

 
Elbląg, Parkingów nie przybędzie. Chyba że z budżetu obywatelskiego W wielu miejscach w Elblągu trzeba się nieźle napocić, by zaparkować swoje auto. Na zdjęciu ulica Diaczenki (fot. Anna Dembińska)
Rek

Ile w Elblągu jest miejsc parkingowych? Tego w ratuszu nie można się dowiedzieć, bo urzędnicy twierdzą, że... nie ma takich danych. Wiadomo, że miejsc jest za mało, o czym boleśnie każdego dnia przekonują się kierowcy, próbujący zaparkować koło swojego miejsca zamieszkania. Nie zanosi się na to, że sytuacja się poprawi.

Przez kilka tygodni na portEl.pl publikowaliśmy zdjęcia „Łosi na drodze”, bo tak nazwaliśmy kierowców, którzy parkują swoje auta gdzie popadnie: na chodnikach czy trawnikach. Cykl cieszył się dużym zainteresowaniem czytelników, którzy narzekali na to, że w mieście nie ma gdzie parkować, dlatego muszą stawiać auta w niedozwolonych miejscach.
– Jest ciężko nie tylko zaparkować, ale również przejechać tą ulicą – mówi mieszkaniec ulicy Struga. – Najgorzej jest popołudniami i w weekendy. Nawet wytrawny kierowca często nie potrafi znaleźć tu miejsca.
     - Często parkuję na trawniku – opowiada pan Marek, mieszkaniec wieżowca przy ul. Kościuszki. – Tu wszystko jest zajęte od rana do wieczora, a samochodów ciągle przybywa. Żona to już w ogóle woli nie jeździć, bo się boi, że jak będzie wracać, to uderzy w jakiś samochód przy parkowaniu.
     
     Pół auta na jednego mieszkańca
     W Elblągu jest zarejestrowanych (stan na 13 sierpnia) 51 389 samochodów osobowych do 3,5 tony, statystycznie przypada więc pół auta na jednego mieszkańca. Ile jest miejsc parkingowych? Tego nikt w ratuszu nie był w stanie nam powiedzieć, bo... urzędnicy nie mają takich danych! Wiadomo jedynie, ile miejsc parkingowych ma strefa płatnego parkowania w centrum – ponad tysiąc. Co z resztą?
     Dotarliśmy do opracowania z 2009 roku pod tytułem „Kierunki działań w zakresie zwiększenia liczba miejsc parkingowych w Elblągu”, które było przygotowane na zlecenie ówczesnych władz miasta. Wynika z niego że przy budynkach należących do miasta, spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot było wówczas 14 311 miejsc parkingowych, kolejne 7600 miejsc istniało przy budynkach użyteczności publicznej. Wtedy też strefa płatnego parkowania liczyło ponad 360 miejsc, trzy razy mniej niż obecnie.
     
     Wielopoziomowych parkingów ani widu, ani słychu...
     Autorzy opracowania sprzed pięciu lat wskazywali, że w mieście potrzeba dodatkowo... 40 tysięcy miejsc parkingowych, by zaspokoić potrzeby mieszkańców. Częściowym rozwiązaniem miało być budowanie parkingów wielopoziomowych, które wtedy planowano przy ulicach: Kumieli (naziemny), Krótkiej-Pocztowej (naziemny), Bulwarze Zygmunta Augusta – Tamka (naziemny), Grota-Roweckiego – 1 Maja (podziemny), Łączności – Kosynierów Gdyńskich (podziemny) i Karowej (podziemny). Co dzisiaj żaden nie powstał.
     Brak parkingów to jeden z najchętniej zgłaszanych problemów we wnioskach do budżetu obywatelskiego. W edycji na rok 2015 mieszkańcy chcieliby utworzyć parkingi przy ulicach: Rechniewskiego, Okrzei, Brzeskiej, Jaśminowej, Legionów, Fromborskiej, Broniewskiego, Sobieskiego, Kwiatowej, Gwiezdnej, Brzozowej, Bażyńskiego, Królewieckiej, Kosynierów Gdyńskich, Mącznej, Traugutta, Kieleckiej, Lotniczej i Fredry. W październiku przekonamy się, które z tych wniosków uzyskają najwięcej głosów mieszkańców i będą miały szansę na realizację w przyszłym roku.

K,RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • moim zdaniem -nie powinno sie juz zabudowywac miasta-kazda wolna przestrzen jest zapelniana budynkami 100 mieszkan wbudowanych w miescie to 100samochodow - a miejsc parkingowych zero--wycina sie drzewa niszczy trawniki -chodniki, zjazdy, podjazdy--stwarza sie zagrozenie --utrudnia dojazd dotarcie-sluzb komunalnych, strazy pogotowia, policji etc --- sa miejsca gdzie jesli zapali sie jakis samochod to splonie ich ze 20----- wiec moze czas zaczac myslec o budowie mieszkan -obiektow poza miastem?? 5 -10 minut drogi nikogo nie zbawi---a zaparkowac bedzie mozna nawet w stolowym pokoju
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 3
    niker(2014-09-04)
  • To p. Wilk nawet nie potrafi policzyć ile jest miejsc parkingowych w Elblągu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 2
    wiza(2014-09-04)
  • ludzie wyjeżdżają, sprawa umrze śmiercią naturalną
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 1
    (2014-09-04)
  • Diaczenki - znaleźć miejsce parkingowe po pracy to jakiś cud, a jak już znajdziesz to ci zarysują albo zniszczą
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 1
    mieszkaniecdiaczenki(2014-09-04)
  • Bo jak budowali te parkingi w ELBLĄGU kilkadziesiąt lat temu, to nikt nie przewidział, że tak ogromna ilość samochodów będzie jeżdziła po naszych drogach. .. Katastrofa. Co mu teraz zrobimy????!!! Proponuję przerzucić się na rowery. Po pierwsze nie trzeba stac w korkach, po drugie można zadbać o kondycję i po trzecie ekonomicznie rzecz biorąc zostaje kasa w portfelu, którą byśmy na benzynę musieli wydać. .. .i emisja gazów do atmosfery się zmniejsza. A to ważne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 5
    MrsGreen(2014-09-04)
  • Na rowery?? A przy okazji uniemilic dodatkowo poruszanie sie po chodnikach i ulicach. Bo dzis to tylko z rowerzystami problem. Nie dosc ze maja po calym miescie rozsiane sciezki to taki wjezdza na ulice lub nawet chodnik i z oburzeniem jezdzi miedzy pieszymi... w miescie to sie komunikacja jezdzi. Jak nie autem. A jesli nie autem i nie komunikacja miejska to przynajmniej trzeba umiec jezdzic tym rowerem z pokora
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 1
    (2014-09-04)
  • @MrsGreen Twoja propozycja na szczęście jest nierealna. Wyobraź sobie, że wszyscy przesiadają się na rowery. .. krach gospodarczy, podatki w górę pod niebo, inflacja galopująca. Dlaczego? Dwa słowa: VAT i akcyza.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 2
    ASF(2014-09-04)
  • Tak rządzi olsztyn. WAŁA dla Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 3
    (2014-09-04)
  • mrs jesteś po prostu zielony w temacie, musisz dojrzeć a jak dojrzejesz to spadaj
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 1
    (2014-09-04)
  • ASF, no nie końca. Rowery też kosztują, czasami więcej niż niejedno auto :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Michi(2014-09-06)
Reklama