UWAGA!

PiS: Swobodna żegluga i praktyki polityczne

 Elbląg, Podczas zjazdu w Bibliotece Elbląskiej...
Podczas zjazdu w Bibliotece Elbląskiej...

Leonard Krasulski, dotychczasowy pełnomocnik Prawa i Sprawiedliwości na Warmię i Mazury, został szefem zarządu wojewódzkiego tej partii. W sali witrażowej Biblioteki Elbląskiej odbył się I Warmińsko-Mazurski Zjazd Wojewódzki PiS.

Wśród delegatów zjazdu znaleźli się przedstawiciele wielu miejscowości województwa warmińsko-mazurskiego m.in. z Bartoszyc, Braniewa, Fromborka, Młynar, Działdowa, Olsztyna, Ełku. Największą grupę członków kongresu PiS stanowili jednak elblążanie.
     - Obecność na sali tak dużej liczby nie tylko delegatów - członków rzeczywistych, ale kandydatów i sympatyków partii, daje podstawy do dobrych rokowań na przyszłość – powiedział otwierając spotkanie członek Prezydium Zarządu Głównego PiS Leonard Krasulski.
     Na zjeździe wybrano 17-osobowy zarząd wojewódzki oraz prezesa. Został nim dotychczasowy lider partii w regionie, elblążanin Leonard Krasulski, wiceprezesami zaś: Wiesław Zieliński i Krzysztof Gierbszt.
     W trakcie obrad dyskutowano o problemach życia codziennego. Zajęto też kilka stanowisk, odnoszących się do istotnych problemów regionu oraz kraju.
     "Ostatnie wybory parlamentarne wyniosły do władzy formację polityczną wywodzącą się bezpośrednio z PRL-u. Niestety, praktyka sprawowania władzy przez obecną koalicję dowodzi, że najgorsze praktyki wyniesione z minionego okresu, zostały przeniesione do obecnego życia politycznego naszego kraju. Państwo traktowane jest jako własność partyjna. Dawni rządcy PRL-u stanowią dzisiaj elitę finansowo-gospodarczą kraju. Parlament i rząd traktują jako narzędzia partykularnych interesów..." - czytamy w stanowisku Wojewódzkiego Zjazdu PiS w sprawie praktyki politycznej rządzącej koalicji.
     Delegaci zajęli także stanowiska w sprawie bezrobocia, współpracy z obwodem kaliningradzkim, w sprawie cieśniny Piławskiej i swobodnej żeglugi po Zalewie Wiślanym.
     W stanowisku dotyczącym cieśniny Piławskiej napisano:
     „Jednym z elementów, które mogą ożywić stan gospodarki na Zalewie Wiślanym jest swobodny dostęp do portów dla statków wszystkich bander. Warunkiem umożliwiającym swobodne pływanie jest zgoda na przepływanie przez Cieśninę Piławską dla statków bander trzecich, kierujących się do portów Zalewu Wiślanego”.
     W apelu do władz zwrócono uwagę, że "należy natychmiast wznowić rozmowy i szybko doprowadzić do finału, wynikiem którego będzie gwarancja swobodnego dostępu do polskich portów na Zalewie Wiślanym statkom wszystkich bander".
MUR

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Z tego wniosek, ze Drzazga nie jest członkiem PiSu, bo on ma swobodę żeglugi po Zalewie, a nawet Zaliwie :-)
  • Szanowni Państwo zastanawiające jest jaką olbrzymia pracę musieli włozyć specjalni ludzie ,że nawet taka partia jak PiS mówi o problemie przepływania przez Cieśninę Pilawską .Po raz kolejny powtarzam ten problem nie istnieje, Problemem jest wpłynięcie jakiejkolwiek jednostki handlowej do portu w Tolkmicku i Elblągu. Podaję parametry portów, www.polfracht.pl www.umgdy.gov.pl stawiam dużą kawę jeżeli ktoś zna jednostkę handlową o klasie morskiej ,która moze wpłynąć do tych portów przy maksymalnym odpływie zgodnie z obowiązującym prawem Szanowni Państwo ładunki są na trasie Kaliningrad Niemcy Bałtyk obsługuje Kłajpeda -Kilonia. Jednak są opracowania w których nie wspomina się ,że z Elbląga można dopłynąc do Kaliningradu punkt 2.4.8" Głównym szlakiem wodnym łączącym obszar nadzalewowy z Bałtykiem jest tor wodny Elbląg - Cieśnina Piławska długości ok. 60 km. www.zalew.org.pl "Szlak z Elbląga wiedzie do Kaliningradu i tylko do Kaliningradu ponieważ jest to najwiekszy rynek zbytu i o ten rynek zabiega cały świat. To jest jedyna szansa dla Elbląga. Port Elbląg jest obszarowo i infrastrukturą największym zakładem miasta Rozciąga się od Batorowa aż po autostradę i zamiast przynosić dochody to miasto do niego dopłaca i to duże sumy. Szanowni Panowie politycy proszę o zapoznanie się z obowiązujacym prawem i mozliwością jego naprawy a w Elblągu pracy nie zabraknie. Polak to brzmi dumnie.
  • Zdumiewającym jest dla mnie fakt, że stale przewijający się temat Zalewu Wislanego i portu elbląskiego pomijany jest milczeniem przez elbląskich włodarzy. Mając na uwadze ostatnio prowadzone rozmowy polsko-rosyjskie, zarówno na poziomie lokalnym, jak i przede wszystkim rządowym, temat ten powinien być jednym z priorytetowych! Przyznam się publicznie, że trafiają do mnie uwagi i segestie osoby podpisującej się "Człowiek to brzmi dumnie" i korzystając z okazji poproszę wspomnianą osobę o maila do mnie z informacjami nt. tego jak najszybciej i najprosciej można ożywić elbląski port i zalew w ogóle. Może sensownym jest zwiększyć grupę osób wołających o to, aby w końcu cos drgnęło w posadach, a wybrani przez nas włodarze ruszyli swoje cztery litery i wzięli się do roboty. Rzadko mam okazję się wypowiadać, ale zauważyłem jeszcze jedną prawidłowosć: prosby o komentarz skierowane do UM w Elblągu trafiją w puste. Czy tam nie ma rzecznika? Ignorowanie pytań mieszkańców jest z całą pewnoscią nie na miejscu.
  • Szanowny Panie przedmówco. Proszę o podanie możliwości kontaktu , a całość spraw wyjaśnię. Elbląg ma swoje pięć minut intensywnego rozwoju i mowa o bezrobociu w Elblągu to jest nieporozumienie. Jednak włodarze nasi przyzwyczajeni są do dzielenia naszych podatków a nie stwarzania warunków dla przedsiębiorców ich rozwoju. Ostatnia moja rozmowa z Panem Prezydentem Henrykiem Słoniną dnia 06.03.2002 na jego prośbę w jego gabinecie świadczyła ,że nie jest wstanie wysłuchac ludzi którzy jego wybrali. Dla szanownego naszego Pana Prezydenta pytania wyborców to pytania tendencyjne, na spotkania z władzami wojewódzkimi nie przychodzi , nie jest zainteresowany czy jakaś jednostka może wpłynąć do portu w Elblągu. Miasto finansuje administrację portu ,którego Szanowny Pan Prezydent jest Przewodniczącym Zgromadzenia Wspólników Zarządu Morskiego Portu Elbląg , wg pisma Szanownego Pana Prezydenta dochód Zarządu Portu Morskiego Elbląg w roku 2000 wyniósł 926,4 tys zł ./* Przypuszczam ,że to nie był dochód a przychód głównie z dzierżaw obiektów na terenie portu , 60 % nie trafia do budżetu miasta a do dyspozycji osób zarządzajacych portem W roku 2000 ruch w porcie był minimalny ,a więc nie można przypuszczać , że przychody są z usług portowych/ Buduje most przez który nie można przejechać, obwodnicę buduje przez środek miasta , inwestycje torowiska na ul. Płk.Dąbka prowadzi w tempie nie znanym w historii. Ale mamy takie władze jakie wybraliśmy, na tym polega demokracja i z tym należy się pogodzić do czasu. Polak to brzmi dumnie
  • Możecie sobie panowie z PIS i inntch partii na Wasze potrzeby dyskutować o porcie w Elblągu.Popatrzcie jednak co dalej. Jakimi drogami wozić przywożone towary. Może ktoś z was przejechałby się ulicą Radomską.
  • tego e-maila to mamy na Berdyczów wysłać?
  • Po co te czcze gadki. Swobodny przeplyw przez obszar rosyjski. A zrobic przekop na wprost. Czy to takie trudne technicznie???????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Bogdan(2002-03-18)
  • Informacje o ktore Pan pyta sa w gestii Kapitanatu Portu w Elblagu. Inspektorat Oznakowania Nawigacyjnego zajmuje sie pomiarami batymetrycznymi, ktore udostepnia Kapitanatowi a ten decyduje o wielkosci i rodzaju statkow ktore moga wchodzic do portu. Dlatego tez statki o zanurzeniu powyzej 1.5 m powinny uzyskac zgode na wejscie od Kapitana Portu. Marek Ledóchowski Z-ca Głównego Inspektora Oznakowania Nawigacyjnego Urząd Morski w Gdyni Szanowni Państwo to jest oficjalne stanowisko Urzędu Morskiego w Gdyni. Nie znam jednostki o klasie morskiej o zanurzeniu do 1,5 m. Jasno można stwierdzić ,że Port Elbląg nie istnieje ,ponieważ nie ma takich jednostek które mogły by wpłynąć z towarem zgodnie z obowiązującym prawem, bez "specjalnej" zgody Kapitana Portu. Polak to brzmi dumnie
  • Do mego przedmowcy. A wodoloty to co?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Plywak(2002-03-19)
  • Szanowny Pan Pływak Prawo jedno a "specjalna" zgoda Kapitana to drugie. Polak to brzmi dumnie
Reklama