UWAGA!

Pozycjonowanie strony internetowej – czy warto?

 Pozycjonowanie strony internetowej - czy warto?

Na tak postawione pytanie można odpowiedzieć bardzo krótko - oczywiście, że tak, jednak warto wiedzieć, dlaczego pozycjonowanie stron się opłaca i na co zwrócić uwagę w czasie optymalizacji strony pod wyszukiwarkę. W tym artykule przedstawimy, dlaczego warto pozycjonować stronę we współpracy ze specjalistą oraz jakie czynności mogą wpłynąć na pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarce.

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?
       Pozycjonowanie stron www to szereg czynności, które mają na celu podwyższenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Wiele osób kojarzy je z SEO, co jest dobrym skojarzeniem, ale niepełnym, gdyż na pozycjonowanie oprócz SEO składa się jeszcze content marketing oraz link building. Dopiero wyważone połączenie tych trzech elementów pozwala na skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.
      
       Jakie czynniki mogą mieć wpływ na pozycję strony internetowej?

       Roboty wyszukiwarki internetowej wchodząc na stronę badają ją pod kątem tego, czy jej poszczególne elementy są zgodne z algorytmem przygotowanym przez specjalistów. W Polsce pozycjonuje się strony praktycznie tylko pod wyszukiwarkę Google i to właśnie boty tej wyszukiwarki „odwiedzają” codziennie setki tysięcy witryn www.
       W tym momencie wiele osób będzie zadawać sobie pytanie, co takiego kryje się za algorytmami Google. Niestety, odpowiedzi na to pytanie znają jedynie pracownicy Google. Jest to pilnie strzeżona tajemnica. Pozycjonerzy i osoby odpowiedzialne za działania związane z content marketingiem mogą jedynie na podstawie kolejnych prób określić hipotetycznie, co wpływa korzystnie na pozycję strony, a co może ją obniżyć. To na co koniecznie trzeba zwrócić uwagę przy optymalizacji strony pod wyszukiwarkę i jej pozycjonowaniu to:
       - jakość i unikalność treści umieszczanych na stronie – najlepiej, aby wszystkie treści umieszczane na stronie były przygotowane specjalnie na tę witrynę. Przykładowo sklepy internetowe często kopiują opisy produktów od producenta, ze strony wytwórcy pobierają też zdjęcia. Jednak roboty wyszukiwarki takie działania traktują jako kopiowanie treści i mogą obniżyć pozycję strony. Dlatego warto przygotować samodzielnie opisy produktów (z wykorzystaniem języka korzyści) oraz zdjęcia produktowe;
       - odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych na stronie – jeszcze kilka lat temu w każdym tekście umieszczanym na stronie dosłownie upychano wiele słów kluczowych, które były związane z tematyką strony. Obecnie o wiele większy nacisk kładzie się na jakość treści. Dlatego słowa kluczowe nie mogą być przypadkowo dobrane i umieszczone na stronie w nieograniczonej ilości. Główne słowa kluczowe powinny być umieszczone w tekstach, ale i w oznaczeniu grafik umieszczanych na stronie – w tak zwanych altach, czyli tekście alternatywnym;
       - pozyskiwanie wartościowych linków – linki prowadzące do strony warto pozyskiwać z witryn internetowych o wysokim rankingu i renomie w danej branży. Pozwoli to na podwyższenie pozycji również naszej strony i zwiększenie zainteresowania nią. Do pozyskiwania linków można wykorzystać fora branżowe, a także blogi, których tematyka powiązana jest z zakresem działania naszej firmy. Można też wykorzystać własny blog firmowy, który jednocześnie będzie sposobem na efektywną komunikację z klientem;
       - wykorzystanie social media – coraz częściej mówi się o social mediach w kontekście pozycjonowania strony. Ich wykorzystanie pozwala na pozyskiwanie kolejnych linków, a także na bezpośredni kontakt z klientami i aktywizowanie ich.
      
       Czego unikać przy pozycjonowaniu strony?

       Pozycjonowanie stron to proces niezwykle dynamiczny, dlatego nie da się dokładnie określić, ani pozycji, jaką się uzyska w czasie pozycjonowania, ani kiedy to nastąpi. Tak samo nie da się dokładnie określić, jakie czynności mogą obniżyć pozycję w wyszukiwarce. Jednak na pewno należy unikać następujących czynności:
       - pozyskiwania linków z tak zwanych farm linków – farmy linków to generatory dużej ilości, często bezwartościowych linków, które prowadzą do przypadkowych witryn, często niezwiązanych z tematyką naszej witryny. Co istotne korzystając z takiego rozwiązania nie mamy praktycznie wpływu na to, z jakiej strony będzie wychodził link;
       - kopiowanie treści – o kopiowaniu pisaliśmy już wyżej. Oprócz kopiowania treści opisów często zdarza się kopiowanie całych stron – artykułów tematycznych czy fotografii. Warto pamiętać, że kopiowanie bez zgody oprócz tego, że może wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce (na stronę może być nałożony także filtr), wiąże się również z naruszeniem praw autorskich, a taka sprawa może zakończyć się nawet sprawą sądową.
      
       Na co uważać wybierając pozycjonera?

       Jeżeli dopiero planujesz założenie strony internetowej lub jest ona „w powijakach” i szukasz dobrego pozycjonera, to jak ognia unikaj ogłoszeń typu „tanie pozycjonowanie”, „pewna pozycja”, „top 3 w miesiąc”. Dlaczego? Jak to wyżej wspomnieliśmy, nie można określić czasu, w jakim strona osiągnie wyższą pozycję. Pozycjonowanie jest procesem dość długim, więc jeśli ktoś oferuje szybkie i tanie pozycjonowanie najczęściej korzysta z metod, które nie są dobrze widziane przez Google, co może bardziej zaszkodzić niż pomóc pozycjonowanej stronie.
      
                                          ------------------- materiał partnera zewnętrznego ----------------------

      
      

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie