W Kamionku Wielkim osiem instytucji partnerskich z czterech krajów: Polski, Włoch, Szwecji i Turcji miało szansę wymienić się doświadczeniami w pracy z osobami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie.
W dniach 10-15 kwietnia w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym oraz w Zakładzie Aktywności Zawodowej w Kamionku Wielkim odbyło się międzynarodowe spotkanie w ramach projektu „Metodologia ICF w diagnozie i szkoleniu zawodowym”.
Wymieniono dobre praktyki w zakresie doradztwa zawodowego, przejścia z etapu uczenia się w etap działania na wolnym rynku pracy. Uczestnicy mieli szansę wyboru i wzięcia udziału w dwudniowym szkoleniu z zakresu spawalnictwa, wikliniarstwa, tapicerstwa, stolarstwa czy pracy w pralni.
Na obecnym etapie Projektu wypracowano już konkretne narzędzia diagnostyczne oparte o system ICF: arkusze obserwacyjne i ewaluacyjne, CV wypełniane on-line, arkusze autoewaluacyjne. Ostatniego dnia zorganizowana była wycieczka do Gdańska.
W kolejnej fazie projektu powstanie CV on-line, którego wypełnianie oparte będzie na arkuszach ewaluacyjnych.
W drugim roku Projektu, na spotkaniu nr 3 (Szwecja), uczestnicy przedstawią swoje najlepsze osiągnięcia związane z kształceniem zawodowym uczniów i pracowników ze specjalnymi potrzebami, tu także odbędą się wizyty studyjne w miejscach kształcenia zawodowego.
Wymieniono dobre praktyki w zakresie doradztwa zawodowego, przejścia z etapu uczenia się w etap działania na wolnym rynku pracy. Uczestnicy mieli szansę wyboru i wzięcia udziału w dwudniowym szkoleniu z zakresu spawalnictwa, wikliniarstwa, tapicerstwa, stolarstwa czy pracy w pralni.
Na obecnym etapie Projektu wypracowano już konkretne narzędzia diagnostyczne oparte o system ICF: arkusze obserwacyjne i ewaluacyjne, CV wypełniane on-line, arkusze autoewaluacyjne. Ostatniego dnia zorganizowana była wycieczka do Gdańska.
W kolejnej fazie projektu powstanie CV on-line, którego wypełnianie oparte będzie na arkuszach ewaluacyjnych.
W drugim roku Projektu, na spotkaniu nr 3 (Szwecja), uczestnicy przedstawią swoje najlepsze osiągnięcia związane z kształceniem zawodowym uczniów i pracowników ze specjalnymi potrzebami, tu także odbędą się wizyty studyjne w miejscach kształcenia zawodowego.
Partnerzy wspólnie wypracują portfolio, w którym każdy z adresatów Projektu będzie miał zamieszczone sprawdzone uzyskane kompetencje zawodowe.
Więcej informacji o Projekcie na blogu MOW Kamionek Wielki.
Dwuletni projekt funkcjonuje w ramach Programu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji „Leonardo da Vinci”.
Jerzy Sukow, koordynator projektu