Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 21-11-2017, imieniny Janusza, Konrada
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

11.11.2017 11.11.2017

Reklamacja towaru i usługi

Czasami zdarza się, że kupimy wadliwe bądź niewymiarowe drzwi, które w dodatku zostały źle zamontowane. W takiej sytuacji należy złożyć reklamację do sprzedawcy, u którego dokonaliśmy zakupu towaru oraz do przedsiębiorcy, który zamontował nam drzwi (często jest to ta sama osoba).

Produkt reklamujemy na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, a wadliwie wykonaną usługę na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.
     Ustawa konsumencka nakłada na sprzedawcę 14 dniowy obowiązek ustosunkowania się do złożonej reklamacji. Przepisy regulujące umowę o dzieło nakazują zamawiającemu wyznaczenie terminu do usunięcia wad.
     Roszczenie reklamacyjne należy złożyć na piśmie, jeśli przedsiębiorca nie sporządzi protokołu reklamacyjnego wysyłamy mu samodzielnie sporządzone pismo. W przypadku towaru mamy na zgłoszenie roszczenia dwa miesiące od dnia wykrycia wady, w przypadku usługi miesiąc. Jeśli wykonawca montażu nie usunie wad w określonym przez nas terminie powinien zwrócić koszt usługi bądź obniżyć jej cenę.

oprac. Anieze
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama