UWAGA!

Rusza program dla Kanału

 Elbląg, Rusza program dla Kanału

22 lipca o godzinie 14.00 w Urzędzie Marszałkowskim w sali 325 zostanie podpisany dokument, który zdecyduje o przyszłości Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego. Tym samym zdecyduje on o rozwoju tej części Polski, jakości życia jej mieszkańców, a przede wszystkim atrakcyjności wypoczynku dla rzeszy turystów, która co roku na tym szlaku spędza wakacje.

- Kanał Elbląski i okolice to miejsce ciekawe, ale ciągle jakby mało znane – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – Dziennikarzy interesuje nadal zamknięta dla bander trzecich Cieśnina Pilawska i plany przekopania Mierzei Wiślanej. Turystów przyciąga najdłuższe w Polsce jezioro Jeziorak - raj dla żeglarzy, z malowniczymi wyspami i zatokami. Nad jedną z nich – Jezioro Płaskie - znalazł miejsce do życia i tworzenia Zbigniew Nienacki, który na Jeziorku zdobywał umiejętności i uprawnienia żeglarskie. Wreszcie sam Kanał – architektoniczny i techniczny unikat o światowej skali, który ma szanse stać się rozwojową żyłą złota dla gmin położonych wokół niego. Odpowiedni projekt, wart 70 mln euro, znalazł się na liście kluczowej Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury 2007-2013. Cel inwestycji to wzrost znaczenia turystyki w rozwoju gospodarczym Kanału i zwiększenie atrakcyjności oferty turystycznej obszaru wokół niego. Skorzystają na tym nie tylko mieszkańcy, ale i turyści, głównie żeglarze. Bardzo ważne, że samorządy lokalne same te szanse dostrzegły, a inwestycja jest efektem ich wcześniejszych starań.
     Dokument traktuje o partnerskiej współpracy w sprawie realizacji projektu "Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego" Programu Rozwoju Turystyki w obszarze Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego. Stronami umowy będą:
     Województwo Warmińsko-Mazurskie, Powiat Elbląski (ziemski),Powiat Iławski, Powiat Ostródzki.
     Cele projektu to wzrost znaczenia turystyki w rozwoju gospodarczym obszaru Kanału Elbląskiego poprzez zwiększenie atrakcyjności oferty turystycznej obszaru, stworzenie zintegrowanego systemu promocji turystycznej na tym terenie, kształtowanie tożsamości turystycznej obszaru pobudzanie jego rozwoju turystycznego.
     Realizacja projektu pozwoli na rozszerzenie oferty obszaru nadkanałowego, zwiększenie atrakcyjności poprzez wyeksponowanie dziedzictwa kulturowego i naturalnego, zwiększenie aktywności działających na tym terenie organizacji turystycznych w jej kształtowaniu i promocji.
     Ze względu na duży obszar oddziaływania Kanału Elbląskiego oraz ilość organizacji zajmujących się rozwojem i promocją turystyczną na tym terenie, liderem projektu będzie Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Koordynacja działań na szczeblu wojewódzkim pozwoli uniknąć dublowania się działań promocyjnych na szczeblu lokalnym oraz zwiększy ich skuteczność.
oprac. Anieze

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • oby pieniądze nie zostały zmarnowane na konferencje
  • Wypisz wymaluj Lokalny Plan Rozwoju przedstawiony jakieś 2 lata temu przez Pana Witolda Ładę byłego radnego Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego. Ciekawe czy ktoś wspomni o autorze koncepcji. Elementem tego planu jest rewitalizacja portów i przystani na Zalewie Wiślanym i Żatoce Elbląskiej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seniorek(2008-07-21)
  • jak na razie to nic nie rusza, firmy specjalistyczne są bez robót, nie ma przetargów, gospodarka stoi w miejscu
  • Warszawka się kłóci, nie mają czasu zająć się gospodarką, nie puszczają pieniędzy na rynek, firmy popłyną, nie będzie miał kto realizować spóznionych inwestycji
  • WojŁawrynowicz ". .. poza tym uważam, że Truso należy zbudować" / decyzje dotyczące Kanału są spóźnione dla kanału i Truso co najmniej o 6 lat. Wielkie pieniądze (na moje + - 60 -70 milinów zł) ominęły nasz region i to już się nie wróci!!! Nadal nie widzę gospodarza na kanale. :( Zagospodarowany Kanał Elbląski i Truso był by to produkt turystyczny klasy światowej taki jak Wieliczka czy Malbork. Turystyka to pieniądze i rozwój regionu. PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZĄDOWCU !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-07-21)
  • WojŁawrynowicz Seniorek, plany są już od 2004.a zaczęły powstawać. .. ho ho już pajęczyny porosły dokument. Ale my tylko gadamy, gadamy, gadamy i bijemy piane. A inne rejony idą do przodu. W Szymbarku w sezonie do zwiedzenia chaty do góry nogami jest kolejka stania na 2 godziny. Biskupin przez 9 dni festiwalu archeologicznego zwiedza ponad 100 tysięcy ludzi itd. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-07-21)
  • Umówmy się, co do jednego - czas uwertur minął - mam taką cicha nadzieję. To na razie żaden program ino gra wstępna. O jedno tylko bym usilnie prosił oddajcie tą sprawę w ręce profesjonalistów lub przynajmniej ludzi, którzy mają w tej dziedzinie jakiś dorobek. To bardzo ważne - bo jak widać od wielu lat laicy drepczą w miejscu szermując groźnie hasłami i zapowiedziami bez kompletnie żadnych efektów. Sprawa kanału nie może być oderwana mentalnie i jako przedsięwzięcie od Pojezierza Iławskiego i Zalewu Wiślanego. Z drugiej strony infrastruktura, która winna pojawić się na osnowie i w pobliżu kanału to także doniosłe dzieło. W związku z tym pozwolę sobie wtrącić małe, co nie, co - sprawę, która była już wydobyta na światło dzienne przez miasto Ostródę. A mianowicie. Chodzi tu o możliwość wykorzystania nieistniejącej już linii kolejowej (rozebrana przez Rosjan, 1945r) Elbląg-Ostóda. Nadaje się ona doskonale na stworzenie profesjonalnej trasy rowerowej będącej dopełnieniem atrakcji, pt: Kanał Elbląski. Na ten temat można by długo i szczegółowo, lecz tu nie miejsce, aby tworzyć szczegóły, ale wydobyć trynd jak mawiał niezapomniany tow. Wiesław.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2008-07-21)
  • nauczyliśmy się konferować, debatować i niewiele robić, gospodarka stoi w miejscu, politycy i urzędnicy marnuja cenny czas i pieniądze
  • WojŁawrynowicz. Racja. Plan ten powstał dużo wcześniej niż dwa lata temu. Pan Łada nie jest radnym od dwóch lat a prezentował go kiedy był radnym Sejmiku. Jedno jest pewne - ktoś cudzy pomysł prezentuje jako własny. Podobnie jest z Modrzewiną gdzie wizję byłego prezydenta Gburzyńskiego obecne władze dyskontują na swoje konto. Elementarna przyzwoitość obowiązuje wszędzie - w polityce również. POzdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seniorek(2008-07-21)
  • WojŁawrynowicz Seniorek, skoro tak mówisz to widocznie pan Łada napisał Lokalny Plan Rozwoju, ale przy pracach nad „ Programem rozwoju turystyki w obszarze kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego na lata 2004- 2006 z perspektywa lata 2007-2013” to chyba nie brał udziału, bo na 145 nazwisk wymienionych osób które przy tym pracowały, nie ma jego nazwiska, a powinno być przed moim, bo tak jakoś tak wypada alfabetycznie. No i nie pamiętam go ze spotkań roboczych, które zaczęły się przed 2000 rokiem w Olsztynie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-07-21)
  • WojŁawrynowicz. Lokalny Plan Rozwoju to wieloletni kompleksowy plan rozwoju gospodarczego całej zlewni Zalewu Wiślanego. Swoim zasięgiem de facto obejmował teren byłego województwa Elbląskiego oraz Pojezierze Iławsko - Ostródzkie. Plan ten przewidywał rewitalizację drogi wodnej IŁawa - Elbląg, połączeń wodnych od Wisły na Zalew Wiślany ( część planu to droga wodna E-70), rewitalizację portu na Zatoce Elbląskiej (Ost Winkiel) oraz budowę przekopu w okolicy Piasków jako ostatniego elementu planu. Z uwagi na to, że plan ten nie został przedstawiony przez polityka z jedynie słusznej partii oraz nie zakładał budowy portu handlowego (a jedynie przystań pasażerską) oraz forsowanej przez lokalne "elyty intelektualne" natychmiastowej budowy przekopu w Skowronkach został przez władze zignorowany. Nie odejmuję innym zasług i pracy przy planie o którym mowa w artykule ale jest to plan cząstkowy i dotyczy de facto tylko pojezierza Iławsko - Ostródzkiego. Szanowny Panie - administracja publiczna musi mieć więcej wizji a mniej telewizji. Pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seniorek(2008-07-22)
  • lepiej sie teraz kłócić, niż brać za robotę, po polsku.
Reklama