Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 02-12-2016, imieniny Pauliny, Piotra
 
Rek

UWAGA!

Śpij dobrze!

Problemy ze snem dotyczą przede wszystkim kobiet, cierpi na nie także dużo ludzi młodych. Jak radzić sobie z bezsennością? Spróbujmy walczyć z nią inaczej niż tabletkami nasennymi!

Kłopoty ze snem ma coraz więcej kobiet. Stres, szybkie tempo życia robią swoje. Nie możemy zasnąć, albo śpimy za krótko i źle. Przyczyną może być depresja, ciężka sytuacja życiowa, utrata kogoś bliskiego, ale również zła dieta, mała ilość ruchu, picie dużej ilości kofeiny. Na szczęście, zanim sięgniemy po tabletki, które mogą bardzo zaszkodzić, możemy spróbować poprawić jakość snu bez chemii. Należy pamiętać, że zły sen, to także gorsza jakość życia, słabsza wydajność w pracy, umysł nie pracuje tak, jak powinien, dlatego warto o niego zadbać!
     
     Po pierwsze, staraj się zrelaksować przed snem. Nie myśl o kłopotach, które miałaś w ciągu dnia, ani o sprawach, które masz do załatwienia następnego dnia. Przeczytaj książkę, czy gazetę, znajdź kilka chwil dla siebie. Możesz spróbować zrobić kilka skłonów, przysiadów, rozciągnij kręgosłup. Jeśli lubisz, ćwicz jogę, która świetnie zrelaksuje ciało. Nie ćwicz jednak zbyt intensywnie, niech to będzie bardzo lekka i niemęcząca gimnastyka. Dobrze zrobi też słuchanie łagodnej, usypiającej muzyki, czy ciepła kąpiel.
     
     Unikaj alkoholu. Chociaż może się wydawać, że po jego wypiciu szybciej zaśniesz, to jakość snu będzie gorsza, a rano możesz spodziewać się złego samopoczucia. Unikaj także kawy i papierosów. Ostatnią kawę wypij przynajmniej 5 godzin przed snem, gdyż jej pobudzające działanie jest długotrwałe i może utrudniać zasypianie. Podobne działanie ma nikotyna. Przed snem nie pij także coca-coli, czy mocnej herbaty. Możesz natomiast wypić kubek melisy, albo lipy czy herbatki owocowej. Dobrze robią także suszone owoce, niektórym pomaga kubek gorącego mleka. Nie jedz dużych posiłków przed snem, ale także nie zasypiaj będąc głodną, co utrudni zaśnięcie. Bardzo ważne są stopy - nie mogą być zimne. Śpij w skarpetkach, jeśli czujesz, że masz chłodne stopy, najlepiej jest przed snem wymoczyć nogi w gorącej wodzie.
     
     Zadbaj o pokój, w którym śpisz. Najważniejsze – niech będzie dobrze wywietrzony. Łóżko musi być wygodne, postaraj się, aby wokół panowała idealna cisza, jeśli to nie jest możliwe – używaj zatyczek do uszu. Zasłoń okno, wyłącz komputer i telewizor. Nie śpij też przy włączonym radiu.
     
     W czasie dnia pamiętaj o odpowiedniej diecie – unikaj ciężkostrawnych potraw, dużej ilości alkoholu. Codziennie zadbaj o ruch – długie spacery, jazda na rowerze, czy uprawianie jakiegoś sportu poprawi nie tylko kondycję, sylwetkę i humor, ale także sen i łatwość zasypiania.
     
     Jeśli jednak kłopoty ze snem nie mijają, a wręcz się pogarszają, musisz wybrać się do lekarza. Przyczyna może leżeć głęboko w Twojej psychice, albo możesz cierpieć na jakąś chorobę, dlatego nie zwlekaj. Pamiętaj, sen to zdrowie!

AZ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama